سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزون بر یک‌میلیون و 400هزار زائر ایرانی وارد عراق شدند


سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت ساماندهی حضور زائران ایرانی در عتبات عالیات عراق به‌مناسبت اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: روز گذشته (دوشنبه) سه مرز مهران، شلمچه و چزابه ایام پرترافیکی داشتند که این وضعیت را اول وقت امروز (سه‌شنبه) نیز شاهد بودیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان "تا این لحظه در حوزه تغذیه، تدارکات و اسکان هیچ مشکلی را نه در سه مرز کشور و نه در داخل عراق داشتیم" گفت: ایثار، گذشت و بزرگواری مردم در تأمین تداکات زائران اربعین حسینی(ع) در روزهای گذشته بسیار ستودنی بوده است.

به‌گفته اوحدی هم اکنون 180 موکب در مرز شلمچه، 120 موکب در مرکز چزابه و 80 موکب نیز در مرز مهران مشغول خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به فراهم شدن امکانات اقامت شب برای 60هزار نفر در مرز شلمچه و داخل خرمشهر گفت: همچنین برای نخستین بار، امکان اسکان ویژه بانوان به‌تعداد دوهزار و 500 نفر در مرز شلمچه فراهم شده و تمامی امورات آن توسط بانوان انجام می‌شود.

به‌گفته اوحدی در مرز چزابه نیز زائرسرای طریق القدس سازمان حج و زیارت، ظرفیت اسکان هفت‌هزار نفر را دارد و از ورودی شهر مهران تا مرز نیز با کمک سپاه پاسداران، امکانات اسکان برای حدود 20هزار نفر در هر شبانه‌روز فراهم شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه در داخل عراق نیز 55 موکب با نام‌های امام رضا(ع) و ثامن‌الحجج ایجاد شده‌اند، گفت: طبق هماهنگی قبلی و برنامه‌ریزی صورت گرفته، هم موکب‌های داخل عراق و هم موکب‌های مستقر در مرزها، تا پنج روز بعد از اربعین نیز به زائران خدمات می‌دهند تا زائران خیلی برای برگشت عجله نکنند.

اوحدی به زائران اربعین حسینی(ع) توصیه کرد برای برگشت از مرزهای شلمچه و چزابه که ترافیک روانی دارند، استفاده کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با ابراز اینکه تا این لحظه افزون بر یک‌میلیون و 400هزار زائر ایرانی وارد عراق شدند، گفت: سال گذشته یک‌میلیون و 650هزار نفر از مرزها عبور کردند و در ایام اربعین حسینی(ع) وارد عراق شدند.

اوحدی گفت: البته در این روزها، شایعاتی هم مطرح شد مبنی بر اینکه زائران بدون پاسپورت و ویزا نیز می‌توانند به عراق بروند که درست نبود. ما میهمان کشور عراق هستیم و مهمان قطعاً ضوابط میهمانی و میزبانی را رعایت می‌کند؛ حضرت آقا نیز در درس خارج از فقه خودشان تأکید کردند که ضوابط کشور عراق باید رعایت شود.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در حال حاضر صدور ویزا توسط کنسولگریهای عراق به‌روز انجام می‌شود و مبلغ ویزا گروهی و انفرادی به‌ترتیب 30 و 40 دلار است.

وی درباره وضعیت بازگشت افرادی که بدون ویزا به عراق رفته‌اند، نیز گفت: یقیناً در مرزها نیروی انتظامی کنترل‌های جدی برای برگشت زائران دارد و برخورد با زائران که احتمالاً تخلف کرده‌اند، با نیروی انتظامی است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین درباره آخرین وضعیت شناسایی زائران ایرانی مفقود شده در فاجعه منا گفت: تعداد زائران ایرانی مفقود 13 نفر است و هم اکنون در حال اعزام دو نفر از بستگان درجه یک هر خانواده هستیم تا روند شناسایی مفقودان تسریع شود.

اوحدی در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان حج و زیارت برای عمره امسال تصمیمی دارد یا خیر، گفت: ما همچنان منتظر حکم آن دو پلیس هستیم و بعد از آن تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
جنگنده های سوخوی ایرانی وارد عراق شده اند