سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چالش زائران پاکستانی برای سفر به ایران؛ هزینه اضافی و توقف در مرز بدون سرپناه


علامه «عارف حسین واحدی» عضو ارشد شورای علمای شیعه پاکستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: مانع تراشی و مجبور کردن زائران برای توقف در کویته و پرداخت هزینه‌های اضافی برای عبور از مرز تفتان از بعد انسانی و شرعی محکوم است بنابراین دولت مرکزی و دولت ایالتی باید به مشکلات زائران رسیدگی کند.

وی افزود: ما در اعتراض به آزار و اذیت زائران در شهرهای مختلف تظاهرات برپا کردیم تا توانستیم مقدمات خروج آنها از کویته را فراهم کنیم.

به گفته وی، کویته تا مرز ایران 8 ساعت است اما بیش از 20 ساعت به طول می‌انجامد.

واحدی اظهار داشت: دولت هیچ تدابیری برای اسکان زائران در نظر نگرفته با این وجود مقامات دولتی با معطل کردن کاروان های زیارتی در مرز تفتان از آنها هزینه‌های اضافی دریافت می‌کنند.

علامه عارف واحدی گفت: اگر نوازشریف نخست وزیر پاکستان و دولت نمی‌تواند برای سفر زائران به ایران و عتبات عالیات تسهیلات فراهم کنند لا‌اقل بر مشکلات آنها اضافه نکنند.

وی از دولت خواست تدابیری در نظر بگیرد که زائران بتوانند بدون معطل شدن در مرز و با امنیت کامل راهی ایران شوند

جلوگیری از سفر زائران پاکستانی که برای زیارت اماکن متبرکه راهی ایران و عراق می‌شوند در حال افزایش است.

دولت ایالتی بلوچستان به بهانه مسائل امنیتی سفر زمینی کاروان‌های زیارتی را تا یک هفته به تأخیر می‌اندازند و زائران مجبورند در شهر کویته توقف کنند.

سرما مشکلات زیادی را برای زائران به وجود آورده و این در حالی است که آنها مجبورند برای گذر از بلوچستان همچنین رد شدن از مرز تفتان هزینه‌های اضافی به برخی مقامات دولتی پرداخت کنند.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/U0A5C2


ویدیو مرتبط :
خدمات خوب ایران در مرز شلمچه جهت سهولت زائران اربعین؟؟؟