سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پرداخت بخشی از بدهی بیمه ها به بیمارستان ها


خبرگزاری صدا و سیما/ معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت بخشی از بدهی بیمه ها به بیمارستان ها خبر داد .

احمد میدری مجموع بدهی سازمان های بیمه گر را به بیمارستان های دولتی و دانشگاهی نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در آخرین جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور قرار شد سازمان های بیمه گر تا سقف 1000 میلیارد تومان از بدهی خود را در این هفته به بیمارستان ها بپردازند.

وی با اشاره به اینکه سهم سازمان های تامین اجتماعی و بیمه سلامت از این مبلغ به ترتیب 700 و 300 میلیارد تومان تومان است، افزود : براساس اخرین گزارش ها، سازمان تامین اجتماعی تا امروز 400 میلیارد تومان از بدهی خود را به بیمارستان ها پرداخت کرده است .

میدری با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت در صورتی می تواند بدهی 300 میلیارد تومانی خود را پرداخت کند که دولت اعتبار لازم را در اختیار این سازمان قرار دهد، گفت : تاکنون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که متعهد به تامین اعتبار است این مبلغ را به سازمان بیمه سلامت نداده است.

وی علت اصلی بالابودن مطالبات بیمارستان ها از سازمان های بیمه گر را در یکی دوسال اخیر افزایش میزان پرداختی ها به پزشکان برای مقابله با پدیده زیرمیزی دانست و افزود : با اجرای طرح ارتقای نظام سلامت، اعمال جراحی مثل پیوند کلیه با 120 درصد رشد روبرو شده است .

میدری با اشاره به اینکه در این طرح هزینه های مربوط به خرید تجهیزات پزشکی و دارو نیز به شدت افزایش یافته است از اینکه مردم کمتر از جیبشان هزینه کرده اند ابراز خشنودی و درعین حال تاکید کرد : با این حال همه این هزینه ها و بار مالی آن متوجه سازمان های بیمه گر شده است.

وی با بیان اینکه پیش از اجرای طرح ارتقای نظام سلامت، سازمان تامین اجتماعی در بخش درمان حدود 6 هزار میلیارد تومان هزینه می کرد این مبلغ را پس از اجرای این طرح برای امسال 16 هزار و 500 میلیارد تومان دانست .

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون یکی از زمینه های اختلاف میان بیمارستان ها و سازمان های بیمه گر را طولانی شدن روند رسیدگی به اسناد پزشکی که هم اکنون بصورت دستی و کاغذی صورت می گیرد عنوان کرد و گفت : در جلسه ای که با حضور مسئولان سازمان های بیمه گر و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد قرار است از این پس همه این اسناد به صورت الکترونیکی بررسی شود.

میدری افزود: هم اکنون، حجم زیادی از اسناد کاغذی در سازمان های بیمه گر وجود دارد که در حال بررسی است.

وی از ابلاغ دستورالعملی خبر داد که بر اساس آن اسناد پزشکی در سه استان یزد ، کرمان و اصفهان به صورت الکترونیکی انجام شود تا هم دقت افزایش یابد و هم از رفتارهای غیراخلاقی جلوگیری شود .

میدری یکی دیگر از مواردی که سازمان های بیمه گر با بیمارستان ها به توافق رسیدند موضوع اصلاح بعضی قوانین است که براساس ان بخش قابل توجهی از مشکلات مربوط به پرداختی ها به پزشکان غیر اعضای هیئت علمی مستقر در بیمارستان ها و پزشکان متخصص شیمی درمانی حل شده است.

وی محاسبه هزینه های مربوط به مشاوره و همچنین ویزیت پزشکان در زمان بستری بیمار را از موارد اختلاف برانگیز بیمه ها و بیمارستان ها اعلام کرد که در جلسه مشترک با مسئولان وزارت بهداشت همه این مسائل حل و در نحوه محاسبه آنها به همه استان ها ابلاغ شده است .

میدری با بیان اینکه بسیاری از خدماتی که کارشناسان در بیمارستان ها ارائه می دهند پوشش بیمه ای نداشتند یکی از علت های اصلی افزایش هزینه ها را همین موضوع اعلام کرد و گفت : بر این اساس مقرر شد همه این خدمات از جمله مشاوره های مربوط به تغذیه و بینایی سنجی تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد که بزودی اجرایی می شود .

وی افزود: کاهش هزینه ها برای بیماران و درآمدزایی برای افرادی غیر از پزشکان از مزایای این طرح است.


ویدیو مرتبط :
تصمیمات جدید برای پرداخت بدهی بیمه ها به نظام سلامت