روانشناسی/ از بهترین بودن بپرهیزید! ‌


روانشناسی/ از بهترین بودن بپرهیزید!  ‌ایسنا/ یک روان‌شناس گفت: فشاری که بر خود وارد می‌کنیم تا «خاص» باشیم، ما را از داشتن زندگی شاد محروم می‌کند.
‌نسرین یوسفی اظهار کرد: همه ما حق داریم به بهترین شکل زندگی کرده و رویاهای‌مان را محقق کنیم، اما برای نیل به این وضعیت‌ ناچاریم که توانایی‌ها و مهارت‌های‌مان را به بهترین شکل و بدون کوچک‌ترین نقصی ارائه کنیم. به همین‌خاطر‌ شاید بتوان به جرات گفت که ایده‌آل‌گرایی می‌تواند انسان را از زندگی شاد و نرمال محروم کند.
‌این روان‌شناس ادامه داد: در واقع بسیاری از کسانی‌که در نظر ما از موقعیت اجتماعی مطلوبی برخوردارند، سطح بالایی از استرس و اضطراب را تحمل می‌کنند و همین مسئله می‌تواند زمینه انواع بیماری‌های روان‌تنی را برایشان فراهم کند، چراکه ایده‌آل‌گرایی ممکن است حتی افرادی با آستانه تحمل بالا را تحت فشارهای عصبی شدید قرار دهد.
وی تصریح کرد: علاوه بر این، ایده‌آل‌گرایان نمی‌توانند کوچک‌ترین شکستی را تاب بیاورند و مسئله‌ای که برای دیگران عادی به نظر می‌رسد، این قشر را دچار تنش‌های عصبی می‌کند. به همین‌خاطر‌ مهم‌ترین موضوع در طول زندگی انسان چگونگی بهره‌گیری از توانمندی‌ها برای دست‌یابی به اهداف است، به عبارتی حفظ سلامتی و سرزندگی روح زندگی به مراتب از اهمیت بیشتری نسبت به خاص بودن برخوردار است و هیچ‌کس نمی‌تواند چند هندوانه را با یک دست بردارد و موفق باشد.
یوسفی خاطرنشان کرد: ما در جهانی پررقابت زندگی می‌کنیم و متاسفانه جاه‌طلبی از کودکی مورد تشویق و ترغیب قرار می‌گیرد. در حالی‌که واقعیت چیز دیگری است و والدینی که آرزوهای فرزندشان را درک نمی‌کنند، او را به سمت فشارهای عصبی، ناراحتی‌ها و انواع بیماری‌ها در بزرگسالی سوق می‌دهند.
این روان‌شناس با تاکید بر این‌که سلامت ذهن در وهله اول به تایید والدین نیاز دارد، یادآور شد: بهتر است قبل از این‌که دیر شود افکار و اندیشه‌هایمان را تغییر دهیم و علاوه بر خود، از اطرافیانمان هم بخواهیم که از خاص بودن دست بکشند و به زندگی عادی برگردند، به عبارتی موفقیت گام اول برای دست‌یابی به اعتمادبه‌نفس است، اما نباید به قیمت از دست دادن سلامت جسم، روان و شادکامی کسب شود، چراکه ماندگار نخواهد بود و به عطش ایده‌ال‌گرایی را تا مرز انحطاط می‌افزاید.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
اگر میخواهید خداوند شما را دوست داشته باشد ، ازاین اعمال بپرهیزید: