علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



بیمه پلنگ ایرانی الگوی جهانی برای حفظ گونه های در خطرانقراض


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، معصومه ابتكار عصر شنبه ( چهارم اردیبهشت ماه) در مراسم امضای تفاهمنامه بیمه جامع پلنگ ایرانی افزود: امروز با 'بیمه ما' وارد مرحله جدید از تعامل شده ایم.این تعامل نه تنها در سطح ملی بلكه دارای یك پیام بین المللی است كه می تواند به الگویی جهانی تبدیل شود زیرا یكی از دغدغه های مهم همگان حفاظت از تنوع زیستی است.
وی ادامه داد:تاكنون گام های موثری برای كاهش تلفات پلنگ و اشاعه اهمیت حفاظت از این گونه ارزشمند در میان مردم و كاهش تنش های بین پلنگ و جوامع محلی برداشته شده است.
وی به تدوین برنامه جامع حفاظت از پلنگ اشاره كرد و گفت: این یك برنامه علمی و جامع برای حفاظت از گونه ارزشمند پلنگ است كه امیدواریم بعد از امضای این تفاهمنامه گزارش های خوبی از آن دریافت كنیم.
ابتكار گفت: یكی از برنامه های دولت یازدهم مساله محیط زیست و حفاظت از آن و توسعه همكاری های بین المللی با سازمان ها و نهادهای جهانی است.
وی ادامه داد: در این زمینه از ابتدای دولت تلاش های متعددی صورت گرفت و همكاری های خوبی با سازمان هایی مانند یونپ انجام شده است كه می توان به برگزاری دومین همایش بین المللی محیط زیست، دین و فرهنگ اشاره كرد.
وی به تفاهمنامه پاریس اشاره كرد و گفت: ایران در شكل گیری این تفاهمنامه كه در راستای كاهش انتشار گازهای گلخانه ای است، نقش موثری داشته است.
همچنین در یونسكو و برنامه كره مسكون حضور موثری داشته و آخرین ذخیره گاه ثبت شده در آن تالاب هامون بوده است.
وی گفت: ایران در كنوانسیون تنوع زیستی، طرح حفاظت از تالاب ها و اقداماتی درخصوص تغییر اقلیم حضور پررنگی داشته است و در این خصوص دو برنامه از جمله اقتصاد كم كربن و مشاركت در كاهش انتشار گازهای گلخانه ای را تهیه كرده است كه روز گذشته نیز توافقنامه پاریس با حضور وزیر امور خارجه ایران به امضا رسید.
وی گفت: این یك دوره موثر از حضور ایران در عرصه های بین المللی است و سعی داریم بر جامعه جهانی اثر مثبت بگذاریم.
وی گفت: یكی از موضوعات مهم دیگر مساله گرد و غبار است كه قطعنامه ای را برای مجمع سازمان ملل تهیه كردیم و مورد موافقت قرار گرفت همچنین یك پیشنهاد برای مقابله با جهانی شدن این موضوع داده ایم تا كشورهایی كه بر روی هم تاثیر می گذارند به هم كمك كنند.
تفاهم نامه بیمه جامع پلنگ ایرانی میان فرهاد دبیری معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، مجید صفدری مدیرعامل شركت «بیمه ما» و هومان لیاقتی مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست به امضا رسید همچنین بعد از امضای تفاهمنامه بیمه نامه پلنگ ایرانی به ابتكار تحویل داده شد.
علمی**9014**3061**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
یوزپلنگ ایرانی تنها گونه پلنگ در اسیا که رو به انقراض است