ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



ژاپنی‌ها پیشتاز کسب سهمیه المپیک در روز اول/ حریف سوریان المپیکی شد


به گزارش خبرگزاری فارس، رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک در قاره آسیا از صبح امروز با مسابقات دو وزن کشتی آزاد، 2 وزن کشتی فرنگی و 2 وزن زنان در شهر آستانه قزاقستان آغاز شده است که کشتی‌گیرانی ژاپنی با کسب 2 سهمیه در کشتی آزاد و یک سهمیه در کشتی فرنگی از این نظر پیشتاز هستند.

در وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد ری هیگوچی از ژاپن و جانسیک یو از کره‌جنوبی با حضور در فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

در وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد نیز سوسوکه تاکاتانی، نایب قهرمان 2014 جهان از ژاپن و گالیمجان یوسربائف از قزاقستان فینالیست شدند و به سهمیه المپیک رسیدند.

در وزن 59 کیلوگرم کشتی فرنگ شینوبو اوتا که در دور اول با نتیجه 7 بر 4 حمید سوریان را شکست داده بود به همراه لومین وانگ از چین به فینال رسیدند و سهمیه المپیک در این وزن را از آن خود کردند.

در وزن 85 کیلوگرم کشتی آزاد فی پنگ از چین و ژاناربک کنژی‌یف از قرقیزستان با حضور در فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

در این رقابت‌ها تنها کشتی‌گیران فینالیست می‌توانند سهمیه المپیک را کسب کنند.

به گزارش فارس، کشتی‌گیرانی که در این مسابقات موفق به کسب سهمیه‌ نشوند دو شانس دیگر هم دارند که البته به صورت جهانی برگزار می‌شود. اولین مسابقات گزینشی المپیک (برای تمام کشورها 2 تا 4 اردیبهشت 95 در اولان باتور مغولستان برگزار می‌شود که در هر وزن سه نفر در رشته مردان مجوز حضور در المپیک را کسب می‌کنند. دومین رقابت گزینشی المپیک نیز 16 تا 18 اردیبهشت 95 در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد که در هر وزن دو نفر اول رشته مردان مجوز حضور در بازی‌های المپیک را بدست می‌آورند.

بشیر باباجان‌زاده در وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی فردا (شنبه) و امید نوروزی در وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی و کمیل قاسمی در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد روز اول فروردین ماه برای کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل به مصاف رقبای خود می‌روند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اسبقی: تمام تلاشـم، کسب سهمیه المپیک است