سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چگونه برای دریافت ویندوز ۱۰ موبایل آماده شویم؟


چگونه برای دریافت ویندوز ۱۰ موبایل آماده شویم؟

وین فون/ نسخه نهایی ویندوز ۱۰ موبایل به زودی برای کاربران ویندوز فون ۸.۱ به صورت رایگان عرضه خواهد شد و برخلاف کاربران ویندوز فون ۷ که نمی توانستند ویندوز فون ۸ را دریافت کنند، دارندگان گوشی های مبتنی بر ویندوز فون ۸.۱ می توانند به راحتی به ویندوز ۱۰ موبایل به روز رسانی کرده و از آن استفاده کنند. اما جهت دریافت این به روز رسانی بایستی یک سری نکات را رعایت کنید که در این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

شاید شما که از دیرباز کاربر ویندوز فون بوده اید با این نکات آشنایی داشته و از شیوه دریافت به روز رسانی ها مطلع باشید اما ممکن است که یکسری از دوستان به تازگی به جمع ویندوز فونی ها آمده باشند و از شیوه دریافت به روز رسانی های این سیستم عامل و شرایط آن آگاهی نداشته باشند. بنابراین ما سعی کرده ایم تا در این مطلب تمامی آن چه را که لازم است برای دریافت به روز رسانی های سیستم عامل ویندوز فون بدانید را گرد هم آوریم. در ادامه نکاتی که لازم است پیش از دریافت نسخه نهایی ویندوز ۱۰ موبایل رعایت شوند را بررسی می کنیم.


حداقل ۸ گیگابایت حافظه داخلی نیاز است
یکی از نکات اصلی که باید جهت دریافت موفقیت آمیز به روز رسانی ها رعایت کنید همین است. مایکروسافت پیشنهاد داده است که برای دریافت نسخه نهایی ویندوز ۱۰ موبایل، ۸ گیگابایت حافظه داخلی تلفن شما نیاز است. بخشی از این حافظه ۸ گیگابایتی توسط فایل های سیستمی اشغال می شوند و به هنگام به روز رسانی با فایل های جدید جایگزین خواهند شد. اگر تلفن شما حداقل ۸ گیگابایت حافظه داخلی نداشته باشد به هنگام دریافت و نصب به روز رسانی ها دچار مشکل خواهد شد و نمی تواند بسته های به روز رسانی را نصب کند و از شما می خواهد که حافظه تلفن را خالی کنید و یا ممکن است این به روز رسانی ها مجدداً از اول دانلود شوند که هم وقت کاربر را می گیرند و هم حجم اینترنت را. پس حتماً پیش از دریافت به روز رسانی نسخه نهایی ویندوز ۱۰ موبایل، بررسی میزان حافظه خالی تلفن را در اولویت قرار دهید.

از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید
یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر کاربری رخ دهد، عدم نصب موفقیت آمیز به روز رسانی ها و در نتیجه بالا نیامدن تلفن است. این مشکل تنها یک راه حل دارد و آن هم استفاده از نرم افزار Windows Device Recovery Tool و بازگشت به نسخه قبلی سیستم عامل است، اما این کار باعث می شود هر آن چه که بر روی حافظه تلفن بوده (مانند اطلاعات شخصی، تصاویر، پیام ها و…) از بین بروند. اگر شما پیش از دریافت به روز رسانی ها نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کرده باشید، مشکلی در خصوص از بین رفتن ناگهانی اطلاعات نخواهید داشت و می توانید هر زمانی که بخواهید آن ها را مجدداً بازیابی کنید. در ویندوز فون ۸.۱ برای تهیه نسخه پشتیبان به مسیر (Settings>Backup) بروید و در آن جا می توانید از موارد مختلفی همچون تصاویر و ویدیو ها، پیام های متنی، تنظیمات برنامه ها و… نسخه پشتیبان تهیه کنید. اما پیشنهاد می شود که پیش از دریافت به روز رسانی ها فایل های چند رسانه ای مانند تصاویر، ویدیو ها و فایل های صوتی را به رایانه منتقل کنید. دلیل این که چنین راه حلی پیشنهاد می شود صرفه جویی در هزینه اینترنت است. همان طوری که می دانید نسخه های پشتیبان تهیه شده در گوشی ویندوز فونی به حافظه ابری وان درایو منتقل می شوند و از آن جایی که فایل های چند رسانه ای و صوتی حجم بالایی دارند می توانند ترافیک اینترنت شما را مصرف کنند و فرآیند آپلود آن ها در وان درایو نیز وقت گیر است. بنابراین پیشنهاد می شود که خودتان این گونه فایل ها را به رایانه منتقل کنید تا هم در وقت صرفه جویی کرده باشید و هم در هزینه های اینترنت.

