سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انتقاد شدید وزیر صهیونیستی از برچسب زدن به کالاهای اسرائیلی از طرف اتحادیه اروپا


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "یووال اشتاینیتز"، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل" مناسبات بین آلمان و اسرائیل را بسیار خوب و دوستانه توصیف کرده و همکاری های بین دو کشور را در بسیاری زمینه ها از جمله در مبادله اطلاعات برای مبارزه با ترور و دفاع در برابر حملات سایبری تنگاتنگ ارزیابی کرد.

وی در ادامه درباره روابط اسرائیل با اتحادیه اروپا نیز گفت: اروپا برای ما یک شریک مهم است.

وزیر انرژی اسرائیل در عین حال این مسئله را بسیار دلسرد کننده دانست که برخی کشورهای اروپایی آشکارا در این باره درک پایینی دارند که اسرائیل در چه شرایط خطرناکی قرار دارد.

وی در ادامه مدعی شد که ما یک دولت یهود کوچک هستیم که توسط دشمنان زیادی احاطه شده است. اما برخی دوستان اروپایی ما به نظر می رسد کاملا در این باره آگاه نیستند. بخصوص این مسئله آزار دهنده است زمانی که استانداردهای بخصوصی باید برای اسرائیل اعمال شود.

وی در این راستا به تصمیم اتحادیه اروپا برای برچسب زدن به محصولاتی که از کرانه باختری به این اتحادیه وارد می شود اشاره کرد و اتحادیه اروپا را متهم به در پیش گرفتن استانداردهای دوگانه کرده و گفت: چرا چنین طرحی برای محصولات قبرس، تبت یا کشمیر وجود ندارد؟

وی برچسب زدن بر محصولات تولید شهرکهای اسرائیل را غیر قابل توجیه، نا حق و غیر قانونی ارزیابی کرد.

وزیر انرژی اسرائیل از یک یهود ستیزی نهفته در اروپا سخن گفته و در بخش دیگری از این گفتگو روابط اسرائیل با روسیه را خوب ارزیابی کرده و در عین حال به این مسئله که کرملین سیستم های موشکی مدرن را در اختیار ایران قرار می دهد انتقاد وارد کرده و گفت: ایران مانند سابق یک تهدید بزرگ نه تنها برای اسرائیل است.

وی در ادامه به مداخلات نظامی روسیه در سوریه پرداخته و گفت: اسرائیل سعی می کند خود را از این درگیری ها خارج نگه دارد.

اشتاینیتز در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: مسکو در جبهه ایران قرار دارد و تهران می خواهد تحت هر شرایطی دولت بشار اسد زنده باقی بماند. بنابراین سوریه یک بخش تشکیل دهنده مرکزی یک شاخه شیعی در منطقه است که از لبنان تا دریای مدیترانه باید امتداد یابد. اگر این امر محقق شود ایران مستقیما در مرزهای اسرائیل حضور می یابد و این مسئله برای ما قابل قبول نیست.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
لغو تحریمها به زودی از طرف آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام