علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اتوبوس‌های شرکت واحد از سوخت‌ زیستی استفاده می‌کنند


به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه زیست فناوری محیط ‌زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه صبح امروز تفاهمنامه‌ای مبنی بر «امکان‌سنجی استفاده از گازوئیل زیستی دارای استاندارد ASTM D۶۷۵۱» در ۲۰ دستگاه اتوبوس دیزلی متعلق به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه منعقد شد.

یکی از کارگروه های ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری کارگروه محیط زیست است که کمیته سوخت های زیستی زیرمجموعه این کارگروه قرار دارد.

بر طبق این تفاهم نامه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران طی یک مدت زمان خاص در محدوده کنترل شده ای آنالیز کیفیت شده و تاثیر آن بر روی هوا ارزیابی خواهد شد.

در واقع با انعقاد این تفاهم نامه مرحله ارزیابی عملکرد سوخت های بیودیزل به صورت پایلوت مورد بررسی قرار می گیرند.

درصورتی که مرحله آزمایشی این تفاهم نامه موفق باشد مرحله دوم آزمایشی این طرح برای مسافت های طولانی تر اجرا خواهد شد.

حوزه همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی در تامین ۲۰ دستگاه اتوبوس معمولی مورد نیاز در پروژه، ۲۰ دستگاه اتوبوس گازوئیل معمولی و ۲۰ دستگاه اتوبوس به عنوان گروه آزمایش از گازوئیل زیستی است.

همچنین کارگروه زیست فناوری محیط ‌زیست ستاد توسعه زیست‌ فناوری در راستای اجرای این تفاهم نامه اعمال سوخت زیستی در ۲۰ دستگاه اتوبوس و اعمال سوخت معمولی در ۲۰ دستگاه دیگر و ارائه گزارش تحلیلی از نتیجه اجرای این پروژه را بر عهده دارد.

همچنین تأمین گازوئیل زیستی مورد نیاز در طول پروژه، میزان مصرف سوخت برای هر دستگاه در روز، ۱۲۰ لیتر تخمین زده شده که در محل سامانه تندرو شرکت، تحویل داده خواهد شد.

مدت این تفاهمنامه از امروز به مدت دو ماه است که در پایان این مدت با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
اتوبوس شرکت واحد