فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



هدف مرکز نغمه و گویش های کرمان، زنده کردن فرهنگ مردم این منطقه است


به گزارش ایرنا محمود وفایی در حاشیه آئین گشایش مرکز نغمه ها و گویش های کرمان در محل باغ موزه هرندی کرمان در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از راهکارهای مبارزه با تهاجم فرهنگ بیگانه، بازگشت به فرهنگ، آداب و رسوم سنتی است.
وی اظهار کرد: یکی از وظایف و رسالت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بازیابی، حفظ و احیاء گویش، زبان و لهجه در حوزه مردم شناسی و ارائه آن در قالب های زیبا به نسل جوان است.
وی گفت: توجه و احیای آداب و رسوم فراموش شده کشور نیز یکی دیگر از اهداف سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
وی با اشاره به اینکه کرمان در حوزه های مختلف فرهنگی غنی است افزود: باید جوانان و نوجوانان را با فرهنگ غنی این دیار آشنا کنیم.
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: مجموعه ای از جوانان در قالب گروه مهر وطن قصد دارند، فرهنگ سنتی و صنایع دستی کرمان را در قالب نغمه ها و گویش های محلی، زنده کنند.
وفایی ادامه داد: اگر بخواهیم کار فرهنگی صحیح و عمیق انجام دهیم باید از اقدامات فرهنگی مانند این گروه حمایت کنیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کرمان گفت: جشنواره ملی قوتو نیز اردیبهشت سال آینده با هدف معرفی شیرینی های پنج گانه این استان شامل کلمپه، کماچ سهن، سوهان زرند، مسقطی سیرجان و قوتو در این استان برگزار خواهد شد.
مسئول مرکز نغمه ها و گویش های کرمان هم در این آئین گفت: این مرکز با مساعدت و حمایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان در محل باغ موزه هرندی کرمان گشایش یافت.
مسعود نکویی افزود: اجرای فرهنگ شفاهی قدیم مردم این دیار در قالب کلیپ، موسیقی و حرکت از فعالیت های مرکز نغمه ها و گویش های کرمان است.
مسئول مرکز نغمه ها و گویش های کرمان بیان کرد: قطعه های گیسه گل و مفشو به صورت آکتاپلا توسط گروه مهر وطن در آئین افتتاح این مرکز اجرا شد.
مرکز نغمه ها و گویش های کرمان صبح امروز با حضور مسئولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان در باغ موزه هرندی کرمان گشایش یافت.
7437/3029

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گروه فرهنگ - نغمه نوروزی