ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



لحظه‌ به لحظه با مراسم توپ طلای 2015/ مسی: قهرمانی در جام جهانی را به بردن 5 توپ طلا ترجیح می‌دهم


به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم اهدای توپ طلای فیفا و معرفی برترین‌های دنیای فوتبال امروز (دوشنبه) از ساعت 18:30 به‌وقت محلی (21 به‌وقت تهران) در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس آغاز می‌شود تا اهالی دنیای فوتبال برترین‌های این رشته ورزشی را در سال 2015 بشناسند. امسال علاوه بر دو کاندیدای سرشناس توپ طلا، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو که در هشت سال گذشته همواره جزو کاندیداهای نهایی بوده‌اند، نیمار مهاجم برزیلی بارسلونا هم شانس بردن مهمترین جایزه انفرادی مستطیل سبز را دارد.

در مراسم اهدای توپ طلای فیفا، علاوه بر برترین بازیکن جهان در بخش مردان و زنان، برترین مربیان در بخش زنان و مردان و 11 بازیکن تیم منتخب جهان در سال 2015 نیز معرفی خواهند شد.

در زیر می‌توانید گزارش لحظه به لحظه مراسم توپ طلای سال 2015 را دنبال کنید.

19:50 - بیش از 56 درصد از دنبال‌کنندگان صفحه فیفا در توئیتر معتقدند که لیونل مسی در چهارمین بار نامزد شدنش برای کسب جایزه فیفا پوشکاش (جایزه زیباترین گل سال) این جایزه را از آن خود خواهد کرد.‎

19:22 - کنفرانس خبری پیش از مراسم سه نامزد توپ طلا به پایان رسید.‎

18:43 - کنفرانس خبری پیش از مراسم سه نامزد نهایی توپ طلا آغاز شد:

نیمار: نمی‌دانم که همسطح مسی و رونالدو هستم یا نهنیماز،مهاجم بارسلونا و کاپیتان تیم ملی برزیل گفت: بسیار خوشحالم که در این مراسم حضور دارم و در کنار دو بازیکن بزرگ که آنها را تحسین می‌کنم، هستم. امیدوارم که باز هم به اینجا برگردم و امیدوارم که تیمم به روند کسب عناوین قهرمانی ادامه دهد تا من بتوانم باز هم برگردم.

مهاجم برزیلی بارسلونا ادامه داد: دوست داشتم یک پای رونالدو (راست) و یک پای مسی (چپ) را می‌داشتم.

وی همچنین تصریح کرد: بابت اتفاقی که تاکنون برایم رخ داده است، خوشحالم، اما این افتخارات را به لطف هم‌تیمی‌هایم دارم. من نمی‌دانم که همسطح مسی و رونالدو هستم یا نه چون آنها بازیکنانی بزرگ و الگو هستند. برای من حضور در این مراسم یک افتخار است.

نیمار در تمجید از مسی اظهار داشت: من نه تنها مسی را در داخل زمین بازی بلکه او را به خاطر شخصیتی که در خارج از زمین بازی هم دارد، تحسین می‌کنم. او واقعاً به یک الگو تبدیل شده است. مسی 9 سال است که برای کسب توپ طلا نامزد می‌شود، پس او برای من واقعاً یک الگوست که سعی می‌کنم، شبیه‌اش باشم. تلاش برای رسیدن به سطح او و شکستن رکوردهایش کاری است که می‌خواهم انجام دهم و امیدوارم که بتوانم پا جای پای او بگذارم.

رونالدو: دوست داشتم پای چپ مسی را داشتمکریستیانو رونالدو، مهاجم تیم رئال مادرید و کاپیتان تیم ملی پرتغال هم اظهار داشت: توپ طلا جایزه‌ای خاص است. شما در طول سال سخت تلاش می‌کنید تا به چیزهای بزرگی دست پیدا کنید، نه فقط جام‌های تیمی بلکه افتخارات انفرادی. توپ طلا جایزه‌ای زیباست و ما یک بار دیگر برای کسب این جایزه نامزد شده‌ایم. این هشتمین باری است که من اینجا حضور پیدا می‌کنم و خوشحالم که یک سال دیگر فرصت حضور در این مراسم را پیدا کرده‌ام. توپ طلا، جایزه‌ای بی‌نظیر و فوق‌العاده است. واژگان مورد علاقه من، تعهد و سختکوشی هستند. شما باید در کارتان جدی باشید. اینکه هشت سال است در این مراسم حضور دارم اتفاقی نیست. همه ما استعداد داریم، اما استعداد بدون تلاش هیچ چیز نیست. من عاشق فوتبال بازی کردن و شکستن رکوردها هستم.‎

کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال افزود: پای چپ مسی واقعاً قوی است. دوست داشتم پای چپ او را می‌داشتم.

