زندگی خالق نمایشنامه‌ «اتوبوسی به نام هوس» روی پرده سینما


  X  

زندگی خالق نمایشنامه‌ «اتوبوسی به نام هوس» روی پرده سینما

ایسنا/ فیلم زندگی‌نامه «تنسی ویلیامز» نمایشنامه‌نویس شهیر آمریکایی خالق «اتوبوسی به نام هوس» به زودی به سینما می‌رود.
کمپانی فیلمسازی «بورد گرین» هالیوود با به دست آوردن حق ساخت فیلم سینمایی براساس رمان «تنسی ویلیامز: سفر دیوانه‌وار جسم» اثر «جان لار» منتقد تئاتر اهل نیویورک، زندگی این نمایشنامه‌نویس سرشناس آمریکایی را راهی سینما خواهد کرد.
کتاب زندگی نامه «تنسی ویلیامز: سفر دیوانه‌وار جسم» که «جان لار» آن را در سال 2014 نگاشته است، بیشتر تمرکز خود را به سال‌های پایانی زندگی این نمایشنامه‌نویس پس از سال 1944 اختصاص می‌دهد.
این کتاب که قرار است دستمایه ساخت یک فیلم سینمایی شود تاکنون موفق به کسب جوایز فراوانی از جمله جایزه حلقه منتقدین ملی کتاب، جایزه آکادمی هنر و ادبیات آمریکا و همچنین جایزه ادبی «شرایدن مورلی» شده است.
در کتاب نوشته «جان لار» به همکاری تنگاتنگ «تنسی ویلیامز» با «الیا کازان» کارگردان بزرگ هالیوودی نیز اشاره شده است که برای ساخت فیلم «اتوبوسی به نام هوس» با بازی «مارلون براندو» و «بت دیوس» در کنار هم بودند.
 فیلم زندگی‌نامه «تنسی ویلیامز» به مرگ تلخ این نمایشنامه‌نویس در انزوا و در هتلی در نیویورک در سال 1983 و وابستگی او به مواد مخدر و الکل نخواهد پرداخت اما اشاره‌ای به رابطه او با دوست نزدیکش «فرانک مارلو» خواهد داشت که نقش اساسی در افسردگی «ویلیامز» داشت.
«تنسی ویلیامز» نمایش‌نامه‌نویس آمریکایی در سال 1911 میلادی درآمریکا متولد و در سال 1983 درگذشت. بیشتر آثار ادبی این نویسنده تراژدی هایی با سبک آمریکایی است، به ویژه نمایش نامه «باغ وحش شیشه‌ای» که در سال 1945 منتشر شد. از آثار مشهور وی می‌توان به نمایشنامه‌های «اتوبوسی به نام هوس»، «گربه روی شیروانی داغ»، «باغ وحش شیشه‌ای»، «شب ایگوانا» و«خالکوبی رز» اشاره کرد.
این نمایشنامه‌نویس معروف آمریکایی در مجموع 25 نمایش‌نامه و دو رمان کوتاه نوشت و در زمان حیاتش جوایز ادبی بسیاری را کسب کرد، از جمله جایزه پولیتزر که در سال 1948 به خاطر نمایش‌نامه «اتوبوسی به نام هوس» دریافت کرد و همچنین نمایشنامه «گربه روی شیروانی داغ» که در سال ۱۹۵۵ برنده جایزه پولیتزر شد.


ویدیو مرتبط :
زندگی استیو جابز بر پرده سینما