ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مردی که ستاره هایی چون مجتبی جباری ، آندو و خسرو را ساخته:عار نیست؛مسافرکشی می کنم


ورزش > لیگ برتر - استقلال در دهه 60 هافبکی داشت که با لقب رودی فولر تشویق می‌شد و کیفیت فوتبال این بازیکن سبب شد از سال 66 تا 68 در آلمان توپ بزند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین؛ رضا احدی یك دوره هم در تیم‌های پایه‌ای استقلال مربیگری كرد و بازیكنانی نظیر طالب‌لو، امیرحسین صادقی، پیروز قربانی، خسرو حیدری، آندرانیك تیموریان، میثم منیعی، فرزاد آشوبی، مجتبی جباری و... از شاگردان این مربی به شمار می‌روند. احدی سال‌هاست از گود مربیگری دور مانده و شرایط مالی چندان خوبی ندارد. گفت‌وگویی با او انجام داده‌ایم كه می‌خوانید.

یك سایت خبری نوشته احدی با اتومبیل كار و امرار معاش می‌كند.من ادعایی ندارم و برای گذران زندگی 2، 3 كار بلد هستم، حرفه و تخصصم فوتبال است كه به من امكان فعالیت داده نمی‌شود. یكی هم رانندگی، خب كار عار نیست و هنوز كار با اتومبیل را شروع نكرده‌ام اما جلوتر كه برویم این كار را آغاز می‌كنم.

شما كه شغل آزاد و درآمد خوبی داشتید.از دست رفت. نباید به شریكم اعتماد می‌كردم ولی این كار را انجام دادم و همه مالم رفت، حتی آپارتمان كوچكی كه داشتم، فروختم و الان مستأجر هستم، البته باز خداوند را شاكرم. سلامتی بزرگ‌ترین سرمایه و نعمت برای انسان‌هاست.

شما در زمینه مربیگری كارنامه بدی نداشته‌اید. چطور از تیم‌های دسته اول یا دوم لیگ هم پیشنهاد ندارید؟در فوتبال ایران تعداد زیادی مدرك A آسیا دارند اما فقط 22 نفر موفق به دریافت مدرك B یوفا شده‌اند، یعنی بنده جزو 22 نفری هستم كه بالاترین مدرك مربیگری را دارا هستم ولی ارتباط و حامی ندارم. می‌گویند در فوتبال كشورمان مافیا وجود دارد. بنده این شبكه را نمی‌شناسم و نمی‌دانم چقدر صحت دارد ولی مسلماً گروه‌‌هایی هستند كه در كنار یكدیگر كارشان را جلو می‌برند، به جز رضا احدی، بهتر از او هم در فوتبال ایران زیاد داریم كه بیكار مانده‌اند. زندگی در حال گذر است و ان‌شاءا... هیچ‌كس محتاج بنده خدا و شرمنده زن و بچه‌اش نشود. من هم تن سالم دارم و محتاج نمی‌مانم.

چرا در تیم‌های پایه‌ای باشگاه استقلال فعالیت نكردید؟قبلاً كار كرده‌ام و كارنامه‌ام مشخص است، در این چند سال هم پیشنهادی نداده‌اند. سال 86 كه ناصرخان حجازی مرا به عنوان دستیارش می‌خواست، هیأت مدیره باشگاه مخالفت كرد، چه بسا اگر مخالفت نمی‌كردند، وضعیت برای من خیلی تغییر می‌كرد. در نهایت هم به ناصرخان كم‌لطفی شد.

عملكرد این فصل استقلال را چطور ارزیابی می‌كنید؟استقلال نوسان دارد. اگر سیدمهدی رحمتی درون دروازه این تیم نبود، به نظرم استقلال همین حالا در بین 6 تیم بالای جدول قرار نداشت. توپ‌هایی كه رحمتی گرفته نشان از فوق‌العاده بودن شرایط روحی، جسمی و كیفیت فنی او است. البته رحمتی در پیكان هم چنین توپ‌هایی را می‌گرفت ولی به چشم نمی‌آمد اما جدا از عملكرد تحسین‌برانگیز وی این سؤال به وجود می‌آید كه آیا مناسب تیم بزرگ استقلال است كه یك بازیكن چنین سهمی در موفقیت تیمش داشته باشد؟ آیا قرار است همیشه رحمتی دروازه‌بان استقلال باشد؟ دفاع استقلال كُند است و این تیم نیاز به هافبك بازیساز دارد كه با رفع این دو نقطه ضعف تأثیرگذار، استقلال بهترین تیم كشور خواهد شد اما به صورت كلی هم پیشكسوتان و هم هواداران از عملكرد استقلال رضایت دارند. صعود به فینال جام حذفی و قرار داشتن در بالای جدول و كورس قهرمانی لیگ پانزدهم بیانگر عملكرد خوب مدیران، مربیان و بازیكنان استقلال است.

صحبت خاصی مانده؟ظهر سه‌شنبه به عیادت منصورخان پورحیدری رفتم و بعد از خروج از بیمارستان دقایقی نتوانستم جلوی اشك‌هایم را بگیرم. برای این استقلالی قدیمی و پرافتخار آرزوی شفا دارم. احوال منصورخان نگران‌كننده است.

41257


ویدیو مرتبط :
مجتبی جباری.. گل استثنایی جباری در شب قرعه