روانشناسی/ دروغ‌گویی و مخفی کاری ممنوع!


روانشناسی/ دروغ‌گویی و مخفی کاری ممنوع!باشگاه خبرنگاران/ ابراهیم غفاری‌ حق روانشناس عمومی عنوان کرد: گاهی زوجین بر اثرعوامل مختلف به یکدیگر دروغ گفته و پنهان‌کاری کرده که موجب ایجاد سوءظن و شکاکیت نسبت به یکدیگر شده، هرچند که از این کار غرضی هم نداشته.
وی تصریح کرد: ترس از قضاوت یا خشم طرف مقابل، عادت، اتفاقات ناخوشایند در زندگی مثل از دست دادن کار از جمله دلایلی بوده که زوجین به یکدیگر دروغ گفته و یا پنهان کاری می‌کنند.
غفاری حق ادامه داد: پذیرش پنهان‌کاری همسر دراین مواقع برای فرد، حتی از موضوعی که به خاطر آن مخفی کاری صورت گرفته نیز سخت‌تر بوده برای این شخص آزار دهنده است که مورد فریب قرار گرفته و این شرایط باعث سست شدن پایه‌های زندگی،انتقام و عدم اعتماد به همدیگر خواهد شد.
این روانشناس در پایان خاطر نشان کرد: با وجود سخت بودن این کار ولی گفتگو میان زوجین در مورد بیان خواسته‌ها انتظارات، دلایل ناراحتی و خشم از یکدیگر و حتی درخواست بیان علت مخفی کاری و دروغ‌گویی فرد از همسرش می‌تواند کمک بزرگی به حل موضوع باشد، البته این گفتمان باید در زمان و موقعیت مناسب انجام پذیرد تا نتیجه‌ بخش باشد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
مشکل دروغ گویی