واگذاری شرکت رجا اشتباه بود


مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه منتظر تولید ریل ملی از سوی شرکت ذوب‌آهن هستیم٬ درباره واگذاری شرکت رجا گفت: همگان اذعان دارند که واگذاری شرکت رجا اشتباه بود چراکه علاوه بر افزایش هزینه‌ها کیفیت خدمات نیز با این واگذاری کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی در حاشیه کنفرانس ملی تعمیرات و نگهداری در جمع خبرنگاران درباره واردات ریل از هند توضیح داد: درحال حاضر حمل و نقل ریلی کشور مجموعا نیاز به ۷۰۰ هزار تن ریل به دلیل عقب افتادگی‌هایی که در گذشته وجود داشت، دارد که قرار است ۲۵۰ هزار تن ریل از هند و مابقی آن از داخل تامین شود.

وی با اشاره به وعده شرکت ذوب آهن مبنی بر تحویل ریل ملی در آذرماه امسال گفت: باتوجه به بازدیدهایی که از کارخانه ذوب آهن داشتیم بعید به نظر می رسد که این وعده محقق شود در عین حال ما بسیار امیدوار و خوشحالیم که کارخانه ذوب آهن برای تولید ریل ملی فعالیت دارد و به محض آماده شده ریل قابل استفاده از تولیدات این شرکت استفاده خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی و امکان بازگشت‌پذیری این شرکت به بدنه دولت گفت: مسیر واگذاری‌ها یکطرفه است و قابل برگشت نیست حتی اگر بازدهی شرکت کاهش پیدا کند امکان برگشت به شرکت‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: همگان اذعان دارند که واگذاری شرکت رجا اشتباه بود چراکه علاوه بر افزایش هزینه‌ها کیفیت خدمات نیز با این واگذاری کاهش پیدا کرد ولی به دلیل اینکه در مسائل مالی دخل و تصرف‌هایی صورت گرفته نمی توان روابط مالی را به چند سال قبل برگرداند و باید با اعمال مدیریت صحیح کاری کرد که بیشترین بازدهی در همین شرایط نصیب حمل و نقل ریلی شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مقاومت در برابر واگذاری شرکت هواپیمایی دولتی و زیان دهی بالای شرکت هواپیمایی هما