سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



نهاوندیان:قدرت خرید کارکنان دولت متناسب با تورم جبران می شود/ توجه ویژه دولت به ارشاد های مراجع تقلید


به گزارش ایرنا، محمد نهاوندیان عصر جمعه در پایان سفر دو روزه خود به قم در نشستی خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر نحوه افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده بیان داشت: در ارقام بودجه که ظرف هفته های آینده اعلام خواهد شد جزئیات آن در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد.
وی ابراز داشت: در سال هایی که در کشور تورم شتابان داشتیم در ابتدای سال افزایشی در حقوق کارکنان دیده می شد و مردم خوشحال می شدند ولی سال به نیمه نرسیده بود قدرت خرید کارمند از سال گذشته به دلیل تورم بالا کمتر شده بود.
** محدود کردن مردم به جناح های خاص به رشد نشاط سیاسی کمک نمی کند
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به انتخابات اسفند ماه بیان داشت: در جامعه مردم سالار دینی مردم حق دارند تا سلیقه های مختلف سیاسی داشته باشند و وظیفه نظام سیاسی نیز آن است که اجازه دهد مردم متناسب با سلیقه های سیاسی خود فعالیت داشته باشند و محدود کردن مردم به جناح های خاص کمک به رشد نشاط سیاسی و ابتکار عمل نخواهد کرد.
وی ادامه داد: واقعیت جامعه آن است که عده ای اصول گرا و عده ای نیز اصلاح طلب هستند وعده زیادی از مردم هستند که هر کدام از آن گروه ها را می پسندند و نباید دریای خروشان سلیقه ها و افتخارات را به دو اردوگاه محدود کرد.
وی تاکید کرد: نظر رهبر معظم انقلاب که در انتخابات 92 به صراحت بیان شد آن بود که رای مردم حق الناس است لذا هیچ کس به دنبال تحمیل رای یا تبدیل رای نباید باشد و مردم باید اجازه داشته باشند رای خود را با آگاهی و آزادی ابراز کنند.
نهاوندیان افزود: شاید دولت سلیقه سیاسی خاصی داشته باشد ولی در انتخابات وظیفه خود می داند زمینه تجلی پیدا کردن آرای مردم را فراهم کند و از این رو از استانداران، فرمانداران و هیات های اجرایی می خواهیم سلیقه سیاسی خود را تحمیل نکرده و خود را موظف بدانند تا بستر لازم برای تجلی سلیقه مردم فراهم شود.
وی ادامه داد: دولت وظیفه دارد همه را به سمت انتخاباتی سالم و قانونی تشویق کند که مردم حضور پرشور و پرشکوه داشته باشند و با این شرایط شاهد برنده شدن ملت خواهیم بود و باید همه مردم با سلیقه های مختلف احساس کنند فضای ابراز آرا دارند، نامزدها نیز با استفاده از فرصت های عادلانه رسانه ای نظرهای خود را بیان کنند.
** دولت از نامزد خاصی جانبداری نمی کند
نهاوندیان در ادامه با اشاره به این که دولت در انتخابات از نامزد خاصی جانبداری نمی کند گفت: هیچ مسئول حکومتی حق ندارد از امکانات عمومی، بیت المال یا تریبون های رسمی به سود نامزد خاصی استفاده کند و این کار غیر قانونی و غیر عادلانه است.
وی افزود: استانداران و فرمانداران باید تلاش کنند که همگرایی لازم در هیات های اجرایی فراهم شود و کسانی که برای هیات های اجرایی به همکاری دعوت شده اند از پختگی و انصاف لازم برخوردارند و امیدواریم بقیه مسیر انتخابات نیز با رعایت انصاف و قانون پیش رود.
وی تاکید کرد: ناظر بر همه امور کشور در درجه اول خداست و مردم نیز گسترده ترین نظارت بر انجام وظیفه قانونی مسئولان را دارند.
** قدرشناس نعمت امنیت حاصل شده در سایه وحدت باشیم
رئیس دفتر رئیس جمهوری هم چنین با اشاره به شرایط منطقه گفت: در شرایط منطقه ضرورت قدرشناسی از نعمت امنیتی که در سایه وحدت حاصل شده بیشتر از گذشته خود را نشان می دهد و در بیشتر کشورهای همسایه شاهدیم که آتش افروزی هایی که بدخواهان ما داشته اند در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و دیگر کشورها به صورت حرکت های تروریستی انجام می شود و دشمنان اسلام و مسلمانان به دنبال پروژه نا امن کردن جهان اسلام هستند.
