سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تاکید العبادی و نعمت زاده بر گسترش سرمایه گذاری های مشترک ایران و عراق


تاکید العبادی و نعمت زاده بر گسترش سرمایه گذاری های مشترک ایران و عراق ایرنا/ وزیر صنعت ، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق روز پنجشنبه طی دیداری بر تعمیق روابط دوجانبه در حوزه های صنعتی، تجاری و بازرگانی و سرمایه گذاری های مشترک تاکید کردند.

در دیدار عصر امروز محمدرضا نعمت زاده با حیدرالعبادی، طرفین در خصوص گسترش همکاری های اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.
در این دیدار چگونگی سرمایه گذاری های مشترک و راه های افزایش مبادلات تجاری مورد بررسی قرار گرفت و طرفین بر ضرورت گسترش هرچه بیشتر این مناسبات تاکید کردند.
نخست وزیر عراق در این دیدار بر حمایت ایران از کشورش در ارتقای صنایع عراق تقدیر کرد و همچنین در خصوص مشارکت ایران در امر توسعه صنایع این کشور بحث و تبادل نطر شد.
محمد رضا نعمت زاده نیز با اشاره به تجربیات ایران در بحث توسعه صنعتی ، آمادگی کشورمان را برای کمک به دولت عراق و نیز سرمایه گذاری های مشترک، اعلام کرد.
دولت عراق اخیرا تمرکز خود را بر تولید و توسعه واحدهای صنعتی قرار داده است، بطوری که کارشناسان اقتصادی این کشور از آن به عنوان ورود به مرحله صنعتی شدن عراق یاد می کنند.
عراق درحال حاضر بزرگترین وارد کننده منطقه بشمار می آید که تنها محصول صادراتی آن نفت است، اما کاهش جهانی قیمت نفت در ماه های اخیر، اقتصاد عراق را دچار بحران کرده است.
براساس این گزارش، در دیدار حیدرالعبادی با مهندس نعمت زاده، وزیر صنایع عراق و همچنین معاونان وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران حضور داشتند.
نعمت زاده از شامگاه سه شنبه سفر خود به عراق را آغاز کرد و علاوه بر امضای یک یادداشت تفاهم همکاری جدید با سرپرست وزارت بازرگانی و وزیر کار عراق، با وزیران صنایع و 'بازرگانی و کار' عراق نیز دو دور دیدار و گفت وگو کرد.
وی همچنین با رئیس کل بانک مرکزی عراق برای رفع موانع و حل مشکلات بر سر راه توسعه همکاری ها، بویژه در حوزه سرمایه گذاری های مشترک، گفت وگو و تبادل نظر کرد.
نعمت زاده در طول اقامت در بغداد با عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز دیدار و گفت وگو کرد و ضمن بازدید از نمایشگاه تخصصی ایران در بغداد در روز چهارشنبه، مهمترین واحد صنعتی حال حاضر عراق یعنی مجتمع مونتاژ خودروهای ایرانی در اسکندریه در جنوب بغداد را مورد بازدید قرار داد.
وی روز پنجشنبه نیز از پروژه های دو شرکت ایرانی در بخش های دارویی و ساخت ورزشگاه در شمال و غرب بغداد بازدید کرد و با مسئولان این پروژه ها از نزدیک مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار داد.
نعمت زاده سفر خود به عراق را شامگاه امشب ( پنجشنبه ) با ترک بغداد به مقصد تهران، پایان خواهد داد.


منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
تاکید مقام عالی مجلس اروپا بر گسترش روابط با ایران