علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



خلاقیت ونوآوری درفیلم‌های ۱۰۰ثانیه‌ای ضامن حفظ کارایی آنها است


به گزارش خبرنگار مهر، مجید مصلحی در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه ای که در سالن پردیس سینما بهمن سنندج برگزارشد، به امواج سهمگین تغییرات در دنیا امروز اشاره کرد و گفت: دنیای امروز با تغییرات گسترده ای در حوزه های مختلف روبه رو است و هر روز شاهد توسعه فناوری و تکنولوژی های متعددی هستیم.

وی در حوزه سینمایی مواجه با تغییرات دنیای امروز را کار سختی خواند و عنوان کرد: جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای با توجه به کارکرد و پتانسیل آن بهتر می تواند خود را با تغییرات ایجاد شده تطبیق دهد.

وی بیان کرد: امروز برای کسب موفقیت بهتر بودن کفایت نمی کند و باید متفاوت تر باشیم که این مهم را می توانیم در جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه ای بخوبی مشاهده کنیم.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری اظهارداشت: کسانی که در بخش فیلم کوتاه فعالیت دارند باید هویت مستقلی برای این نوع از تولیدات حوزه سینما قائل باشند.

مصلحی بر لحاظ کردن عناصر هویت بخش در فیلم های کوتاه تاکید کرد و ادامه داد: یکی از این عناصر شخصیت پردازی است هرچند نمی توان در فیلم های کوتاه زیاد آن را برجسته کرد.

وی ادامه داد: برای اینکه این نوع از گونه‌های سینما اثرگذار و مخاطب خود را خلق کند راهی بجز اهمیت دادن به اید‌ه‌ها ندارد، ایده‌ای که بتواند در ۱۰۰ ثانیه تاثیرگذارترین پیام خود را به بهترین وجه به مخاطب انتقال دهد.

وی با اشاره به اینکه در این نوع سینمای کوتاه باید ایجازگویی لحاظ شود، افزود: باید با صرف کمترین زمان و بیشترین عناصر تصویر، صدا و تدیون پیام را به مخاطب منتقل کرد.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری از دیگر عناصر مورد نیاز در فیلم های کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای را خلاقیت و نوآوری ذکر کرد و گفت: اگر به این مسئله مهم توجه نشود در مدت کوتاهی این نوع سینما کارایی خود را از دست می دهند.

استاندار کردستان هم در این مراسم گفت: ۱۰۰ ثانیه هرچند به ظاهر زمان اندکی است ولی همین زمان وقتی که در دستان شایسته یک هنرمند خلاق قرار می گیرد تبدیل به فیلمی می شود که والاترین مفاهیم انسانی را در همین ظرف به ظاهر کوچک می تواند بخوبی عرضه کند.

عبدالمحمد زاهدی بیان کرد: به تمام فیلم سازانی که فیلم ۱۰۰ ثانیه ای می سازند باید نمره ۱۰۰ بدهیم که توانستند در محدودترین محدودیت ها مسائل و موضوعات مختلفی را به تصویر بکشند.


ویدیو مرتبط :
پنج فعالیت صبحگاهی برای حفظ کارایی شما در طول روز