کارگردان فیلم «بچگیتو فراموش نکن»: این اثر در ژانر خانوادگی و دارای طنز نامتعارف است


کارگردان فیلم «بچگیتو فراموش نکن»: این اثر در ژانر خانوادگی و دارای طنز نامتعارف است

باشگاه خبرنگاران/ جلال فاطمی بازیگر و کارگردان سینما در خصوص وضعیت ساخت فیلم در سینمای ایران گفت: وضعیت سینما آنقدر خراب است که ساخت اثر سینمایی سنگین و بخصوص در زمینه فرهنگ و تاریخ کشور نیازمند همدلی و همیاری و سرمایه است.
وی افزود: باید واقعیات جامعه را در نظر بگیریم. شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان به مخاطب دروغ گفت و برایش ظاهر‌سازی کرد، باید حقایق را بیان کنیم.
فاطمی با بیان اینکه ساخت فیلم «سهراب سپهری» همچنان در مرحله پیش تولید است، اظهار داشت: ساخت چنین فیلمی نیازمند همدلی، همیاری و جذب سرمایه خوب است. ما همچنان پیگیر جذب سرمایه هستیم اما در مذاکراتمان با اسپانسر‌ها متوجه شدیم که جذب سرمایه به صورت خرد، خرد است و ما نیازمند به یک یا دو اسپانسر کلان‌تر هستیم تا سرمایه چنین پروژه سنگین تأمین شود.
کارگردان سینما همچنین بیان کرد: بنیاد سینمایی فارابی هم در صورتی که بخواهد همکاری کند، تا سقف صد یا دویست میلیون تومان است که برای چنین پروژه سنگینی کارآمد نیست، دولت باید به چنین پروژه‌ای بها بدهد.
کارگردان فیلم سینمایی «بچگیتو فراموش نکن»، در خصوص محتوای این فیلم گفت: «بچگیتو فراموش نکن» در ژانر نوجوان، خانوادگی و دارای طنز نامتعارف که خوشبختانه تاکنون فروش خوبی داشته است.
وی افزود: این فیلم پر از شیطنت است که حالت سفید و سیاه ندارد، اثر به بیان مشکلات جامعه می‌پردازد و شیوه تربیتی برای خانواده‌ها دارد.
فاطمی با اشاره به متفاوت بودن محتوای «بچگیتو فراموش نکن» نسبت به فیلم‌های دیگر ژانر نوجوان عنوان کرد: این فیلم به گونه‌ای متفاوت به طرح مشکلات جامعه و خانواده‌ها پرداخته است. اگر باز هم داستان جذاب و خوبی در ژانر نوجوان به من پیشنهاد شود، از آن استقبال می‌کنم.
وی با اشاره به تبلیغات محدود این اثر سینمایی تصریح کرد: متأسفانه در طراحی پوستر و تیزر کم لطفی و بی‌انصافی شده است. پوستر به گونه‌ای تکراری و عادی طراحی شده که با محتوای فیلم‌ فاصله زیادی دارد. باید برای تبلیغ اثر به شعور و نگاه مخاطب احترام بگذاریم. من خانواده‌ها را به تماشای یک فیلم خانوادگی متفاوت دعوت می‌کنم. هر کسی این فیلم را تماشا کند به تمایز آن با آثار دیگر این ژانر پی می‌برد.
فاطمی در پایان یادآور شد: امیدوارم کسانی که عاشق سهراب سپهری بودند، برای ساخت این فیلم جلو بیایند. این فیلم، اثری است که بدون نام و داستان زندگی ایشان روی پای خودش ایستاده و این نیست که به خاطر استفاده از نام این عزیز بخواهیم به هدفی برسیم. برای بازسازی دوره‌های تاریخی ادبیات کشور نیاز به ساخت چنین آثاری است.
گفتنی است؛ فیلم «بچگیتو فراموش نکن» به کارگردانی جلال فاطمی و تهیه‌کنندگی محمدحسن نجم با بازی اکبر عبدی، فرهاد آئیش، بهاره رهنما، بهنام تشکر، مهران رنجبر، مائده طهماسبی، مریم سلطانی و... از آذر‌ماه در سینما‌های کشور اکران شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آنونس فیلم «بچگیتو فراموش نکن»