ستاره رئال مادرید تصریح کرد: احتمال اینکه مسی توپ طلا را ببرد از احتمال موفقیت من بیشتر است، چون او فصل گذشته جام‌های تیمی فراوانی را کسب کرد.

رونالدو در پاسخ به سؤال یکی از کاربران سایت فیفا درباره شماره هفت (شماره مورد علاقه‌اش) گفت: در بدو ورودم به منچستر، شماره 28 را درخواست کردم، اما سرالکس فرگوسن پاسخ منفی داد و گفت تو شماره هفت را خواهی پوشید. من کمی از انجام این کار ترسیده بودم، چون می‌دانستم که آن پیراهن را دیوید بکام می‌پوشید. از آن زمان اما شماره هفت برای من ‌شانس می‌آورد. همه کارهایی که من انجام داده‌ام با این شماره بوده است.

مسی: یک بار قهرمانی در جام جهانی را به بردن پنج توپ طلا ترجیح می‌دهملیونل مسی، مهاجم بارسلونا و کاپیتان تیم ملی آرژانتین در این کنفرانس خبری خاطر نشان کرد: همان‌طور که کریستیانو گفت، همین که در این مراسم حضور داشته باشی لذتبخش است و اتفاقی زیبا. من اینجا هستم تا از این مراسم لذت ببرم. چه من توپ طلا را ببریم چه نفرات دیگر، چیزی درباره این مراسم عوض نخواهد شد. هر سال من سعی می‌کنم که از سال قبلم بهتر باشم. پارسال خوشبختانه توانستیم رقبای‌مان را شکست دهیم. من فکر می‌کنم که ما سال را با انجام کارهایی بزرگ به پایان رساندیم. سال گذشته برای ما سالی پر از شادی و پیروزی بود و انتخاب یکی از آن لحظات برایم سخت است.

مهاجم آرژانتینی بارسلونا با تمجید از هم‌تیمی برزیلی خود افزود: نیمار جانشین هیچ‌کسی نیست و هر کسی که بخواهد می‌شود، چون تمام شرایط لازم را برای انجام این کار دارد. به علاوه او شخصیت بزرگی دارد. کریستیانو هم توانایی‌های زیادی دارد که داشتن آنها خواسته هر کسی است.

مسی در ادامه خاطر نشان کرد: یک بار قهرمانی در جام جهانی را به بردن پنج توپ طلا ترجیح می‌دهم. برای من همیشه کسب جام‌های تیمی در اولویت بوده‌اند.

17:50 - کنفرانس خبری پیش از مراسم سه نامزد نهایی بخش برترین بازیکنان زن سال:‎

سلیا ساسیچ، مهاجم تیم ملی آلمان، یکی از سه نامزد جایزه برترین بازیکن سال: برای من حضور در این مراسم و در میان سه نامزد نهایی یک افتخار است که هرگز حتی رؤیای آن را هم در سر نداشتم. حتی فکرش را هم نمی‌کردم که روزی اینجا در مراسم بهترین‌های فوتبال دنیا بنشینم. خوشحالم که در کنار بهترین بازیکنان دنیا هستم.

کارلی لوید، مهاجم تیم ملی آمریکا، قهرمان جام جهانی زنان در سال 2015 و یکی از سه نامزد نهایی جایزه برترین بازیکن زن سال: شرکت در این مراسم برای من افتخاری بی‌نهایت بزرگ است. من اینجا در کنار بهترین بازیکنان دنیا نشسته‌ام. می‌‌دانم که ما در سه تورنمنت بزرگ بین‌المللی اخیر با ژاپن روبه‌رو شده‌ایم و این تیم هر بار کار ما را سخت کرده است. حضور در میان سه نامزد برتر جایزه برترین بازیکن سال آرزوی هر بازیکنی است.

