مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



مذاکرات اربعین بی نتیجه ماند


هیأت عراقی که قرار بود برای انجام مذاکرات اربعین به ایران بیاید، سفرش را به تعویق انداخت.

به گزارش «شیعه نیوز»، محسن نظافتی مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با ابراز بی‌اطلاعی از علت به تعویق افتادن سفر هیأت مذاکره‌کننده عراقی،گفت:‌ این هیأت قرار بود دهه‌ی نخست اردیبهشت‌ماه به ایران بیاید تا درباره‌ی اربعین مذاکره کند اما اکنون از طریق وزارت کشور به سازمان حج و زیارت اطلاع داده شده که سفر آن‌ها فعلا به تعویق افتاده است. امکان دارد علت آن را وزارت کشور بداند،‌ چون این سفر با آن وزارت‌خانه هماهنگ شده بود.

اواخر فروردین‌ماه، رییس اداره کنسولی وزارت امور خارجه عراق در دیدار با مقامات سازمان حج و زیارت کشورمان، از سفر هیأتی از عراق به ایران در 23 اپریل (چهارم اردیبهشت‌ماه) برای انجام مذاکرات اربعین خبر داده و گفته بود: این هیأت با مقامات سازمان حج و زیارت به گفت‌وگو خواهد نشست تا در اربعین آینده، مشکلات و کاستی‌های گذشته پیش نیاید.

بنا بر اظهارات این مقام مسؤول در وزارت امور خارجه عراق، در اربعین سال گذشته حدود یک‌ونیم میلیون ایرانی به عراق سفر کردند. تأخیر عراقی‌ها در تصمیم‌گیری برای صدور ویزا و تعیین دیرهنگام نرخ روادید اربعین، این باور را در عده‌ای ایجاد کرد که بدون ویزا می‌توانند به عراق بروند، همین مساله سبب ازدحام جمعیت زیادی در مرزهای دو کشور و بازماندن شماری از زائران ایرانی از مراسم اربعین در کربلا، شد.

وزارت خارجه عراق امسال کمی زودتر برای انجام مذاکرات اربعین تمایل نشان داد تا شاید اتفاقات سال گذشته تکرار نشود؛‌ اما به نظر می‌رسد تحولات اخیر بغداد، زمان این مذاکرات را تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام/ 852


ویدیو مرتبط :
رفع تحریم ها جزو موضوعات مذاکرات است نه نتیجه مذاکرات