وی افزود: به فضل الهی و به برکت وحدت و همدلی ، ایران اسلامی از وحدت، ثبات، آرامش و امید به آینده برخوردار است و در هفته وحدت باید شکر گذار امنیت حاصل از وحدت و همدلی باشیم و با توجه به این نعمت، از آن حراست کنیم.
وی بیان داشت: در دوماه پیش رو شاهد فرآیند انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستیم و بسیار مهم است که با توجه به اهمیت امنیت ملی در شرایط فعلی، بر وحدت و یکپارچگی پافشاری کنیم و تلاش ما بر آن باشد که پیامی که از این تحرک و شور سیاسی در انتخابات ایجاد می شود مایه نوعی وحدت و انسجام ملی شود تا آن را به جهانیان نشان دهیم و یکبار دیگر حماسه سیاسی توسط مردم با حضور گسترده و پرشکوه شکل گیرد.
نهاوندیان ادامه داد:در فضای انتخاباتی باید اصول اخلاقی، رعایت حریم یکدیگر، تاکید بر برنامه گرایی به جای برخوردهای شخصی و دسته ای و گروهی را ملاک عمل قرار دهیم.
وی افزود: در هر انتخاباتی جلوه ای از شخصیت، شعور و آگاهی سیاسی را در جامعه به نمایش می گذاریم و در انتخابات پیش رو نیز گامی دیگر در مسیر بلند تکامل و تعالی جامعه برداشته شود و شاهد انتخابات سالم، قانونی و پرشکوه باشیم.
** توجه ویژه دولت به ارشاد های مراجع تقلید
وی با اشاره به هدف های سفر خود به استان قم بیان داشت: در این سفر خدمت مراجع تقلید رسیدیم که پیشوای فرهنگ دینی جامعه هستند و گزارشی از تلاش هایی که مجموعه خادمان ملت در نهادهای مختلف دنبال کرده اند به آن ها ارائه دادیم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری بیان داشت: وضعیت عمومی کشور در مسائل اقتصادی و بین المللی را در سفر دو روزه به قم به مراجع تقلید ارائه داده و از راهنمایی ها، ارشادها و تذکرهای مراجع تقلید نیز بهره مند شدیم.
وی گفت: بیانات مراجع تقلید بیانگر خواسته های مردم است و ارشادهای مراجع در دولت مورد توجه اکید است و رئیس جمهوری تاکید همیشگی دارد که همه اعضای دولت از ارشادها و راهنمایی های مراجع استفاده کنند.
وی خاطر نشان کرد: در اصلی ترین رویکردهایی که دولت اتخاذ کرده است شاهد ارشاد، دعای خیر و حمایت مراجع تقلید بودیم و این در حالی بود که در چالش بزرگ بین المللی که نظام با آن روبرو بود خوشبختانه با هدایت های رهبری و حمایت های مردم به نحو عزت مندانه ای در مذاکرات هسته ای به توافق عزت مندانه با قدرت های جهانی رسیدیم و حقوق هسته ای ایران حفظ شد و زنجیرهای تحریم ظالمانه از دست و پای اقتصاد ایران برداشته خواهد شد.
** در سال 95 خیز اولیه خوبی برای دستیابی به رشد اقتصادی خواهیم داشت
رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه اظهار داشت: علیرغم مانع تراشی صهیونیست ها برای جلوگیری از تصویب برجام، از مرحله تصویب گذر کردیم و با هوشمندی که مذاکره کنندگان ما داشتند تا تعهدات طرف مقابل قبل از ایران ایجاد شود در مرحله ای هستیم که آن چه اروپا در مورد لغو قطعنامه های شورای امنیت، لغو قطعنامه های آژانس بین المللی اتمی و بستن پرونده PMD متعهد شده بود را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: اکنون نیز ماجراجویی ها و فتنه افکنی هایی توسط دشمنان ایران صورت می گیرد که جلوی اجرای برجام گرفته شود ولی خوشبختانه با هوشمندی در مقابله با اقدام ها و اظهارات بی اساس، موضع های شایسته توسط وزارت خارجه کشور گرفته شده است و امیدواریم طرف مقابل با درک واقعیت های ایران از هر گونه اقدامی که به این فضا لطمه بزند خودداری کند و بتوانیم با حصول اطمینان از انجام تعهدات طرف مقابل، روز اجرایی شدن برجام را پیش رو داشته باشیم و در این شرایط لغو تحریم های اقتصادی مربوط به انرژی هسته ای تحقق پیدا خواهد کرد و هزینه هایی که تحریم بر اقتصاد ایران از جمله بالابردن صادرات و واردات و محدود کردن صادرات از کشور تحمیل شد را از بین می بریم.
