«شاهد یاران» یادمان شهید سرلشکر جواد فکوری منتشر شد


یکصد و بیست و چهارمین شماره ماهنامه مستند تاریخی «شاهد یاران» با عنوان «فرمانده فکور» یادمان شهید سرلشکر جواد فکوری به همت گروه مجلات شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران منتشر شد.

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین شماره ماهنامه شاهد یاران ویژه شهید سرلشکر جواد فکوری با مطالبی همچون «پیام امام خمینی(ره) به مناسبت سقوط هواپیمای حامل شهید فکوری»، «19 بهمن یادواره دیدار تاریخی پرسنل نیروی هوایی با رهبر انقلاب»، «سرلشکر جواد فکوری از ولادت تا شهادت»، «امریکا تمام کوشش خود را خواهد کرد که این انقلاب را از بین ببرد»،«شهید فکوری ضمن ولایت‌پذیری مدیریت قوی داشت»، «فکوری آدم مسوولیت‌پذیر بود»،«فکوری استغنای باطنی داشت»،«در مسئله دینداری از هیچ کسی رو دربایستی نداشت»،«آغاز جنگ تحمیلی در گفت‌وگو با سرتیپ خلبان احمد دانشمندی»،«شهید فکوری یک فرمانده جامع الشرایط بود»،افتخار شاگردی شهید فکوری را دارم»،«شهید فکوری همیشه ریسک پذیر بود»،«حماسه ماندگار شهید فکوری»،«شهید فکوری حلال مشکلات آذربایجان بود»،«فرمانده انقلابی نیروی هوایی بود»، «فکوری هرچه در ذهن داشت در جنگ سرمایه گذاری کرد»، «شهید فکوری لیاقت اداره هم زمان وزارت دفاع و نیروی هوایی را داشت»،«جواد به پرواز عشق می ورزید»،«هرگاه نام امام به میان می آمد پدرم منقلب می‌شد»،«عملیات شمشیر سوزان، حماسه دیگر خلبانان نیروی هوایی»، «نتایج بررسی سانحه هواپیمای حامل شهید جواد فکوری»، «اولین پاسخ ایران به تجاوزگری صدام» و «کتاب شناسی شهید فکوری» منتشر شد.

در بخشی از «سرلشکر جواد فکوری از ولادت تا شهادت»، آمده است: نام جواد که برگرفته از نام مبارک جوادالائمه (ع) نهمین پیشوای شیعیان جهان است زینت بخش این خانواده مذهبی گشت، هرچند که عشق جواد به مقام سید الشهدا (ع) به مرور زمان به روشنی در رفتار و کردار او تجلی یافت و جلوه گاه خاصی به این خانواده متدین بخشید. شهید جواد فکوری از آن دسته نظامیان وطن دوستی بود که نسبت به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و استقلال کشور ابراز خرسندی کرد. ایشان پس از بازگشت از امریکا و به هنگام رسیدن به فرودگاه مهرآباد بر خاک پاک ایران بوسه زد و گریست.

در «شهید فکوری ضمن ولایت‌پذیری مدیریت قوی داشت»، می‌خوانیم:شهید فکوری در هر شرایطی از نظر معنوی و از نظر ظاهری بر لزوم حفظ و رعایت انضباط به شکل واقعی تاکید می‌کرد. در خصوص انضباط معنوی انسانی بسیار مدبر و با صلابت بود یعنی ابهت و هیمنت نظامی گری را خیلی با صلابت و با قدرت اداره می کرد.

در بخشی از «شهید فکوری یک فرمانده جامع الشرایط بود» آمده است: شهید فکوری قبل از عزیمت به آمریکا برای شرکت در دوره آموزشی فرماندهان و ستاد به خاطر داشتن تخصص پروازی و سواد عمومی خیلی بالا به فرماندهی مرکز آموزشی ستاد تاکتیکی پایگاه شیراز منصوب شد. زمانی که فرمانده نیروی هوایی شد از روی شناختی که از آدمها داشت آنها را در موقعیت‌های مختلف مانند فرماندهی پایگاه ها منصوب می کرد.

در «شهید فکوری حلال مشکلات آذربایجان بود»، می‌خوانیم: طرح‌های حملات هوایی که ایشان تدارک دید در توقف پیشروی دشمن خیلی موثر بود. خلبان های ماهر و با استعداد را که شخصا از آنها شناخت داشت به عملیات هوایی می‌فرستاد. شهید فکوری یک شخصیت موثر و تعیین کننده در نیروی هوایی و وزارت دفاع و مدیریت جنگ بود.

در بخشی از «هرگاه نام امام به میان می آمد پدرم منقلب می‌شد» می‌خوانیم: فرزند شهید فکوری بودن به من انگیزه می‌دهد تحولات کشورم و رویدادهای جاری در منطقه را پیگیری کنم. مطمئن باشید اگر روزی کار به جایی برسد که نیاز به اعزام نیرو به سوریه باشد من هم یکی از بسیجیان اعزامی به سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) خواهم بود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فعالیت های شهید سرلشکر خلبان جواد فکوری پس از پیروزی انقلاب