سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حمل پرچم ایران در تظاهرات مخالفان اوباما در ترکیه


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس به نقل از  شبکه «اولوسال» ترکیه، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در مذاکرات گروه 20 روز گذشته(یکشنبه) وارد آنتالیای ترکیه شد.

اتحایه جوانان ترکیه (TGB) در اعتراض به این سفر در دو نقطه شهر آنتالیا ضمن ترتیب دادت تظاهرات‌هایی، شعارهایی بر ضد امپریالیسم سر دادند و آنها را به میدان مبارزه فرا خواندند. 

TGB: اوباما یک ماشین جنگی است.

در این تظاهرات که در مرکز شهر آنتالیا انجام شد، پرچم‌های ایران، سوریه، فلسطین، عراق و کشورهایی که در خط مقدم مبارزه با امپریالیسم هستند، توسط جوانان حمل می‌شد.

شعارهایی که در این تظاهرات داده می‌شد عبارت بودند از: «مرگ بر امپریالیسم آمریکا»، «آمریکای قاتل از ترکیه برو بیرون»، «آمریکایی برو به خانه‌ات»، «اوباما می‌لرزد جوانان ترکیه میرزمند»، «این کشور از آن ماست، مرگ بر امپریالیسم».

جمیل گوزل معاون دبیرکل اتحادیه جوانان ترکیه در قطعنامه پایانی این تظاهرات گفت: 2 روز پیش در لبنان و پاریس ده‌ها نفر کشته شدند و هم اکنون، هر ساعت و هر دقیقه و هر ثانیه صدها نفر از آوارگان سوری در خیابان‌ها در حال گدایی برای تکه‌ای نان هستند. هر روز شاهد به تخنه سنگ خوردن اجساد کودکانی مثل آیلان سوری در سواحل دریاها هستیم و مسئولیت تمام این مصائب به عهده اوباما است، اما او هر روز از تلویزیون‌ها به ما نیشخند می‌زند و ما این را محکوم می‌کنیم.

 

وی افزود: اعزام نیرو از سرزمین سرخپوستان تا افغانستان و از آمریکای جنوبی تا عراق، تماماً برای اهداف اشغالگری اوباما است. چکمه‌های سربازان آمریکا به خون زنان باردار آغشته شده‌اند و بر سرزمین‌هایی که آنها اشغال کردند، هنوز آثار تجاوز به زنان دیده می‌شود. اشغالگران قاتل در افغانستان به اجساد کسانی که در مقابلشان مقاومت می‌کردند توهین کردند.

معاون دبیر کل اتحادیه جوانان ترکیه با اشاره به اینکه اوباما که اکنون در ترکیه است، تنها یک ماشین جنگی می‌باشد، گفت: آنچه اوباما با حمایت مالی خود از تروریست‌ها انجام داد تنها در آسیای میانه محدود نخواهد ماند و قطعاً به طرف خودشان نیز بازخواهد گشت. تمام اتفاقات اروپا، شامل ترور، اعتیاد، دربدری، بی خانمانی و بی فرهنگی‌ها به دلیل تبعیت سران اروپا از رفتار اوباما است. ما همه این رفتار اوباما را محکوم می‌کنیم و تروریست‌ها را به مبارزه فرا می‌خوانیم.

یادآوری می‌شود که مدتی قبل گروهی از اعضای اتحادیه جوانان ترکیه به ایران آمده بودند. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پرچم ایران در تظاهرات مردم آمریکا در مقابل اجلاس آیپک(لابی صهیونیست)