نهاوندیان افزود: اکنون اکثر سازمان های اقتصادی بین المللی و موسسات تحقیقاتی بین المللی پیش بینی مثبتی برای سال آینده اقتصادی ایران دارند و اذعان دارند که رشد اقتصاد ایران در سال 2016 بیشتر از متوسط رشد اقتصادی دنیا خواهد بود و حتی رشد پنج درصد را برای اقتصاد ایران پیش بینی کرده اند.
وی ادامه داد: در مقایسه با رشد متوسط 10 سال گذشته که باید هشت درصد بود و تحقق پیدا نکرد و به متوسط سه و نیم درصد هم نرسیدیم با تاکید رهبری در سیاست های برنامه ششم باید کمبود رشد را جبران کنیم.
وی اظهار داشت: در سال 95 خیز اولیه خوبی برای دستیابی به رشد اقتصادی خواهیم داشت و این به معنای ایجاد فرصت شغلی و بهبود شرایط بنگاه های ما خواهد بود.
نهاوندیان ادامه داد: برخی بنگاه ها با وجودی که ظرفیت تولید خوبی دارند مشکل فروش کالا دارند و در فولاد، سیمان، کانی های غیر فلزی، خودرو سازی و قطعه سازی شاهد این پدیده بوده ایم.
**دولت باید نقش خود را از اقدامات متصدیانه به سمت سیاستگذاری پیش ببرد
رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که ساختار بودجه ای کشور در طول سال های گذشته بر دو پایه اصلی نفت و مالیات تکیه داشته است گفت: اقدام های متصدیانه دولت در این سال ها نیز برای همه مفتوح است و هر جا دولت این گونه حضوری داشته است عملکرد خوبی را سراغ نداریم از این رو در سیاست های کلی اصل 44 ابلاغیه صریح داشتیم که دولت باید نقش خود را از اقدامات متصدیانه به سمت سیاستگذاری پیش ببرد.
وی گفت: در سیاست کشور اعلام شده است که اتکای به نفت می باید در ساختار بودجه ای کاهش یابد و این بدان معنا است که اتکای بیشتر بودجه باید به مالیات باشد و در عین حال که برای درست کردن ساختار بودجه باید بر مالیات تاکید کنیم، بنگاه ها نیز باید رونق اقتصادی داشته باشند تا مالیات بدهند و از دلیل های جدی که نظام و کشور به این سمت حرکت کرد آن بود که با تحریم های ظالمانه ای که آثار منفی خود را بر رونق اقتصادی کشور گذاشته است مبارزه کنیم و گام بزرگی برای ایجاد گشایش برداشته شده است.
وی تاکید کرد: بسیاری کارخانه ها با مشکل هایی در صادرات مواجه هستند و هزینه های تحریم، قیمت کالای آن ها را بالا برده است و به این دلیل از توان رقابتی با کشورهای همسایه عقب می مانند و امیدواریم با رفع تحریم ها قیمت تمام شده کالاهای صاداراتی کاهش یابد.
نهاوندیان ادامه داد: با اقدام بزرگی که دولت در رابطه به کاهش تورم صورت داد و تورم از حدود 40 درصد به حدود 13 درصد رسید مولفه های قیمت تمام شده برای محصول ایرانی تورم بالا را نخواهد داشت، هم چنین سود بانکی نیز پایین ایجاد شده است که هزینه تامین مالی بنگاه کاهش یافته و شاهد تعدیل افزایش دستمزدها باشیم.
** رفع آلودگی هوا در کلان شهرها نیازمند تصمیم گیری بلند مدت است
محمد نهاوندیان در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا که چرا در حالی که حل مشکل آلودگی هوا نیازمند برنامه های بلند مدت است برخی علیه دولت یازدهم هجمه می کنند وظیفه رسانه ها و دولت را در این زمینه روشنگری دانست و افزود: یکی از خدمت های اساسی که به فرهنگ عمومی می توان کرد عطف توجه مردم به مساله های بلند مدت است و با لحظه پردازی در برخورد با مسائل نمی توانیم آن ها را ریشه ای را حل کنیم و جامعه و اقتصاد با مسائلی مواجه است که حل آن ها نگاه 10 تا 50 ساله می طلبد.
