مردم 86 درصد هزینه های کهریزک را تامین می کنند/ 30 میلیارد ریال مخارج ماهانه


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حسن احمدی روز یکشنبه در نشست خبری با عنوان بررسی موانع و چالش های پیش روی موسسات افزود: اکنون 86 درصد درآمد این موسسه خیریه از مشارکت های مردمی و 14 درصد آن از سوی نهادهایی همچون کمیته امداد و بهزیستی جمع آوری می شود، البته با توجه به اینکه هزینه های این موسسه بسیار بالا است، دولت با یاری کردن این موسسات می تواند در کمک به این نهادها تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی تصریح کرد: بهزیستی برای هر مددجو ماهانه 500 هزار تومان اما کمیته امداد ماهانه 60 هزار تومان برای مددجویانی که به این موسسه معرفی می کند، پرداخت می کند که بسیار ناچیز است.
احمدی با بیان اینکه یکی از چالش های بزرگ و پیش روی این موسسه هزینه های حامل های انرژی است که دولت می تواند در این زمینه همکاری کند، اظهار داشت: در حال حاضر این موسسه دو میلیارد تومان به شرکت گاز و همین حدود نیز به شرکت آب بدهکار است در صورتی که ما باید این هزینه را برای ارتقای کیفیت خدمات به مددجویان هزینه کنیم.
مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک ادامه داد: تاکنون رایزنی ها و لابی هایی برای بررسی این مشکل انجام داده ایم اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است که امیدواریم دولت با اعمال معافیت هایی در این زمینه این موسسه را یاری کند.
وی اظهار داشت: ما تلاش می کنیم یک راهکار قانونی پیدا می کنیم، چون ما کاری موازی با دولت انجام می دهیم و باید از طرف مسئولان کمک شود تا بتوانیم خدمات بهتری به مددجویان این نهاد داشته باشیم.
وی هزینه های بالای داروهای بیماران ام اس و تامین پوشاک برای سالمندان رااز دیگر مشکلات این موسسه عنوان کرد و گفت: سالانه یک میلیارد و 200 میلیون تومان پوشاک برای سالمندان خریداری می کنیم و ما نیاز داریم دولت با نگرش بهتری به این موسسه نگاه کند.
احمدی با بیان اینکه 350 نفر از سالمندان در موسسه خیریه کهریزک بدون هویت و شناسنامه هستند و از طریق دادگاه به ما معرفی شدند، اظهار داشت:متاسفانه دو هزارو 400 نفر مددجو فاقد یارانه هستند و مکاتباتی برای این موضوع صورت گرفته اما نتیجه نداده است.
وی با بیان اینکه در سال حدود 800 میلیون تومان دارو هزینه می کنیم، اضافه کرد: اگر دولت یارانه ای به ما بدهد تا بتوانیم داروهای آنان را تامین کنیم.
احمدی پرداخت ماهانه 600 میلیون تومان بیمه یک هزار و 500 نفر از کارکنان این موسسه را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و افزود: در تهران 42 شعبه جمع آوری هدایای مردمی داریم که ماهانه حدود 250 تا 300 میلیون تومان به این موسسه اهدا می کنند.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با همکاری دولت و دستگاه های اجرایی بتوان بخش عمده ای از مشکلات را حل کرد و در آینده سه موضوع نگهداری در منزل، نگهداری روزانه در آسایشگاه ها و نگهداری شبانه روزی در این موسسه را توسعه دهیم.
موسسه خیریه کهریزک با 44 سال قدمت در سال 1351 راه اندازی شده و اکنون دو هزار و 400 مددجو شامل سالمندان و کودکان معلول در دو مرکز تهران و کرج تحت پوشش هستند.
اجتمام(3)**7268 ** 1418

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
وعده های مرد عمل: کاهش سهم مردم در هزینه های درمان از 60 درصد به 30 درصد