باتری گوشی را کامل شارژ کنید
یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است نصب به روز رسانی ها با خطا مواجه کند، تمام شدن شارژ باتری موبایل است. اگر شارژ گوشی کم باشد ولی به روز رسانی ها را با موفقیت دریافت کنید، به هنگام نصب به شما هشدار داده می شود که ابتدا گوشی خود را شارژ کنید تا به روز رسانی ها را بتوان نصب کرد. اگر پس از مشاهده این پیغام گوشی خود را شارژ کنید به روز رسانی ها بدون هیچ مشکلی نصب خواهند شد اما ممکن است دوباره از اول دانلود آن ها آغاز شود. اگر به روز رسانی ها با موفیت آماده نصب شوند و گوشی نیز ری استارت شود و به هنگام نصب (مراحل چرخ دنده) باتری گوشی شما به اتمام برسد ممکن است که با مشکلات جدی تری نظیر بریک شدن تلفن مواجه شوید. بنابراین برای این که هیچ یک از مشکلات گفته شده را در هنگام نصب به روز رسانی ها تجربه نکنید، حتماً در هنگام به روز رسانی یا گوشی را به شارژر متصل کنید و یا مطمئن شوید که باتری گوشی بالای ۷۰ درصد شارژ دارد.

از یک اینترنت پر سرعت استفاده کنید
گاهی کاربران مشاهده می کنند که به روز رسانی ها به هنگام نصب با خطا مواجه می شوند و یا پیغام های عجیبی می دهند، تمامی مشکلات از این دست به دانلود ناقص بسته های به روز رسانی باز می گردند. اگر در حین دریافت به روز رسانی ها اینترنت شما دچار افت کیفیت و سرعت شود ممکن است که بر روی بسته های به روز رسانی تاثیر گذار باشد. بنابراین برای دریافت به روز رسانی ها حتماً از وای فای نسبتاً پرسرعت و با کیفیت استفاده کنید و سعی کنید گوشی را تا جایی که امکان دارد نزدیک مودم نگه دارید تا مشکلاتی نظیر پرش آنتن وای فای و… به روز رسانی ها را خراب نکنند. بسیاری از کاربران از اینترنت به اشتراک گذاشته شده سیم کارت جهت دانلود به روز رسانی ها استفاده می کنند که می تواند مشکلات به مراتب بیشتری را به وجود بیاورد زیرا سیگنال و نوع شبکه اینترنت تلفن همراه مدام در حال تغییر بوده و در بیشتر مناطق مقدار ثابتی ندارد و می تواند بر روی دانلود تاثیر گذار باشد.

در هنگام دریافت به روز رسانی ها صبور باشید
بسیاری از کاربران به هنگام دریافت به روز رسانی ها مشاهده می کنند که فرآیند دانلود بر روی یک عدد خاص که بیشتر ۰ درصد است گیر می کند و تا مدت زمان نسبتاً طولانی در این حالت می ماند، کاربران معمولاً کار هایی نظیر سافت ریست و یا ری استارت کردن تلفن و… را انجام می دهند اما این کار ها هیچ گونه تاثیری ندارند و تنها دریافت به روز رسانی را مختل می کنند. پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا مطمئن شوید که Battery Saver خاموش باشد و اگر مشاهده کردید باز هم بر روی درصد خاصی گیر کرده، صبور باشید زیرا بار ها مشاهده شده است که به صورت ناگهانی شروع به حرکت می کند و یا این که به یکباره به روز رسانی ها را آماده نصب می کند. پس صبور باشید. توصیه دیگری که می توان داشت این است که به روز رسانی ها را شب دانلود کنید زیرا در این بازه زمانی شما معمولاً خواب هستید و وقتی بیدار می شوید مشاهده می کنید که به روز رسانی ها آماده نصب هستند.

در هنگام نصب به روز رسانی ها هیچ کاری انجام ندهید
یکی از مراحل زمان بر به روز رسانی، نصب آن است که در ویندوز فون با مرحله معروف چرخ دنده شناخته می شود. فرآیند تکمیل این مرحله برای همه کاربران یکسان نیست و ممکن است که برای برخی تنها چند دقیقه و برای برخی دیگر چند ساعت طول کشد. بسیاری از کاربران وقتی این حرکت کند را مشاهده می کنند اقداماتی نظیر سافت ریست و… را انجام می دهند که اصلاً درست نیست. زیرا مانند این است که یک رایانه را هنگامی که ویندوز بر روی آن در حال نصب است خاموش کنیم! بنابراین در این مرحله هیچ کاری انجام ندهید و صبر کنید تا خودش کار ها را انجام دهد.

و اما اینسایدر ها
گفته شده است که برای دریافت به روز رسانی نسخه نهایی ویندوز ۱۰ موبایل باید حتماً به روز رسانی لومیا دنیم ویندوز فون ۸.۱ بر روی گوشی نصب باشد. بنابراین اینسایدر هایی که نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ موبایل را هم اکنون دارند دو راه پیش رو خواهند داشت: اول این که به لومیا دنیم دانگرید کنند و دوم این که نسخه RTM ویندوز ۱۰ موبایل را دریافت کرده و سپس یک هارد ریست انجام دهند و بعد از طریق نرم افزار ویندوز اینسایدر از پروژه اینسایدر انصراف دهند. بنابراین انتخاب با شما است هم می توانید نسخه نهایی را با دانگرید دریافت کنید و هم می توانید بدون انجام دانگرید، نسخه RTM ویندوز ۱۰ موبایل را داشته باشید.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آشنای با ویندوز ۱۰ موبایل