ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



اعتراض بهترین شطرنج‌باز ایران به وزیر ورزش درباره انتخابات فدراسیون


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، انتخابات فدراسیون شطرنج قرار است روز 24 اسفند ماه برگزار شود. بر همین اساس فدراسیون شطرنج روز شنبه اسامی نمایندگان ورزشکاران را اعلام کرد که در بین آنها نام پویا ایدنی، نفر اول رنکینگ ایران دیده نمی‌شد.

ایدنی در اعتراض به این تصمیم مسئولان فدراسیون اقدام به نوشتن نامه به محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان کرد که متن آن به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر گودرزی وزیر محترم ورزش و جوانان

با سلاماینجانب پویا ایدنی استاد بزرگ شطرنج و دارای درجه بین‌المللی 2559 و دارای عناوین قهرمانی مردان غرب آسیا در سال 2015، قهرمانی زیر 18 سال جهان در سال 2013، نایب قهرمان زیر 16 سال جهان 2011 و نماینده ایران و غرب آسیا در جام جهانی شطرنج در سال 2015 و عضو تیم ملی در المپیاد جهانی 2012 و 2014 و عضو تیم ملی در طی سه سال اخیر و نماینده بازیکنان در انتخابات قبلی مجمع عمومی فدراسیون شطرنج مراتب اعتراض خود به علت حذف از لیست رأی دهندگان انتخابات مجمع عمومی فدراسیون شطرنج را به اطلاع حضرتعالی می‌رسانم.

خواهشمند است با توجه به اینکه در حال حاضر اینجانب در فهرست برترین‌های درجه بین‌المللی شطرنج ایران در رده اول می‌باشم، دستور فرمایید در این خصوص تجدیدنظر اعمال گردد.

با تشکر و احترامپویا ایدنی

رونوشت:جناب اقای دکتر سجادی معاون محترم توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانانجناب آقای پریچهره سرپرست محترم فدراسیون شطرنجاداره بازرسی وزارت ورزش و جوانان»

ایدنی درباره این تصمیم خود به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: من فقط می‌خواهم در خصوص این تصمیم توجیه شوم. در انتخابات قبلی که نفر دوم ایران بودم و در کشور نیز حضور نداشتم، من را به عنوان یکی نمایندگان ورزشکاران در انتخابات فدراسیون معرفی کردند اما الان که نفر اول ریتینگ شطرنج‌بازان ایرانی هستم، این اتفاق رخ نداده است. این در حالی است مرسوم است همواره بهترین‌های هر رشته به عنوان نماینده ورزشکاران در انتخابات حضور داشته باشند.

به گزارش تسنیم، احسان قائم مقامی، مسعود مصدق‌پور و ساراسادات خادم‌الشریعه به عنوان نماینده ورزشکاران در انتخابات فدراسیون شطرنج معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
برگزاری انتخابات فدراسیون وزنه برداری با حضور وزیر ورزش