امضای یادداشت تفاهم همکاری میان وزارت علوم و شورای آموزش عالی ترکیه


در راستای توسعه دیپلماسی علمی و فعالیت مشترک با کشورهای مسلمان و همسایه ، وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و شورای آموزش عالی ترکیه به منظور گسترش همکاری های علمی در بخش آموزش عالی، یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، همزمان با سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران و درحضور روسای جمهوری ایران و ترکیه، یادداشت تفاهم میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و شورای آموزش عالی جمهوری ترکیه در زمینه های آموزش عالی میان دو کشور به امضا رسید.

این یادداشت تفاهم ، جامع و دربرگیرنده ابعاد اجرایی و عملیاتی است و برای پیشبرد آن کارگروه دوطرفه درنظر گرفته شده است.

هدف از امضای این تفاهم نامه، تقویت،‌ تحکیم و حمایت از ‌همکاری ها درسطح آموزش عالی بین دو کشور درموضوع های مختلف آموزشی،‌ علمی، ‌فناوری و نوآوری عنوان شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، سند همکاری میان دو کشور در حوزه آموزش عالی، یکی از هشت سندی است که بین تهران و آنکارا درحضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکترحسن روحانی و رجب طیب اردوغان امضا شد.

یادآوری می نماید که براساس اعلان آیسیسکو، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به عنوان دو قدرت علمی جهان اسلام، نیمی از تولیدات علمی کلیه کشورهای عضو کنفرانس همکاری های اسلامی را برعهده دارند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
امضای تفاهم نامه همکاری میان ایران و عراق