«آنیتا یارمحمدی» و ترجمه‌های جدیدش


«آنیتا یارمحمدی» که به تازگی کتاب «بیرون ذهن من» نوشته "شارون ام. دریپر" با ترجمه او راهی بازار شده، از زیر چاپ رفتن بخش دیگری از آثار تازه ترجمه‌ای‌اش خبر داد.

این مترجم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: رمان «زوال» نوشته گریفین یکی از تازه‌های ترجمه من، قرار است با همت انتشارات پیدایش راهی بازار شود. این رمان براساس یکی از داستان‌های کوتاه ادگار آلن پو به اسم «زوال خاندان عاشق» نوشته شده و همانند این اثر، داستانی گوتیک است.

مجموعه چهار جلدی «خانه درختی» نوشته اندی گریفیت از دیگر آثار تازه‌ ترجمه‌ شده این نویسنده است که بناست با همت انتشارات هوپا راهی منتشر شود. این رمانِ تصویری ویژه کودکان است و کار تصویرگری آن را تری دنتن انجام داده است. این رمان کودکانه با دو شخصیت اصلی اندی و تری ماجراهایش به پیش می‌رود و حق تالیف این اثر توسط موسسه انتشاراتی گرفته شده است.

نمایشنامه «جادوگرها» براساس یکی از داستان‌های رولد دال از دیگر آثار ترجمه‌ای این مترجم است که «دیوید وود کار» نگارش آن را برعهده داشته است. وی گفت: براساس رمان‌های رولد دال، دیوید وود برخی از آنها را به نمایشنامه بدل کرده که «جادوگرها» یکی از این نمایشنامه‌ها است. این اثر بناست توسط واحد کودک و نوجوان انتشارات دنیای اقتصاد -نشر دارکوب - راهی بازار شود.

و بالاخره رمان «سرعت نور» از دیگر آثار ترجمه‌ای این مترجم نیز با همت نشر آفرینگان ققنوس راهی بازار خواهد شد. نویسنده این رمان نوجوانانه جوی کاولی است. بنا به گفته این مترجم، جوی کاولی نویسنده‌ای است که در ایران کارهای زیادی از او به چاپ رسیده است و ظاهرا این کار یکی از آخرین کارهای تالیفی اوست که به داستان پسری می‌پردازد که به ریاضی علاقه‌مند است و درعین حال با مشکلات خانوادگی مواجه است. مشکلات خانوادگی که او را بدین باور رسانده که تنها ریاضی به سبب تبعیت از قوانین خاص خود قابل اعتماد است.

به تازگی کتاب «بیرون ذهن من» نوشته شارون ام . دریپر با ترجمه آنیتا یارمحمدی و با همت انتشارات پیمایش راهی بازار شده است. در پشت جلد این رمان آمده است:اگر ملودی فقط می‌توانست به دیگران بگوید که چه چیز‌هایی می‌داند و چه فکرهایی می‌کند، همه چیز تغییر می‌کرد، اما این اتفاق نمی‌افتد، چون ملودی نمی‌تواند حرف بزند. نمی‌تواند راه برود. نمی‌تواند بنویسد. او درون ذهن خودش گیر کرده و همین باعث می‌شود که بخواهد از این حصار بیرون بپرد. عاقبت او چیزی را کشف می‌کند: یک صدا... او صاحب یک "صدا" شده است. صدایی که همه دور و بری‌هایش آماده‌ی شنیدن آن نیستند.

این رمان جایزه "ژوزت فرانک" از بنیاد کتاب کودک کالج بانک استریت ، بهترین رمان سال 2011 از نگاه معلمان، بهترین کتاب سال 2011 از دیدگاه دانش‌آموزان، شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دونات رضا فهیم و مسعود یارمحمدی