کاهش شکاف آموزش دختران و پسران پس از انقلاب


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر 49 درصد از دختران و 51 درصد از پسران در سطح مدارس مشغول تحصیل هستند، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی موفق شدیم شکاف بین آموزش دختران و پسران را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی‌اصغرفانی در حاشیه مراسم اختتامیه دومین کنفرانس عدالت و توسعه آموزشی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعلام کرده‌ایم همه کسانی که مایلند به آموزش و پرورش در زمینه‌های مختلف کمک کنند می‌توانند پرداخت‌های نقدی خود را به صندوق توسعه و عدالت آموزشی واریز کنند، گفت: همچنین می‌توانند همه پولی را که قصد کمک دارند در یک حسابی قرار بدهند تا سود حاصل از آن به نفع دانش‌آموزان و آموزش و پرورش مناطق کمتر توسعه یافته مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به روحیه خوبی که از مردم سراغ داریم بتوانیم کیفیت آموزش و پرورش را بخصوص در مناطق دور افتاده و محروم افزایش دهیم و شعار خود را مبنی بر توسعه عدالت آموزشی در برنامه ششم توسعه محقق کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره عدالت آموزشی جنسیتی اظهار کرد: در سطح کلان کشور 51 درصد دانش‌آموز پسر و 49 درصد دانش‌آموز دختر داریم که این آمار و گزارش در سطح بین‌المللی نیز بازتاب خوبی داشت و از آن تقدیر شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی موفق شدیم شکاف بین آموزش دختران و پسران را کاهش داده و بخصوص در دوره‌های فنی و حرفه‌ای و بالاتر از مقطع ابتدایی هم توفیقات خوبی به دست بیاوریم.

فانی در پایان در پاسخ به پرسشی درباه سیستم‌های گرمایشی مدارس، گفت: امسال 40 هزار کلاس درس با بخاری‌های نفتی خداحافظی کرده و برنامه‌ریزی کردیم که ظرف یکی دو سال آینده سیستم‌های گرمایشی مدارس را به طور کامل استانداردسازی کنیم تا دانش‌آموزان دیگر نگرانی بابت سیستم‌های گرمایشی مدارس نداشته باشند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مالیات راهی برای کاهش شکاف طبقاتی در جامعه