سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ولید معلم:عربستان ، ترکیه و قطر نمی خواهند روند سیاسی در سوریه به نتیجه برسد


به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «ولید المعلم» روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: هیات مخالفان ریاض پس از مشاهده پیروزی ها و دستاوردهای ارتش سوریه به جای ابراز خوشحالی از این دستاوردها، از مذاکرات کنار کشیدند.
وی افزود: ارتش سوریه پس از 3 سال و نیم، محاصره شهرک های «نبل» و «الزهرا» را شکست؛ اما هیات مخالفان از این دستاورد خشنود نشد به دلیل اینکه آنها از مردم سوریه نیستند.
المعلم ادامه داد: گروه های مخالف ریاض و حامیان آنها یعنی عربستان ، ترکیه و قطر نمی خواهند که روند سیاسی در سوریه به نتیجه برسد و سعی در سنگ اندازی در مسیر مذاکرات ژنو دارند.
وی افزود: هیات مخالفان داخل سوریه نیز باید در مذاکرات شرکت کنند چراکه ائتلاف ملی جزئی از مخالفان بوده و هیچ از اعضای هیات مخالفان ریاض نمی توانند ادعا کنند که تنها نماینده همه مخالفان در سوریه هستند.
وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه هیچ گفت و گوی جدی در ژنو انجام نشد گفت: هیات اعزامی دولت هیچ گونه پیش شرطی برای مذاکرات تعیین نکرده بود درحالی که طرف دیگر با پیش شرط وارد گفت و گو ها شده بودند و در هر صورت ما با تعیین هر گونه پیش شرط مخالف هستیم.
المعلم در واکنش به اعلام آمادگی عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه گفت: اعلام آمادگی دولت سعودی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه و اظهارات وزیر دفاع آمریکا در حمایت از آن به این منظور است که واشنگتن نمی خواهد اساسا با ارتش سوریه علیه داعش مبارزه کند و طبیعی است که آمریکا از تصمیم عربستان استقبال کند.
وی با طرح این پرسش که عربستان در یمن چه کاری از پیش برد و آیا به اهدافش رسید؟، گفت: ویرانی و نابودی تنها دستاور عربستان برای یمن بود.
المعلم گفت: هر گونه دخالت زمینی در سوریه بدون موافقت نظام این کشور نقض حاکمیت کشورمان به شمار می رود و بر هر شهروند سوری واجب است که در مقابل دشمن مقاومت کند.
خاورم**9366**1010

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اسد: عربستان، قطر و ترکیه از تروریسم حمایت می کنند