ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



دایی: قوانینی که در مورد فوتبال حرفه‌ای می‌گویند، کشک است/ نمی‌خواهند بهزادی مقابل استقلال بازی کند


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار فردای (چهارشنبه) استقلال تهران مقابل صبای قم در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: با توجه به شرایط جدول، بازی حساسی مقابل استقلال داریم و به نظر من تساوی در این دیدار به درد دو تیم نمی‌خورد. هم استقلال و هم ما برای برد به زمین می‌رویم و خدا را شکر باید بگویم تمرینات خوبی را دنبال کردیم.

وی افزود: با توجه به زمان کمی که بعد از بازی با ملوان تا این بازی در اختیار داشتیم، فقط فرصت کردیم ریکاوری کنیم اما با این حال شرایط تیمی ما خوب است و به این خاطر مقابل استقلال به چیزی جز کسب 3 امتیاز فکر نمی‌کنیم تا انشاءالله بتوانیم به روند رو به‌ رشدمان ادامه دهیم.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم یادآور شد: بازی در آزادی مقابل استقلال و طرفدارانش کار سختی است اما برای ما کسب 3 امتیاز این بازی دور از دسترس نیست. اگر بچه‌ها بتوانند بازی نیمه دوم مقابل ملوان و همچنین بازی خوب‌شان مقابل سیاه‌جامگان را تکرار کنند، می‌توانیم استقلال را شکست دهیم، ضمن اینکه نباید اسیر حواشی شویم. با تمام احترامی که برای پرویز مظلومی که استاد من بوده و همچنین طرفداران استقلال قائلم باید بگویم تساوی در این دیدار برای من راضی‌ کننده نیست.

دایی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کردید که صبا بتواند نتایج خوبی کسب کند، گفت: چنین چیزی را پیش‌بینی نمی‌کردم ولی به خودم، کادر فنی و بچه‌هایی که جذب کرده بودیم، امیدوار بودم. از لحاظ بدنی و فنی آماده هستیم. ما بازیکنان با استعدادی داریم و لازم است از کادر فنی خودمان تشکر کنم که تمرینات خوبی را برگزار کردند، تشکری را هم از بچه‌ها باید داشته باشم که تمرینات سختی را پشت سر گذراندند.

وی افزود: حیف است که این روند را ادامه ندهیم. بزرگان تیم خیلی کمک کردند و امیدوارم این نتایج مقطعی نباشد و به نیم‌فصل خلاصه نشود.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم در مورد اینکه آیا کسب سهمیه آسیا جزو اهداف اصلی صبا است، گفت: مطمئنا چنین هدفی داریم. تیمی که به اینجا رسیده دوست دارد سهمیه بگیرد، البته همیشه به آن چیزی که فکر می‌کنید اتفاق نمی‌افتد اما اگر خدا بخواهد دوست داریم به این نتیجه برسیم.

دایی در پاسخ به این سوال که آیا در نیم‌فصل به دنبال تغییرات عمده در تیمش است یا نه، تصریح کرد: نه. ما به چه دلیل باید دنبال تغییرات اساسی باشیم وقتی تیمی به این خوبی داریم؟ خوشبختانه تیم‌مان به هماهنگی لازم رسیده و تا حد زیادی شکل گرفته است اما به هر حال در برخی از پست‌ها تیم را تقویت خواهیم کرد.

