ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



کفاشیان: باید از کسی که می‌خواهد رئیس فدراسیون شود، تست بگیرند/ به بقال‌ها توصیه می‌کنم لوازم پزشکی فیفا را وارد ایران کنند


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پس از افتتاح مرکز پزشکی فیفا در ایران نشست رسانه‌ای علی کفاشیان، سینک، نماینده پزشکی فیفا و مهدی تاج رئیس سازمان لیگ برگزار شد.

کفاشیان در ابتدای این نشست اظهار داشت: افتتاح این مرکز حاصل تلاش هیئت رئیسه و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و حمایت همه بود. این مرکز از تجهیزات خوبی تشکیل شده و امیدوارم کارهایش به خوبی پیش برود.

سینک، نماینده پزشکی فیفا نیز گفت: به فدراسیون فوتبال ایران تبریک می‌گویم و باید گفت که شما در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته‌اید. بازیکنان فوتبال بازیگران اصلی هستند و اگر آنها سلامت خودشان را دوست نداشته باشند در هیچ مرحله‌ای موفق نخواهند شد و از لحاظ پیشرفت و افتخار مقامی به دست نمی‌آورند.

نماینده پزشکی فیفا  تصریح کرد: احداث این مرکز چه به ایران و چه به کشورهای همسایه کمک خواهد کرد. اگر به تیم‌های موفق در دنیا مانند ژاپن، بارسلونا و آلمان نگاه کنید، متوجه می‌شوید که از امکانات پزشکی بالایی برخوردار هستند. وقتی در جام باشگاه‌های جهان در ژاپن بودم، یکی از تیم‌های ایتالیایی 9 فیزیوتراپ، 2 ماساژور و یک جراح داشت که نشان‌دهنده اهمیت آنها به کادر پزشکی است.

سینک ادامه داد: مرکزی که در ایران تشکیل شده، تحت حمایت فدراسیون فوتبال ایران قرار دارد. سالیان سال است که کفاشیان را می‌شناسم. وی در توسعه پزشکی کمک زیادی کرده است. در بیشتر سمینارهای پزشکی بیشترین افرادی که حضور می‌یابند، ایرانی‌ها هستند و نشان می‌دهد که چقدر به این موضوع توجه دارند.

وی در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر دخالت سیاست در ورزش از سوی عربستانی‌ها و این که فیفا و ای اف سی نیز تحت تاثیر دولت عربستان قرار گرفته‌اند گفت: سوال خوب و جالبی پرسیدید، اما باید بگویم که ما پزشکان سیاستمدار نیستیم. ما در دنیای سیاست وارد نمی‌شویم و تنها به عنوان پزشک نظرمان را داده و فراتر از حیطه کاری‌مان دخالت نمی‌کنیم.

در ادامه کفاشیان نیز در واکنش به این سوال گفت: من هم وقت نکردم با اینفانتینو تماس بگیرم و بدانم چه اتفاقی افتاده است!

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مورد این که با توجه به مشکلاتی که ایران دارد، چطور حمایت‌های مالی و اقلام پزشکی وارد ایران خواهد شد، تصریح کرد: فیفا موافقت خود را اعلام کرده تا پول با واسطه به ایران برسد. آنها هر کمپانی‌ را که مشخص کنند پول را به آن داده تا به ما بدهند.

وی با شوخی و کنایه عنوان کرد: به سوپرمارکت‌‌دارها و بقال‌ها توصیه می‌کنیم که لوازم پزشکی را با خود بیاورند!

در ادامه این نشست دکتر سینک در خصوص مرگ دو بازیکن فوتبال و یک مربی والیبا به دلیل ایست قلبی، گفت: هر فدراسیون ورزشی پیش از آغاز مسابقات خود باید تست‌های پزشکی را از ورزشکاران بگیرد تا سلامت‌ آنها چک شود.

کفاشیان نیز در رابطه با این سوال باز هم به شوخی گفت: این تست‌ها را باید از هر کسی که می‌خواهد رئیس فدارسیون شود، بگیرند!

سینک در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه می‌شنویم که یک بازیکن به علت ایست قلبی جانش را از دست می‌دهد. عدم داشتن امکانات و وسایل پزشکی باعث درگذشت ورزشکار می‌شود. در کشور ایران و مالزی شاهد این اتفاق بوده‌ایم و نداشتن دستگاه IEB  سبب ایجاد مشکلات زیادی می‌شود و به اعتقاد من همه تیم‌ها باید بتوانند از این دستگاه استفاده کنند تا از مرگ‌های ناگهانی جلوگیری شود.

وی در ادامه نشست خود با اشاره به افتتاح مرکز پزشکی فیفا در ایران عنوان کرد: از فدراسیون‌های مختلف درخواست نمی‌کنیم که عضو این کمیته شوند بلکه آنها خودشان باید علاقه‌مندی خودشان را برای عضویت در این کمیته نشان دهند، ضمن اینکه نیازی نیست که از اساتید متخصص در این مراکز استفاده شود. باید دید که اساتید در فوتبال چه نقشی داشته‌اند و چند بازیکن را توانسته‌اند درمان کنند.

نماینده پزشکی فیفا در ایران افزود: تحقیقات از جمله مواردی است که باید انجام شود. ما عملکرد فدراسیون فوتبال در مورد ایفمارک را در 5 سال آینده بررسی خواهیم کرد و ممکن است در صورت این که عملکرد خوبی نداشته باشد این مرکز را از آنها پس بگیریم. پیشرفت در عملکرد این مرکز نیازمند حمایت و تلاش‌های شبانه‌روزی است.

سینک در خصوص حمایت‌های مالی از مرکز پزشکی ایران گفت: این‌طور نیست که هر مرکز پزشکی که وجود داشته باشد، فیفا از آن حمایت می‌کند. همان‌طور که گفتم تحقیقاتی که صورت می‌گیرد، لازمه حمایت است. فدراسیون فوتبال ایران به خاطر تحقیقاتش مورد حمایت قرار گرفته و با توجه به تلاش‌هایی که داشته آنها را مورد حمایت مالی قرار داده‌ایم. در آینده اگر پیشرفت‌های فدراسیون ایران و حمایت‌هایش بیشتر باشد فیفا باز هم برحسب این پیشرفت‌ها حمایت‌های مالی خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: کشور شما به لحاظ عملکرد و رنکینگ در آسیا جایگاه نخست را دارد و در پزشکی نیز پیشرفت عالی داشته است، این در شرایطی است که 90 درصد کشورهای آسیایی از این پیشرفت بهره نمی‌برند. شما رئیس فدراسیونی دارید که به موارد پزشکی اهمیت می‌دهد و فیفا نیز آنها را حمایت خواهد کرد. (هنگامی که دکتر سینک از کفاشیان تعریف می‌کرد، رئیس فدراسیون ایران با حالت چهره‌اش به خبرنگاران می‌خندید و چشمک می‌زد.)

در پایان کفاشیان در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر این که چرا سینک از او تعریف می‌کرد، گفت: خودم به او گفتم که از من تعریف کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نشست نائب رئیس فدراسیون فوتبال عراق با کفاشیان