علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ارائه دو خدمت جدید در بانک سلولهای انسانی و جانوری مرکزملی ذخایرژنتیکی


به گزارش ایرنا از مرکزملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، دکتر پروانه فرزانه افزود: بانک سلول های انسانی و جانوری مرکزملی ذخایر ژنتیکی و زیستی با هدف تسهیل تحقیقات زیست فناوری و زیست پزشکی مرتبط با سلول های مزانشیمی در کشور خدمات جدیدی را برای تعیین و تایید هویت و بررسی بنیادی بودن سلول ها برای محققین و دانشجویان عرضه می کند.
وی اظهار کرد: در همین راستا و برای تسهیل و تسریع تحقیقات علوم سلولی در زمینه کاربردهای زیست فنآوری و علوم زیست پزشکی، از این پس مواد و محیط های کشت سلول نیز متناسب با درخواست متقاضیان همراه با نمونه ها و رده های سلولی در اختیار آنان قرار می گیرد.
فرزانه با اشاره به اینکه سلول های بنیادی مزانشیمی با قابلیت بالای خودنوزایی و تمایز به سلول های مختلف معرفی می شوند، افزود: این سلول ها در انواع مختلف بافت ها از جمله مغز استخوان، بافت چربی، پالپ دندان، بندناف، پرده های جنینی و دیگر بافت های بدن وجود دارند و امروزه به دلیل ظرفیت آنها برای درمان بیماری ها و ترمیم اعضا و بافت های آسیب دیده در تحقیقات و درمان مورد توجه قرار گرفته اند.
مدیر بانک سلول های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایرژنتیکی و زیستی گفت: بعد از جداسازی بافت ها از بدن انسان یا حیوانات آزمایشگاهی، این سلول ها باید با روش های اختصاصی از بافت اصلی جدا، شناسایی و از نظر قابلیت بنیادی بودن مورد تایید قرار گیرند.
وی افزود: فراهم کردن امکانات و مواد مورد نیاز برای این کار در اغلب مراکز تحقیقاتی زیست پزشکی کشور به سختی میسر می شود. از این رو مرکزی برای ارائه خدمات تایید هویت و بررسی بنیادی بودن سلول های مزانشیمی می تواند گامی مهم در برطرف کردن موانع تحقیقات در این زمینه در کشور باشد.
علمی (1) ** 1201 **1440

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبیر:


ویدیو مرتبط :
ایجاد سلولهای بنیادی انسانی از طریق گوسفد شبیه سازی شده