وی تاکید کرد: عمر دولت ها بسیار کوتاه تر از آن است که با نگاه لحظه پردازانه به امور بین نسلی بپردازد و می توانیم مساله سفره های آب زیرزمینی را مورد توجه قرار دهیم که مساله ای است که تصمیم نادرستی در 15 سال پیش برای آن گرفته شده و چاه های غیر مجاز فراوانی در طول دهه ها بدون توجه به آمایش سرزمینی زده شده است ولی اثرهای آن بعد از یک تا دو دهه ظاهر می شود.
وی ابراز داشت: زمانی که مساله آلودگی هوا پیش می آید رسانه ها، سیاسیون و طرفداران محیط زیست باید از این فرصت استفاده کنند و توجه جامعه را به این مساله جلب کنند، باید در برخی رفتارهای مصرفی و الگوی زندگی تغییراتی دهیم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به این که در آلودگی کربنی معضل جدی داریم و باید برای خودروهای دودزا تصمیم جدی و قاطع گرفته شود اظهار داشت: یکی از عامل های دودزا در تهران و کلان شهرها موتورسیکلت ها هستند و از طرف دیگر برخی افراد با استفاده از موتورسیکلت امرار معاش روزانه می کنند لذا باید یک تصمیم بلند مدت گرفته شود و اگر 15 سال پیش که توسعه تولید موتورسیکلت در کشور را داشتیم اولویت به ساخت موتورسیکلت های برقی داده می شد اکنون این مشکل را نداشتیم.
وی اظهار داشت: در دو سال اخیر در رابطه با آلاینده های کاملا مضر به سلامت انسان در ارتباط با بنزن که با استفاده از فراورده های پتروشیمی ایجاد شده است تصمیم قاطعی گرفته شد و استفاده از این فرآورده ها در بنزین متوقف شد و به گواهی همه کارشناسان سلامت، حذف این آلاینده ها نقش بسیار مهمی داشته است.
نهاوندیان گفت: در روزهای اخیر شاهد سکون هوا و نه آلاینده های سمی بودیم و آلاینده های کربنی عامل بودند تصمیم های فوری و کوتاه مدتی توسط دولت ایجاد شده است و باید حمایت شود.
وی افزود: از تصمیم های بلند مدت و در برنامه ششم توسعه و از محورهای اساسی برنامه، ملاحظه های زیست محیطی در مورد آلودگی کلان شهرها و آلودگی منابع آب است و از این رو اقدام هایی که در مورد دریاچه ارومیه صورت گرفت و در مدت اخیر اثرهای خوبی در ذخیره های طبیعی بود را شاهد بودیم.
** در دو سال گذشته امید به آینده در کشور افزایش پیدا کرده است
رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه بیان داشت: همه باید از سرمایه اجتماعی مردم حمایت کنیم و شاخص ها نشان می دهد در دو سال گذشته امید به آینده در کشور افزایش پیدا کرده است البته اعتماد عمومی بهتر از گذشته است.
وی با اشاره به این که اعتماد ملی در همه عرصه های فرهنگ، سیاست و اقتصاد مصداق دارد بیان داشت: رابطه برابری پول ملی با ارزهای خارجی پدیده لحظه ای نیست و در حالی که از سال 90 شاهد شوکی در اقتصاد بودیم که قدرت خرید پول ملی در رابطه با ارزهای خرجی یک سوم شده بود اگر مشکل را در همان روز معالجه می کردیم خوب بود وگرنه اثرهای آن در مجموعه نظام قیمت ها ،در دستمزد و قیمت کالا و خدمات خود را نشان می دهد.
وی ادامه داد: در سال های گذشته به جای کنترل تورم، نرخ ارز را به صورت مصنوعی ثابت نگه می داشتند و سرنوشت هزینه 22 میلیارد دلار در بازار ارز مشخص نیست.
نهاوندیان تصریح کرد: کار عاقلانه آن است که تصمیم بگیریم اجازه تکانه های پرالتهاب در اقتصاد را ندهیم و حرکت ها را در اقتصاد قابل پیش بینی و برنامه ریزی کنیم و فعال اقتصادی از دولت می خواهد شاخص های اقتصادی به صورت پرشتاب بالا نرود لذا دولت عزم کرده است ثبات و آرامش را به سطح کلان اقتصاد بازگرداند و از این رو تورم و سود بانکی پایین آمده است و نوسان های نرخ ارز با دو سال پیش از دولت یازدهم قابل مقایسه نیست.
