سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ضرورتشکیل دو هیات اجرایی جداگانه برای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری


شکرالله حسن بیگی عصر دوشنبه در شانزدهمین نشست ستاد انتخابات استان مرکزی در اراک افزود: با توجه به اینکه تشکیل یک هیات اجرایی برای هر دو انتخابات به تایید شورای نگهبان نرسید باید تا 21 آذرماه جاری برای هر کدام از انتخابات یک هیات اجرایی شکل بگیرد.
وی بیان کرد: فرمانداران شهرستان های مختلف استان نیز باید در این راستا تلاش مضاعفی به کار گیرند و آخرین اطلاعات را از وزارت کشور مدام رصد کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی ادامه داد: بر اساس اطلاعیه شماره چهار ستاد انتخابات کشور، داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرنگان رهبری می توانند برای ثبت نام به صورت شخصی و یا نماینده خود( معرفی به صورت کتبی)، از 26 آذرماه جاری تا پایان وقت اداری به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه کنند.
حسن بیگی اظهار کرد: بر اساس این اطلاعیه داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز برای ثبت می توانند از 28 آذرماه جاری تا چهارم دی ماه با همراه داشتن مدارک مورد نیاز به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری های مراکز حوزه های انتخابیه، سفارتخانه ها یا کنسولگری ها یا نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه کنند.
وی گفت: بر اساس این اطلاعیه و به استناد تبصره 2 ماده 9 قانون هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد کنند، در غیر اینصورت نامزدی آنها باطل و از شرکت در انتخابات محروم می شوند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: به استناد ماده 46 قانون مذکور هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس می توانند به صورت شخصی و یا به صورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و یا وزارت کشور اعلام نمایند و عدول از انصراف نیز پذیرفته نمی شود.
حسن بیگی گفت: مباحث انتخابات در این استان با جدیت تمام دنبال می شود و در بیشتر شهرستان های استان روند و وضعیت از نزدیک بررسی شده و سفر در این خصوص به شهرستان های کمیجان، دلیجان، محلات و شازند نیز به زودی انجام می شود.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اقدام ها و تلاش های زیادی در خصوص اطلاع رسانی در این کمیته صورت گرفته است.
مصطفی عرب افزود: یکی از مهمترین اقدام های این کمیته برگزاری نشست های مختلف با صدا و سیما و هماهنگی های لازم در خصوص اطلاع رسانی برنامه ها و اخبار انتخاباتی بوده است.
مصطفی عرب افزود: برگزاری یک میزگرد تخصصی در خبرگزاری ایرنا با حضور رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی و اطلاع رسانی روند ستاد انتخابات از طریق این رسانه به مردم از دیگر اقدام های صورت گرفته است.
مشاور رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی نیز در این نشست گفت: انتخابات هفتم اسفندماه امسال نخستین انتخابات در دولت تدبیر و امید است و هر دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از اهمیت بالایی برخوردارند.
مسعود فراهانی افزود: کلید واژه این انتخابات قانون اعلام شده و باید تلاش شود تا این عرصه از انتخابات باشکوه تر از قبل برگزار شود.
در این نشست اعضای کمیته های مختلف فعالیت ها و برنامه های صورت گرفته در حوزه خود را گزارش دادند.ک/2
3005/6012

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آرایش سیاسی انتخابات آینده مجلس خبرگان