سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تیم کوک: ما بر مواضع خود در مورد حریم خصوصی کاربران با قدرت پافشاری می کنیم


تیم کوک: ما بر مواضع خود در مورد حریم خصوصی کاربران با قدرت پافشاری می کنیمزومیت/ تیم کوک مدیرعامل کنونی شرکت اپل در سخنرانی امشب در مراسم رسمی این شرکت، بار دیگر در مورد اختلافاتی که با FBI پیدا کرده‌اند صحبت کرد و بار دیگر به این نکته تاکید کرد که حفظ حریم خصوصی کاربران اولویت اول شرکت اپل است.

تیم کوک و مدیران اپل چند وقتی است که درگیر دعوایی حقوقی با پلیس فدرال آمریکا هستند. کوک امشب در مراسم رسمی اپل بار دیگر به عزم راسخ این شرکت برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران اشاره کرد و عنوان کرد که به هیچ وجه حاضر نیستند در مورد قوانین شرکت در حفظ حریم خصوصی افراد کوتاه بیایند.

مدیر عامل اپل بعد ازشروع مراسم و نشان دادن تصاویری از تاریخ ۴۰ ساله‌ی شرکت، به روی سن رفت و سخنرانی خود را شروع کرد. او عنوان کرد که محصولات اپل و بخصوص آیفون‌ها محصولاتی هستند که به خوبی برای کاربران نهایی طراحی شده‌اند و به معنای واقعی کلمه یک وسیله‌ی شخصی پرکاربرد هستند. وی می‌گوید کاربران ممکن است داده‌های مهم و زیادی از اطلاعات شخصی و کاری را بر روی گوشی تلفن همراه خود ذخیره کنند. در جای دیگر او به کنایه به این نکته اشاره کرد که این ملت‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند دولت چه مقدار در حریم خصوصی آنها وارد شود. تیم کوک سخنان خود را این‌گونه ادامه داد:

ما انتظار چنین درگیری با دولت خودمان را نداشتیم اما در شرایط کنونی ما به این نکته اعتقاد داریم که وظیفه‌ی اصلی شرکت اپل، حفاظت از اطلاعات، حریم شخصی و داده‌های شماست. ما این وظیفه را نسبت به ملت و دولت خود بیش از همه داریم و در دعوای اخیر از مواضع خود کوتاه نمی‌آییم. چرا که اگر تصمیم به چنین کاری بگیریم، تاثیر زیادی بر روی افراد و دولت‌ها خواهد داشت.
در دعوای حقوقی اخیر، پلیس فدرال آمریکا از اپل درخواست کرده است که نسخه‌ای با امنیت کمتر از iOS را عرضه کند تا در مواقع نیاز، پلیس بتواند به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشد. بسیاری از کاربران از صحبت‌های مدیرعامل اپل به وجد آمده‌اند و خوشحال هستند که اپل در برابر درخواست‌های دولتی تسلیم نشده و هنوز به حفظ حریم خصوصی کاربران پایبند است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: زومیت


ویدیو مرتبط :
حریم خصوصی کاربران فضای مجازی در چهارراه بی قانونی