سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عربستان با اعدام «نمر» خودکشی کرد/ لزوم تشکیل جبهه‌ رسانه‌‌ای مقاومت


«کمال خلف» تحلیلگر و نویسنده سوری مسائل سیاسی، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس اقدام عربستان سعودی در اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی برجسته این کشور را به مثابه «خودکشی ریاض» توصیف کرد و گفت: معتقدم،  عربستان سعودی همه آینده‌اش را به دست یک «کودک  ماجراجو» سپرده است.

وی با اشاره تشدید افراطی‌گری در دولت عربستان سعودی افزود: عربستان سعودی سیاست‌ متهورانه‌ای را دنبال کرده که پیامدهایش دامن ریاض را خواهد گرفت.

عربستان و خروج از جاده جامعه جهانی

این تحلیلگر ارشد مسائل خاورمیانه تهاجم عربستان سعودی به یمن را «ورود به جنگ بی پایان» خواند و با اشاره به عملیات شلیک موشک «قاهر-1» از یمن به عمق عربستان سعودی گفت: عربستان سعودی با این اقدامش متحمل زیان اقتصادی بالایی شده است.

وی کاهش قیمت جهانی نفت را ناشی از سیاست‌ عربستان سعودی در افزایش تولیدش به منظور ضربه زدن به اقتصاد ایران ارزیابی کرد و تاکید کرد «ما در مقابل کشوری قرار داریم که از مسیر جامعه بین‌الملل عدول کرده است».

رهبری عربستان به دست کوتوله‌های سیاسی

کمال خلف اخبار منتشره مبنی بر اصرار برخی از مقامات نزدیک به هرم قدرت عربستان سعودی بر اعدام شیخ نمر به خصومت شخصی را نشانه «مدیریت ریاض توسط تازه به دوران رسیده‌های سیاسی» توصیف کرده و اوضاع داخلی عربستان سعودی را «آتش زیر خاکستر» خواند.

وی با اشاره به مخالفت بسیاری از شهروندان عربستانی با سیاست‌های داخلی و خارجی دولتشان، به اعمال سیاست «ریاضت اقتصادی» به علت فشار هزینه‌های تهاجم علیه یمن و کاهش بهای نفت اشاره کرد و افزود: علاوه بر این مخالفت‌ها، باید چالش تکفیری‌ها، تندروها و هواداران وهابیت را نیز در گرفت که بخش قابل توجهی از جامعه عربستان را تشکیل می‌دهند که نهاد دینی را نیز در دست دارند.

این نویسنده مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا نمی‌خواهد سیاست عربستان عاقلانه شود، تاکید کرد که آمریکایی‌ها می‌خواهند عربستان هزینه سیاست‌هایشان را بپردازند.

لزوم تشکیل جبهه مخالف عربستان

وی با تاکید بر لزوم تشکیل «جبهه مخالف عربستان» در عرصه‌های نظامی، سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای برای رویارویی با توطئه‌ها و ماجراجویی‌های «آل سعود»، رسوا سازی رویکرد سعودی‌ها در سطح افکار عمومی جهان را یک ضرورت برشمرد و افزود: باید حقایقی که آل سعود در رسانه‌هایشان سانسور می‌کنند را برملا کرد.

کمال خلف با اشاره به «اهمیت نقش رسانه‌ها و تشکیل جبهه رسانه‌‌ای محور مقاومت»، ابراز امیدواری کرد که این پیام به رهبران محور مقاومت برسد.

وی افزود: من این موضوع را پیش از این نیز مطرح کرده بودم. باید به رسانه و اطلاع رسانی اهمیت داده شود... اگر رسانه‌های مقاومت مورد حمایت قرار می‌گرفتند و از حمایتی همانند شبکه‌های الجزیره و العربیه برخوردار می‌شدند، رسانه‌های مقاومت می‌توانستند از طریق هدایت فشارهای افکار عمومی بر آل سعود از اعدام شیخ نمر باقر النمر جلوگیری کنند.

اطلاعات دهشتناکی از جذب نخبگان عرب توسط قطر در اختیار دارم

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه در پایان یادآور شد که قطر نخبگان ملی‌گرا، چپ‌گرا و اسلام‌گرایان کشورهای عربی را جذب و در راستای خدمت به منافع و رویکرد جماعت اخوان المسلمین به کار می‌گیرد. این کشور کوچک در راستای سیاست‌هایش مراکز مطالعاتی، روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی زیادی راه‌اندازی کرده است. اطلاعات بسیار دهشتناکی در این زمینه دارم.

وی تاکید کرد: محور مقاومت که در مقابل عربستان سعودی و خط متصل به آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، از نظر نظامی موفق است ولی همچنان به بازوی نخبه فکری – رسانه‌‌ای نیاز دارد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/NSOIFN


ویدیو مرتبط :
اعدام اعتراض / شیخ نمر