ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



بیماران پیوند اعضا با ورزش میزان کراتینین خون خود را کنترل کنند


زهره ابوطالبیان یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: افرادی که پیوند اعضا انجام می دهند تا شش ماه نمی توانند فعالیت ورزشی داشته باشند و پس از سپری کردن دوره نقاهت می توانند ورزش کنند.
وی اضافه کرد: بیماران پیوند اعضا پس از عمل باید مراقب کراتینین خون خود باشند و براین اساس با ورزش می توانند میزان آن را در حد نرمال کنترل کنند.
ابوطالبیان بیان کرد: ورزش برای بیماران پیوند اعضا بسیار مفید است و هم اکنون رشته هایی نظیر تنیس روی میز پیوند اعضا بانوان ایران توانسته است در سطح جهانی مدال آوری کند که همین موفقیت سبب شده تا بانوان به ورزش ترغیب شوند.
وی با تاکید بر نقش هیات های ورزشی پیوند اعضا و بیماران خاص استانهای کشور به تشویق این دسته از بیماران به ورزش گفت: تعامل با انجمن های بیماری های خاص و نیز پیوند اعضا بهترین راهکار برای شناسایی افراد و ترغیب آنها به ورزش است.
ابوطالبیان افزود: با این تعامل می توان بروی استعدادهای ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا برنامه ریزی کرد و آنها را با آموزش های مداوم در مسیر قهرمانی و حرفه ای قرار داد.
وی با اشاره به اینکه ورزش می تواند به لحاظ روحی بیماران را تقویت کند، گفت: نباید اجازه داد این دسته از بیماران صرفا تمرکز بر هزینه های درمان و پیشگیری داشته باشند بلکه ورزش بهترین درمان رایگان بیماری ها به شمار می رود.
وی یادآور شد: امروزه بسترهای لازم برای پرداختن بیماران خاص و پیوند اعضا در ورزش فراهم است و تنیس روی میز را به بانوان پیشنهاد می کنم.
زهره ابوطالبیان از مربیان استعدادیاب و سازنده پینگ پنگ بانوان همدان و مربی تیم ملی پینگ پنگ بانوان پیوند اعضا کشور است.
تیم تحت هدایت این مربی همدانی تیم ملی تاکنون مدال های رنگارنگ متعددی در سطح خاورمیانه و جهانی کسب کرده است.
7520/6993

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
عیادت استقلالی ها از بیماران پیوند اعضا