آیا میاما، هافبک و کاپیتان تیم ملی ژاپن، نایب قهرمان جام جهانی 2015 زنان و یکی از سه نامزد نهایی بازیکن زن سال: انتخاب شدن به عنوان یکی از سه نامزد نهایی واقعاً افتخار بزرگی است آن هم در کنار این دو نفر (ساسیچ و لوید) که باعث می‌شود احساس کنم همچنان می‌خواهم به دوران بازیگری‌ام ادامه دهم.

17:10 - آلساندرو فلورنزی، هافبک رم و یکی از سه نامزد دریافت جایزه زیباترین گل سال به خاطر گلی که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپای فصل جاری در ورزشگاه المپیکو از میانه میدان به بارسلونا زد در مراسم امشب حضور دارند.

16:54 - به دلیل رعایت مسائل امنیتی، به تماشاگرانی که قصد حضور در محوطه جنب فرش قرمز توپ طلا را دارند، اجازه استفاده از مونوپاد (دسته عکس‌بردای سلفی) داده نمی‌شود و در صورت رویت از آنها گرفته خواهد شد. آنها به نگهداری چنین لوازمی در اتومبیل‌های خود ملزم شده‌اند.

16:53 - پل پوگبا، هافبک یوونتوس با انتشار تصویری از خود و مادرش در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» نوشت: در راه زوریخ به همراه مادرم.‎

16:46 - آرسن ونگر، سرمربی آرسنال: من دشمن توپ طلا هستم. امسال لیونل مسی توپ طلا را خواهد برد‎.

16:45 - تیم منتخب دنیا از نگاه کابران شبکه‌های اجتماعی: داوید دخه‌آ، جرارد پیکه، سرخیو راموس، مارسلو، آرتورو ویدال، آندره‌آ پیرلو، آندرس اینیستا، پل پوگبا، نیمار، کریستیانو رونالدو، لیونل مسی

16:44 - در غیاب سپ بلاتر که از سوی کمیته اخلاق فیفا به مدت هشت سال از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم شده است، عیسی حیاتو، رئیس موقت فدراسیون جهانی در ابتدای مراسم سخنرانی خواهد کرد.‎

16:29 - برخی رسانه‌ها با انتشار خبری اعلام کردند که تیم منتخب «فیفا فیف‌پرو»، لو رفته است. بر اساس این ادعا بازیکنانی که قرار است نامشان امشب در تیم منتخب جهان معرفی شود به شرح زیر هستند:

دروازه‌بان: جان‌لوئیجی بوفونمدافعان: مارسلو، جورجو کیه‌لینی، سرخیو راموس و دنی‌ آلوزهافبک‌ها: آندرس اینیستا، پل پوگبا و خامس رودریگسمهاجمان: نیمار، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو

16:20 - عبدالعزیر الشهری، قهرمان عربستانی و 24 ساله جام جهانی بازی‌های کامپیوتری فوتبال در سال 2015 با لیموزین مخصوصی وارد محل برگزاری مراسم در شهر زوریخ شد. 

15:58 - لیونل مسی، نیمار، آندرس اینیستا و دنی آلوز در راه زوریخ 

15:55 - باشگاه بارسلونا به لحاظ کسب توپ طلا توسط بازیکنانش پیشتاز است و باشگاه‌های رئال مادرید، یوونتوس و میلان نیز هر کدام با هشت توپ طلا به طور مشترک در رده دوم هستند. ‎

15:51 - پیام لوئیز سوارز در حمایت از دو هم‌تیمی‌اش در مراسم توپ طلا: «بچه‌ها از مراسم لذت ببرید. مسی و نیمار، شما واقعاً فوق‌العاده‌اید!»

15:50 - هواداران فوتبال بیرون از محل برگزاری مراسم، زیر باران با سر دادن شعارهایی از فرد موردنظر خود برای کسب عنوان بهترین بازیکن جهان در سال 2015 حمایت می‌کنند.‎

15:45 - کریستیانو رونالدو با انتشار عکس زیر در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: پیش به سوی زوریخ، محل برگزاری مراسم  توپ طلا.‎

15:30 - خورخه سامپائولی، سرمربی تیم ملی شیلی و یکی از سه نامزد جایزه مربی سال پس از ورود به مقر فیفا:

«تجربه‌ای بی‌نظیر است و خوشحالم که در این مراسم حضور دارم. موفقیت در ورزش ما در داشتن گروهی منسجم و متحد خلاصه می‌شود، گروهی که هریک از اعضایش به‌اندازه سهم خود تلاش کند».

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
رونالدو و مسی در مراسم توپ طلا 2015