وی در واکنش به این موضوع که چرا کمیته انضباطی رای نهایی درباره فرید بهزادی کریمی را صادر نمی‌کند، اظهار داشت: چنین مسائلی فقط در مملکت ما اتفاق می‌افتد. آقایان آیین‌نامه‌ای که خودشان تنظیم کرده‌اند را در آن مانده‌اند. وقتی قانونی تصویب می‌شود، نباید هر کس از راه می‌رسد در مورد آن اظهار نظر کند. موقعی که قانون به صراحت می‌گوید بازیکن به محض پایان خدمت سربازی باید به تیم قبلی برگردد، این کلمه به محض چه معنی‌ای می‌دهد؟ قبلا در آیین‌نامه به این مسئله تاکید شده بود که بازیکنی اگر دوران سربازی‌اش تمام می‌شود باید دو مقطع زمانی طی شود تا به باشگاه قبلی‌اش برگردد اما این قانون عوض شد و در حال حاضر در آیین‌نامه آمده بازیکن به محض اتمام سربازی‌اش می‌تواند در باشگاه قبلی‌اش بازی کند.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم در این باره خاطرنشان کرد: بعضی‌ قانون‌ها در مملکت ما و در فوتبال ما من‌درآوردی است. مثلا فصل 30 بازی است و بین این 30 بازی نیم فصل وجود دارد که تیم‌ها بعد از 15 بازی می‌توانند راهی تعطیلات شده و در این مدت تیم خود را تقویت کنند. آیا قرار است در لیگ ما این اتفاق رخ دهد؟ اعلام کرده‌اند بعد از 17 بازی تیم‌ها راهی تعطیلات خواهند شد، پس در این شرایط ما می‌توانیم بازیکنی که در هفته شانزدهم و هفدهم مقابل ما بازی کرده‌اند را جذب کنیم. این یعنی اینکه یک بازیکن در یک نیم‌فصل که همان نیم‌فصل دوم است در دو باشگاه بازی کرده است. متاسفانه هر کس هر طور دلش بخواهد در خصوص قوانین اظهارنظر می‌کند و حتی رای هم صادر می‌شود. واقعا خنده دارد. اگر قرار است یک بازیکن در یک نیم‌فصل برای 2 باشگاه بازی نکند، چطور می‌شود در یک نیم‌فصل رخ دهد و مطمئنم رخ خواهد داد با توجه به شرحی که دادم.

دایی افزود: من کاری به اعتراض سیاه‌جامگان ندارم چون ما کارمان را قانونی انجام دادیم. طبق قوانینی که آقایان وضع کرده بودند روی فرید بهزادی حساب کرده بودیم و جای او را خالی نگه داشتیم. متاسفانه پس از پایان بازی شکایت نکردند و گفتند که شفاهی اعتراض کرده‌ایم. اینها چیزی است که فقط در مملکت ما اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: با تمام احترامی که برای اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی قائلم و به شخصه او را دوست دارم اما متاسفانه اعلام کرده که کمیته انضباطی می‌تواند در این مسائل دخالت کند اما سوال من این است که چرا باید دخالت کند؟ این چه آیین‌نامه‌ای است که به محض اینکه مسابقات نیم‌فصل تمام می‌شود تیم‌ها باید دو بازی دیگر در نیم‌فصل دوم انجام دهند و سپس اقدام به جذب بازیکن کنند؟ اگر خرید فرید بهزادی قانونی است چرا به آن رسیدگی نمی‌کنند؟ همین آقای فرید بهزادی مقابل تیم ما در جام حذفی بازی کرد و باعث حذف تیم ما شد. چرا باید قبل از تعطیلات بگویند که او حق بازی ندارد که نتوانیم اعتراضی کنیم؟

سرمربی تیم فوتبال صبای قم خاطرنشان کرد: آقایان روز دوشنبه تشکیل جلسه دادند اما رای صادر نکردند. شما بگویید که من فردا باید چه کار کنم؟ با حسن‌زاده صحبت کردم و گفتم که شما نمی‌خواهید بازیکن من مقابل ملوان بازی کند و مطمئن هم هستم که اجازه نمی‌دهید مقابل استقلال بازی کند.

