متعجبم از کسانی که در موضوع هسته‌ای منافع جناحی را ترجیح دادند


کاظم جلالی اظهار کرد: بی‌تردید یکی از موضوعات مهم در تاریخ پس از انقلاب اسلامی چالش با قدرت‌های بین‌المللی در موضوع هسته‌ای بوده است و کار تا آنجا پیش رفت که کشورمان به ناحق در ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد قرار گرفت و استمرار این مسیر ما را به آینده‌ای مبهم دچار می‌ساخت، اما خوشبختانه با درایت رهبری راهی باز در مذاکرات آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نماینده مردم شاهرود و میامی طی نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از همه کسانی که در مسیر برجام و دستیابی به توافق هسته‌ای تلاش کردند، گفت: از منتقدان عاقل و دارای نیت خیر که به دلسوزی در پی تامین منافع ملی بودند تشکر می‌کنیم ولی تعجبم از کسانی است که مسائل جناحی و مخالفت با دولت را بر منافع ملی ترجیح دادند.

وی افزود: اینان کسانی هستند که تا دیروز وقتی پرونده هسته‌ای به شورای امنیت رفت و هفت قطعنامه ظالمانه علیه کشور وضع شد جشن می‌گرفتند و تحریم‌ها را کاغذ پاره می‌دانستند اما امروز طلبکارانه تلاش می‌کنند تا مردم را ناامید کنند. البته حق دارند چون همه پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های آنها خلاف درآمد. در حالی که آنها می‌گفتند هیچ‌گاه طرف‌های خارجی حق غنی‌سازی هسته‌ای ایران را به رسمیت نمی‌شناسند و مذاکرات با شکست مواجه خواهد شد اما از این مرحله با سربلندی عبور کردیم و حق غنی‌سازی ایران در سازمان ملل و مجامع جهانی به رسمیت شناخته شد و سپس همین افراد تلاش کردند برجام را در نزد افکار عمومی بد و مبهم جلوه دهند و در مرحله دیگر تلاش کردند مجلس را در مقابل برجام قرار دهند، ولی در هیچ‌کدام از این مراحل توفیق نیافتند.

همین کسانی که امروز به دنبال سرقت امید از مردم هستند مرتباً مشکلات جامعه از جمله بیکاری و فقر را به رخ مردم می‌کشند.

جلالی تصریح کرد: بعد از همه اینها این افراد تلاش کردند که بگویند تحریم‌ها برداشته نخواهد شد و امروز نیز غلط بودن این تحلیل آنها نیز به اثبات رسید و در این میان یک سوال مهم ذهن من را به خود مشغول می‌کند و آن این است که چرا برخی از دستگاه‌ها و شخصیت‌ها تلاش می‌کنند تا مردم را مایوس کنند؟ و چرا اصرار دارند که اعلام کنند تحریم‌ها برداشته نمی‌شود؟ در حالی که گرد یأس پاشیدند در جامعه و مردم را نسبت به اصل نظام مأیوس می‌کنند و همین کسانی که امروز به دنبال سرقت امید از مردم هستند مرتباً مشکلات جامعه از جمله بیکاری و فقر را به رخ مردم می‌کشند. گویا به تازگی چشمشان به این مشکلات کشیده شده و تا دیروز فقر، فشار تحریم، بیکاری، فساد و بی‌عدالتی را نمی‌دیدند.

نماینده مردم شاهرود در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه خیل عظیم بیکاران مانند بمب ساعتی در زیر گوش کشور در حال کوک شدن است، گفت: صاحبان اصلی این انقلاب یعنی قشر مستضعف و کارگران و کشاورزان سختکوش و بازنشستگان مشکلات زیادی دارند و وضعیت طلاق، مواد مخدر و روان‌گردان‌ها و ده‌ها مساله دیگر همه ما را بر آن می‌دارد که بر روی منافع ملی وفاق نماییم و جبهه همدلی و همزبانی مبتنی بر عقلانیت را تقویت نماییم. امروز برجام به فرجام رسیده و نوبت کار، تلاش و سازندگی ایران اسلامی است.

وی با انتقاد از برخی از تبلیغات غیرواقعی و دروغ در رسانه ملی خاطرنشان کرد: چرا ما مردم را با نرده‌بان به بالا می‌بریم و یکباره نرده‌بان را از زیر پایشان می‌کشیم تا آنها به زمین بیفتند و دست و پایشان خرد شود و ما بی‌تفاوت می‌گذریم؟ نمونه این رفتارها در قضایایی نظیر پدیده شاندیز و موسسات مالی و اعتباری و برخی دیگر از پروژه‌ها نظیر پردیس‌بان مشهود است. مردم با اعتماد به تبلیغ رسانه ملی در این‌گونه پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و ما به عنوان حاکمیت با مسوولیت‌گریزی از دیروز و امروز مردم مظلوم سرمایه‌گذار را در اضطراب تنها می‌گذاریم.

برخی از افراد تعابیر نامناسبی در مورد انتخابات اسفندماه مطرح می‌کنند و با پیشگویی، از این انتخابات به عنوان فتنه 94 یاد می‌کنند. اگر اطلاعاتی در دست دارند باید اطلاعات خود را به دستگاه‌های امنیتی بدهند و بدانند با سخنرانی مشکلی حل نمی‌شود.

رئیس فراکسیون اکثریت رهروان ولایت مجلس در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: ما علی‌رغم اینکه برنامه مفصلی جهت انتخابات برای پالایش جریان اصولگرایی از افراطی‌گری داشتیم لیکن از آنجا که به دنبال وحدت‌شکنی نیستیم بسیاری از برنامه‌های خود را به پس از انتخابات وا نهادیم و باید توجه کنیم جابه‌جایی قدرت در جمهوری اسلامی یک دستاورد عظیم است. اما برخی از افراد تعابیر نامناسبی در مورد انتخابات اسفندماه مطرح می‌کنند و با پیشگویی، از این انتخابات به عنوان فتنه 94 یاد می‌کنند. اگر نفس انتخابات را فتنه می‌دانند جفا به انقلاب و امام است، اما اگر اطلاعاتی در دست دارند که قرار است در انتخابات فتنه‌ای برپا شود باید اطلاعات خود را به دستگاه‌های امنیتی بدهند و بدانند با سخنرانی مشکلی حل نمی‌شود و همچنین اقدامات خودسرانه، تعرض به فعالیت‌های قانونی سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و حمله به سفارت‌خانه‌ها محکوم است و ما از دولت می‌خواهیم با عوامل آن برخورد جدی کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
منافع ملی و انرژی هسته ای