وی افزود: با افزایش عرضه ارز که با دسترسی به منابع ارزی حاصل خواهد شد می توان شرایط مناسب تری را در پیش رو تصور کرد.
** ریشه تورم در سیاست های پولی ناسالم بود
نهاوندیان در ادامه بیان داشت: هیچ کس ادعا نمی کند که اگر قیمت ها پایین بیاید مردم به خوبی آن را لمس می کنند این در حالی است که معتقدیم متوسط قیمت ها پایین آمده و شتاب قیمت ها گرفته شده است و آن چه مردم لمس می کنند زمانی است که موفق شویم با غول بیکاری جنگ کنیم.
وی گفت: در چند سال گذشته فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد نشد و باید شغل ایجاد شود تا شاهد کاهش نرخ تورم و لمس این کاهش توسط مردم باشیم.
وی افزود: ریشه تورم در گذشته در سیاست های پولی ناسالم بود و کسی شاید باور نکند که اکنون آرامش به بازار کالا و ارز بازگشته و این آرامش مقدمه نشاط اقتصادی است.
** امنیت دفاعی ضامن پیشرفت اقتصادی و سیاسی در کشور است
نهاوندیان در ادامه این نشست خبری با اشاره به نامه اخیر رئیس جمهوری به وزیر دفاع در مورد صنعت موشکی کشور بیان داشت: رویکرد حکیمانه و جامع نگر در صحنه بین المللی اقتضا می کند شناخت دقیق و هدف گذاری همه جانبه نگری در اهداف بین المللی داشته باشیم و اولویت گذاری کنیم که دنبال چه هستیم.
وی ادامه داد: همه نهادهای نظام هدف گذاری کرده اند که تحریم های ظالمانه باید شکسته شود و این هدف در توافق حاصل شد ولی مذاکره بدان معنا نیست که طرف مذاکره اجازه دهد در امور داخلی و سیاست دفاعی ما مداخله و اظهار نظر کند.
وی گفت: یکی از توفیق ها در مذاکرات هسته ای آن بود که مساله صنعت دفاعی و موشکی ما از اتصال با بحث هسته ای بیرون آمد و تعرضی که قدرت های بزرگ و آمریکا به طور خاص در سال های گذشته داشته اند به دلیل قطعنامه 1929 در شورای امنیت بود که باعث شد آمریکایی ها اکنون به خود اجازه زبان داری دهند.
نهاوندیان یادآور شد: یکی از دستاوردهای برجام آن بود که قطعنامه 1929 به تاریخ می پیوندد و ارتباط صنعت موشکی با صنعت هسته ای جدا می شود و در قطعنامه کار خود را کردیم و استقلال ایران در صحنه موشکی در صحنه بین المللی ثبت کردیم و هر چه ما قوی تر و با اجماع ملی به سمت اجرای برجام برویم بهانه های تعرضی را از دشمنان و بدخواهان ایران گرفته ایم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری اظهار داشت: اهتمامی که در دوسال اخیر در صنایع دفاعی کشور و به طور ویژه در صنعت موشکی بوده است به اذعان دست اندرکاران این فن، بسیار بالاتر از سطح هایی بوده که در گذشته اعمال می شده است و این موفقیت در شرایطی اتفاق افتاد که امکانات بودجه ای ما کم بود.
وی تصریح کرد: رئیس جمهوری به خوبی واقف است که امنیت دفاعی برای کشور ضامن پیشرفت اقتصادی و سیاسی است و در دیپلماسی فعال ما همه طرف های مذاکره با قاطعیت و صراحت از مذاکره کنندگان ما شنیده اند که امور دفاعی و امنیت ملی ما به هیچ عنوان قابل مذاکره نبوده و در مقام عمل و سخن به زبان قول و فعل این مطلب به دیگران رسیده است و اکنون عزت و عظمتی که کشور در مناسبات منطقه ای دارد هر روز سرافراز تر از گذشته به دلیل هماهنگی هایی است که بین خودمان در داخل داریم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید عصر پنجشنبه گذشته به قم سفر کرد. ک/4
7408/ 6133/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افزایش حقوق؛ متناسب با تورم یا قدرت خرید!؟