دایی خاطرنشان کرد: سالی که در پرسپولیس بودم خیلی راحت رای پیام صادقیان را دادند و او را محروم کردند اما وقتی کرار جاسم به گوش داور زد، 3 جلسه او را محروم کردند. به نظر شما آیا عدالت رعایت شده است؟ متاسفانه آقایان به فکر رعایت عدالت نیستند و می‌خواهند برخی را هر طور که شده راضی نگاه دارند. به این موضوع نگاه نمی‌کنند که ما با چه زحمتی به اینجا رسیده‌ایم. ما روی فرید بهزادی حساب کرده‌ایم.

«انگار کار شاقی بوده که از روز دوشنبه که تشکیل جلسه داده‌اند رای فرید بهزادی نداده‌اند». وی با بیان این مورد اداکمه داد: چرا اعلام نمی‌کنند که این بازیکن نمی‌تواند بازی کند؟ باز هم سوال می‌پرسم چرا در نیم‌فصل دوم که 2 بازی باید بگذرد، بازیکن می‌تواند همزمان پیراهن دو باشگاه را بپوشد در واقع در نیم‌فصل دوم پس از 2 بازی بازیکنان می‌توانند جابه‌جا شوند؟

وی با اشاره به حضور بازیکنان سرباز در تیم‌های نظامی عنوان کرد: تیم‌ها روی بازیکنان‌شان سرمایه‌گذاری می‌کنند و در جایی که روی آنها حساب می‌کنند، می‌گویند که باید در تیم‌های نظامی بازی کنند. آقایان قوانین فیفا را در حالی مطرح می‌کنند که به یک مسئله مهم ورود نمی‌کنند، بازیکنی که در تیم‌های نظامی به میدان می‌رود، حقوق 150 هزار تومان در ماه را دریافت می‌کند آیا این پول کفاف رفت و آمد بازیکن، کفش فوتبال و جوراب او را می‌دهد؟ بازیکنی که 150 هزار تومان پول می‌گیرد نامش بازیکن حرفه‌ای نیست تمام قوانینی که آقایان در رابطه با مسائل حرفه‌ای فوتبال مطرح می‌کنند، کشک است.

دایی با اشاره به رسانه‌ها گفت: از شما رسانه‌ها می‌خواهم که به این مسائل دقت کنید چرا که این وظیفه بزرگی به روی دوش شما است. متاسفانه اکثر شما قرمز یا آبی هستید و به خاطر علاقه‌ای که دارید شاید دلتان نیاید در مورد این مسائل صحبت کنید اما ما باید مردم را آگاه کنیم. کجای دنیا بازیکن ماهی 150 هزار تومان پول می‌گیرد، ماهیانه بخواهیم آب مصرف کنیم 150 هزار تومان می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کند مردم قم با وجود نتایج خوب صبا با عدم حضورشان در ورزشگاه در حق این تیم کم‌لطفی می‌کنند، گفت: نه من چنین اعتقادی ندارم ما اول باید ببینیم چه شرایطی برای تماشاگران فراهم می‌کنیم، ورزشگاهی که ما در آنجا بازی می‌کنیم کیلومترها با قم فاصله دارد و هر تماشاگری که بخواهد به ورزشگاه بیاید باید هزینه کند آنچه که مشخص است آنهایی که عاشق فوتبال هستند بیشتر از قشر ضعیف جامعه هستند و مسلما آنها اگر در طول یک ماه بخواهند دو بار برای دیدن بازی ما به ورزشگاه بیایند از نظر مالی به آنها خدشه وارد می‌شود. باید شرایطی را فراهم کنیم که با کمترین هزینه به ورزشگاه بیایند، به هر حال استقبالی که از بازی‌های خانگی ما می‌شود خیلی تفاوت با بازی‌هایی که در خارج از خانه انجام می‌دهیم ندارد در واقع فقط بحث آشنایی ما با زمین برگزاری بازی‌هایمان است و با حمایت زیادی از سوی تماشاگران مواجه نیستیم.

انتهای پیام/

ادامه دارد ...


ویدیو مرتبط :
فوتبال بهزادی 2