پرداخت فوق‌العاده ویژه پرسنل اداری/تعیین تکلیف تولی گری مدارس به امسال نمی‌رسد


وزیر آموزش و پرورش از برقراری فوق‌العاده ویژه برای کارکنان اداری آموزش و پرورش به دنبال مصوبه دولت از ابتدای فروردین امسال خبر داد.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، علی‌اصغر فانی در حاشیه اختتامیه هفتمین دوره مجلس دانش‌آموزی با بیان اینکه اعضای مجلس دانش‌آموزی عصاره 13 میلیون دانش‌آموز کشور هستند، گفت: این دانش‌آموزان در قالب کمیسیون‌های مختلف فعالیت داشته و پیشنهادات آنها در لایه‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش استفاده می‌شود.

وی افزود: اعضای مجلس دانش‌آموزی در پایان این نشست دو روزه، سندی تحت عنوان "عدالت آموزشی" آماده کرده‌اند که امیدواریم با حمایت‌های همه دستگاه‌ها و دولت، این امر محقق شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره پرداخت فوق‌العاده ویژه فرهنگیان گفت: برای کارکنان اداری به دلیل آنکه نتوانسته‌اند از رتبه‌بندی استفاده کنند، بنا بر مصوبه دولت، از ابتدای فروردین 95 این فوق‌العاده برقرار می‌شود که امیدواریم گامی برای جبران بخشی از تلاش فرهنگیان در ادارات باشد.

فانی درباره کاهش زمان تدریس درس عربی و افزایش زمان تدریس درس زبان از سال تحصیلی آینده گفت: جدول دروس متوسطه دوم را به تصویب رسانده‌ایم و مجموعه دروس را در قالب 35 ساعت درس هفتگی در متوسطه دوم پیش‌بینی کردیم.

وی افزود: درس‌هایی مانند مهارت زندگی، سلامت و محیط زیست و سواد رسانه‌ای نیز دروس جدید هستند و براساس سند تحول نظام آموزشی و برنامه درسی ملی که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است، پیش‌بینی شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید کل جدول دروس در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد تا اطلاع‌رسانی صحیح انجام شود عنوان کرد: بدانید زمان تدریس درس عربی کاهشی پیدا نکرده است و بنده تکذیب می‌کنم. باید کل جدول را در طول دوره بررسی کرد، نه در یک پایه خاص.

وی همچنین درباره روند بازسازی هزار مدرسه خشت و گلی در کشور گفت: جهت‌گیری ما در تأمین امنیت برای ایمنی مدارس بوده است و روز پنجشنبه هفته گذشته که در شورای آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان حضور داشتم، مصوب کردیم همه مدارس خشت و گلی استان سیستان و بلوچستان که بیشترین تعداد را دارد، حداکثر تا پایان سال 96 ایمن شده و تبدیل به فضای مناسب شود.

فانی ادامه داد: تلاش‌های خوبی در دو سال اخیر برای تبدیل مدارس غیرایمن به مدارس ایمن انجام شده است و امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه مدرسه غیرایمن در کشور نداشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره اختصاص 500 معلم برای استان سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی آینده گفت: بله، در سال گذشته نیز افرادی که در آزمون ما شرکت کرده بودند اگر صلاحیت داشتند به کار گرفته می‌شدند که متأسفانه تعدادی از آنها صلاحیت نداشتند. امیدواریم تا قبل از مهر 95 این 500 دبیر را بتوانیم برای استان سیستان و بلوچستان جذب کنیم.

وی در خصوص متولی مدارس و نحوه نگهداری آن اظهار کرد: اعتباری از سال 95 در موافقت‌نامه‌ها تحت عنوان تعمیر و نگهداری فضای آموزشی پیش‌بینی می‌کنیم. امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور همکاری در این خصوص داشته باشد تا بتوانیم با تعمیر و نگهداری به موقع نسبت به افزایش عمر مفید ساختمان اقدام کنیم.

بر اساس گزارش سایت آموزش و پرورش، فانی افزود: صاحب متولی شدن با توجه به گستردگی آموزش و پرورش کاری نیست که ظرف یکسال امکان‌پذیر باشد، اما بحث تعمیر و نگهداری فضاها بحث مهمی است که امیدواریم از سال 95 شروع شود و بخشی از اعتبارات عمرانی را به این بخش اختصاص می‌دهیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تعیین تکلیف پرداخت یارانه نقدی در کمیسیون تلفیق