مجتبی به سینماحقیقت می‌رود


محمدحسن دامن‌زن با جدیدترین فیلم مستندش «مجتبی»، در بخش مسابقه ملی نهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»حضور خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در خلاصه فیلم مستند بلند «مجتبی» که تولید سال 1394 است و برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت رونمایی می‌شود، آمده است: «مجتبی هنرپیشه تئاتر هست که با اجرای نمایش عروسکی درمهدکودک‌ها ، جشن‌ها، مهمانی‌ها،زندگی خود را اداره می‌کند؛ اما همسر وفرزند او درصدد رفتن به خارج ازکشور هستند و شاگردش نیز خواهان مدرن‌ترشدن وسایل صوتی ونوری هست. او بین انتخاب نمایش سنتی عروسکی و استفاده از نور و صدا و موسیقی مردد است و ازطرف دیگر همسر، فرزندش هم درتدارک مهاجرت هستند و باعث اضطراب و ناراحتی‌اش شده‌اند...»

عوامل تولید فیلم مستند 90 دقیقه‌ای «مجتبی» به این شرح هستند: پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: محمدحسن دامن‌زن، تصویربردار: ارسطومداحی‌گیوی، صدابردار: مرتضی مظفری، صداگذار و میکس: آرش اسحاقی،تدوینگر: آرش زاهدی‌اصل، آهنگساز: کیوان کیارس، گوینده:مجتبی کاظمی، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

محمدحسن دامن‌زن متولد سال 1342 در تهران و دارای مدرک کارشناسی سینما است. در پرونده‌ی فیلمسازی او، ساخت مستندهای گلن، طرقه، دخترفرمانفرما و زنجموره به چشم می‌خورد.

وی در گذشته جایزه بهترین فیلم مستندنیمه‌بلند دومین دوره جشنواره سینماحقیقت را برای ساخت مستند«طرقه» بدست آورده است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 22 تا 28 آذرماه 1394 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
رونمایی از تیزر فراخوان نهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت»