روحانی: مردم تحت هیچ شرایطی به صندوق های رأی پشت نکنند/ منتظریم شورای نگهبان امید بیشتری به جامعه تزریق کند


اگر رای ٢٤ خرداد سال 92 نبود، پایان یافتن تحریم ها هم نبود؛ لذا مردم باید به پای صندوق بروند و بهترین ها را برگزینند.

رئیس جمهور با بیان اینکه راه و اصول امام همواره برای ما راهنما و راهگشا بوده و خواهد بود، گفت: شجاعت و ایستادگی امام در مقابل استکبار و استعمار و شهامت امام در بازنگری و تغییر، شهامت امام در جنگ و صلح و شرایط جدید، برای همه ما درس آموز بود.

به گزارش  جماران،  حسن روحانی در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی که در آستانه آغاز سی و هفتمین دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: امروز رهبری شجاع و مدبر آن راه را همچنان ادامه می دهند و ما فتوای سیاسی ایشان در حق الناس خواندن رأی مردم و موضوع هسته ای را دیدیم.

وی با تاکید بر اینکه اساس راه امام بازگشت عزت در این کشور بود، افزود: آرمان امام خمینی(س) استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: آزادی به معنای هرج و مرج نیست، بلکه به معنای حضور مردم در سرنوشت کشور است.

وی با اشاره به اینکه استقلال به معمای نفی استیلای بیگانه است، گفت: امام از روز اول به ما آموخت که دین و دین سالاری در کنار مردمسالاری است، اما حکومت اسلامی را در همان ایامی که در بعد پیروزی انقلاب در پاریس بودند به جمهوری اسلامی تعبیر کردند.

روحانی ادامه داد: امام از روز اول به خوبی برای ما تبیین کردند که پیروزی در صورت پشتیبانی مردم از نظام و رای آنان مهم است، اما گفتند دل مردم را بدست آورید. امام با بیان صریح گفتند رییس جمهوری، مجلس و همه امور با رأی و بدست مردم است

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال خوشبختانه ایام پیروزی انقلاب با پیروزی با منطق مردم در مقابل ٦ قدرت جهانی و پایان یافتن تحریم و باز شدن زنجیرها از کشور و احترام جهانیان به ایران همزمان شد.

رئیس جمهور با اشاره به دو انتخابات پیش رو، تاکید کرد: حضور مردم در این عرصه بسیار کارساز خواهد بود و هیح چیز نباید امید را از ما بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ شرایطی نباید به صندوق آراء پشت کنیم، یادآوری کرد: اگر رای ٢٤ خرداد سال 92 نبود، پایان یافتن تحریم ها هم نبود؛ لذا مردم باید به پای صندوق بروند و بهترین ها را برگزینند.

روحانی تصریح کرد: این روزها، روزهایی است که همه منتظرند از سوی شورای محترم نگهبان امیدهای بیشتری به سوی جامعه برگردد.

وی ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به مردم ایران و بیت مکرم امام که در پیروزی انقلاب و استقرار انقلاب زحمات زیادی کشیدند و بار مسئولیت زیادی را تحمل کردند، تبریک گفت و عنوان کرد: احترام به امام، احترام به راه و به اصول امام و بیت امام است. من این ایام را به بیت ایشان خصوصا یادگار عالم، دانشمند و فرهیخته شان حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تبریک عرض می کنم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اصول امام یک مجموعه است و نباید بخشی را گرفت و دیگر بخش ها را رها کرد. صرف دیدن روزهای زمستانی انصاف نیست و همه باید تابع اصول امام باشیم.

وی در پایان از مردم کشورمان برای حضور هرچه باشکوه تر در در راهپیمایی٢٢ بهمن امسال دعوت کرد.


ویدیو مرتبط :
اظهارات عجیب روحانی درباره اختیارات شورای نگهبان