سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مغایرت نظر کمیسیون آموزش درباره حق‌التدریسی‌ها با تفسیر شورای نگهبان از قانون


حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره جزییات جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع این جلسه، استفساریه مربوط به معلمان حق‌التدریس بود.

وی افزود: در این جلسه که با حضور نماینده شورای نگهبان برگزار شد اعضای کمیسیون آموزش بر روی نظر خود تأکید کردند و نماینده شورا نیز در پاسخ عنوان داشت که این تفسیر اعضا استفساریه نیست بلکه قانون گذاری جدید است.

سلیمی در توضیح دغدغه اعضای کمیسیون آموزش در این باره گفت: یکی از موارد نگرانی برای کمیسیون، عدم پرداخت حق التدریس‌ها به‌علاوه سرانه مدارس و پاداش بازنشستگان است.

وی معلمان را از سه جهت حقوق اندک، به تبع آن پاداش ناچیز و قطره چکانی پرداخت شدن همین میزان پاداش اندک تحت اجحاف خواند و اظهار داشت: درست است که معلمان از اقشار نجیب جامعه‌اند اما دولت باید به جد در این باره چاره‌اندیشی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به درمانده شدن بعضی مدیران مدارس در پرداخت هزینه‌های آب و برق و گاز، گفت: همچنین معلمان از نحوه اجرای «بیمه طلایی» نیز ناراحت هستند چرا که اثری از آن نمی‌بینند.

وی با انتقاد از عدم اجرای سند تحول آموزش و پرورش در عمل، انتظار از دولت را سامان دادن بودجه آموزش و پرورش با هدف حل مشکلات معلمان و مدارس عنوان کرد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی از تبعیض آموزش به عنوان چالش بعدی حوزه آموزش و پرورش کشور یاد کرد و گفت: هم اکنون دانش آموزانی داریم که به واسطه فقر شدید با لباس مندرس یا کفش پاره و بدون خوردن صبحانه به مدرسه می‌آیند که وزارت آموزش و پرورش باید در این باره چاره‌اندیشی کند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/FFYCD6


ویدیو مرتبط :
نظر اقا درمورد شورای نگهبان