سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کری: همکاری نزدیکی با انگلیسی‌ها در موضوع سوریه داریم


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کری وزیر خارجه آمریکا پیش از آغاز دیدار رسمی با همتای انگلیسی‌اش در جمع خبرنگاران گفت که دو کشور تقریبا درباره تمامی موضوعاتی که در دنیای امروز کشورهایشان با آن روبه‌رو هستند تلاش‌های نزدیکی دارند.

کری گفت: ما در تلاش برای مبارزه با داعش شریک یکدیگر هستیم. در موضوع سوریه و در تلاش برای ایجاد یک فرآیند سیاسی که بتواند به این فاجعه انسانی پایان ببخشد، همکاری نزدیکی با یکدیگر داریم. ما دفعه پیش نیز در لندن دیدار کرده و گفتگویی طولانی در مورد این موضوع داشتیم، ما اواخر هفته جاری به وین خواهیم رفت، جایی که امیدواریم این فرآیند به گونه‌ای پیشرفت کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: ما از شریک خود، انگلیس برای حمایت و تلاش‌هایش در زمینه توافق هسته‌ای با ایران بسیار خوشوقتیم. این یک توافق چند جانبه بود. اعضای دائم شورای امنیت به طور بسیار مؤثری با یکدیگر همکاری داشتند. و اگرچه مشکلاتی با روسیه و چین در برخی موضوعات داشتیم، اما در ممانعت از دستیابی به سلاح هسته‌ای از سوی کشوری دیگری در این زمان یا هر زمان دیگر در کنار هم متحد ایستادیم.

در ادامه نیز فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس نیز گفت: اتحاد ما ایالات متحده مهمترین رابطه ما و در مرکزیت هر آن چیزی است که انجام می‌دهیم. و ما با یکدیگر در مورد چالش‌هایی که در سوریه، عراق و دیگر مشکلات گسترده‌تر خاورمیانه با آن مواجه هستیم همکاری می‌کنیم، همچنین به موضوع حملات روسیه در هر جایی که با آن مواجه شویم رسیدگی می‌کنیم. ما همواره در کنار خواهیم ایستاد. ما تقریبا در مورد هر موضوعی دیدگاه مشترکی داریم. ما ارزش‌های مشترکی داریم، ما زمینه‌های فرهنگی و تاریخی مشترک بسیاری داریم.

هاموند در ادامه گفت: ما همچنان چالش‌های بزرگی در پیش رو داریم. همانگونه که وزیر خارجه کری گفت،‌ ما بار دیگر در اواخر هفته در وین دیدار خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد تا طرف‌های مذاکرات و گروه‌های تماس بین‌المللی  را به آرامی در جهت دستیابی به یک راه‌حل سیاسی در جنگ داخلی سوریه به حرکت واداریم و سپس این مجال را برای همگی فراهم کنیم تا بر چالش واقعی خود که داعش است تمرکز کنیم. اما تنها زمانی می‌توانیم چنین کاری کنیم که جنگ داخلی طولانی‌مدتی که قربانیان بسیاری بر جای گذاشته است را حل کنیم. و از دیدگاه ما،‌ باید شامل مرحله خروج بشار اسد (در زمانی) طی فرآیند انتقال سیاسی باشد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سوریه - آزاد سازی شهر تلکلخ در نزدیکی حمص توسط ارتش سوریه