اقتصاد مقاومتی راهکاری برای استفاده صحیح از منابع طبیعی


‌مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، بهره برداری کنونی از منابع طبیعی را همراه با تخریب بیان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی راهکاری برای استفاده صحیح از منابع طبیعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی طباطبائی نژاد روز سه شنبه در گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در ادارات کل منابع طبیعی منطقه 3 کشور در گرگان افزود: حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری با مشارکت مردم از برنامه‌های این سازمان است و در حالی که کشورهای خارجی از منابع طبیعی خود به نحو صحیح استفاده می‌کنند، در کشور ما برخی از مردم‌ باعث تخریب منابع طبیعی می‌شوند.

وی اظهار کرد: هم اینک در راستای رفع مشکلات و چالش‌های کشور در بحث‌های مختلف و از جمله منابع طبیعی و بهره‌برداری صحیح از آن تنها توجه به اقتصاد مقاومتی می‌تواند راهگشا باشد.

طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی در واقع برای بهتر زیستن است، ادامه داد: باید در جامعه مراقب حفظ منابع طبیعی به عنوان حق الناس باشیم.

وی اضافه کرد: نباید حق مردم به دولت داده شود و باید به خود آنان برگردانده شود و برنامه ریزی در این حوزه ضروری است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها همچنین به مساله بازگرداندن اراضی ملی به مردم و یا به حوزه منابع طبیعی و تبدیل آن به منابع ملی اشاره کرد و گفت: قانونی در سال 1387 در مجلس تصویب و براساس آن به مردم فرصت داده شد تا اگر سندی در حوزه اراضی ملی دارند، ارایه دهند تا به نام آنان سند زده شود، اما در مسیر اجرا با موانعی مواجه بوده و آن مصوبه اجرایی نشد.

وی در خصوص این موانع به بحث سندسازی عده‌ای اشاره کرد و گفت: مساله سند سازی باعث می‌شود که همه اراضی به مردم واگذار شده و منابع طبیعی از بین برود.

طباطبایی نژاد ادامه داد: هم اینک نیز اگر کسانی سندهای مربوط به قبل از سال 1341 را دارند، به دادگاه مراجعه کرده تا پس از بررسی شکایت آنان و اعلام رای‌ زمین به نام آنان سند دریافت کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد، اما زمین‌های کسانی که سندهای آنها مربوط به بعد از سال مذکور باشد، اراضی ملی است.

گردهمایی دو روزه مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در ادارات کل منابع طبیعی منطقه 3 کشور با حضور استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، البرز و منطقه نوشهر (مازندران) در گرگان در حال برگزاری است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آموزش استفاده صحیح از منابع اموزشی(کنکورمیلاد)