تولید سالانه 190 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر کشور


به گفته قائم مقام سازمان امورعشایر کشور، عشایر کشور سالانه 190 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، میرولی صفرزاده که به منظور بررسی طرح اسکان هزار خانوار عشایر در مناطق عشایری شهرستان قصرشیرین به این شهرستان سفر کرده بود، در خصوص میزان تولیدات عشایر گفت: در حال حاضر حدود 220 هزار خانوار عشایر در کشور وجود دارد که یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارند و با در اختیار داشتن 24 میلیون راس دام، سالانه بیش از 190 هزار تن گوشت قرمز را روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی افزود: باتوجه به اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در 19 استان کشور پیش بینی می‌شود مجموع تولیدات عشایر در پایان سالجاری 6000 تن نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

صفرزاده همچنین با اشاره به طرح اسکان هزار خانوار عشایر در مناطق عشایری شهرستان قصرشیرین، گفت: در صورت تصویب، سال آینده مطالعات طرح اسکان هزار خانوار عشایری در مناطق عشایری شهرستان قصرشیرین آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: همکاران امور عشایر استان کرمانشاه با همکاری سازمان جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای اسکان هزار خانوار عشایر در این منطقه را دارند و با توجه به استعدادهای مناسب منطقه برای کشاورزی و توسعه باغات و ایجادزیرساختهای مناسب، سال آینده مطالعات خاک و آب و امکان سنجی توسعه کشت و کشاورزی انجام خواهد شد و با کمک خود عشایر حدود 10 هزار هکتار از اراضی این منطقه در اختیار عشایر قرار خواهد گرفت و هزار خانوار عشایر در این منطقه اسکان خواهند یافت.

علی‌اشرف آزادی، مدیر امورعشایر استان کرمانشاه نیز گفت: امیدواریم با انتقال آب از رودخانه سیروان به دشتهای مرزی استان تحول اقتصادی چشمگیری در این منطقه بوجود آید.

خبرنگار: 6

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ذخیره سازی بیش از 23 هزار تن گوشت قرمز و مرغ