فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نمایش فیلم مستند «سیم‌آخر» در خانه هنرمندان/ مستندی درباره موسیقی لرستان


به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه نمایش فیلم‌های مستند سینماتک خانه هنرمندان ایران، نمایش مستند «سیم‌آخر» به کارگردانی عزت ا... عزیزی و تهیه‌کنندگی هوشنگ صالحی پور با همکاری انجمن تهیه کنندگان مستند سه‌شنبه 21 اردیبهشت با حضور محمدرضا درویشی و ارد عطاپور در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

این مستند به موسیقی لرستان و هنرمندان و نوازندگان آن می‌پردازد، هنرمندان و نوازندگانی که اگرچه در درازنای تاریخ، نگاه‌بان و گسترش دهنده فرهنگ، آیین و باورمندی‌های مردم آن خطه‌ی کهن بوده‌اند، اما دریغ که حرمت و جایگاه ایشان، پاس داشته نشده است.

این مستند در عین حال به بازنمایی و بازگویی گوشه‌هایی از زندگی، امیدها و نامرادی‌های روایت‌گران نغمه‌ها و نواهایی در گام ماهور از «علی‌دوستی»، «ماه رضایی»، «ساری خانی» تا «هوره»، «مویه» و «چمریونه» باکلام وسخن صاحب‌نظران و شماری از این هنرمندان بی‌ادعای زاگرس نشین می‌پردازد.

فیلم مستند «سیم‌آخر» سه‌شنبه 21 اردیبهشت ساعت 18 در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید و حضور در این برنامه برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
‫زنی که سارق خانه اش را دست و پا بسته تحویل همسرش داد! - نمایش یک فیلم مستند!‬‎