سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پاکستان درخواست هسته‌ای آمریکا را رد کرد


پاکستان درخواست هسته‌ای آمریکا را رد کردایسنا/ پاکستان امروز (چهارشنبه) درخواست آمریکا برای خودداری از افزایش سلاح‌های هسته‌ای به بهانه مدرنیزه سازی سریع ارتش هند را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری هند، در حالی که روز سه شنبه جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از پاکستان خواسته بود تا در سیاست خود در زمینه افزایش زرادخانه سلاحهای هسته‌ای تجدید نظر کند یک روز بعد از آن سرتاج عزیز، مشاور امور خارجه نخست وزیر پاکستان که جایگاه وزیر امور خارجه این کشور را دارد اظهار داشت که مساله سلاح‌های هسته‌ای یکی از حوزه‌های اختلاف میان پاکستان و آمریکا است.

سرتاج عزیز در جریان سخنرانی در شورای روابط خارجی پاکستان اظهار کرد: ما به لحاظ ایمنی و امنیت سیستمهای فرماندهی و کنترل سلاح‌های هسته‌ای خود پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم. در سراسر جهان همه آژانسهای بین‌المللی و آمریکایی تایید کرده‌اند که پاکستان یک سیستم بسیار خوب برای ایمنی صادرات، فرماندهی و کنترل ساخته است.

وی ادامه داد: با این حال نگرانی آمریکایی‌ها همچنان پا برجاست. ظرفیت هسته‌ای ما یک عامل بازدارنده مقابل ظرفیت هند است. بازدارندگی یک مفهوم ایستا نیست بلکه یک مفهوم پویا است. اگر دشمن شما به افزایش ظرفیتش ادامه دهد شما نیز به آن پاسخ می‌دهید. باید این مساله را که دشمنتان چنین کاری را می‌کند بدیهی فرض کنید.

وی ادامه داد: ما در روابطمان تاکید داریم که هند یک متغیر مستقل است و ما متغیر وابسته هستیم. اگر هند خودش را محدود کرده و آمریکا نیز دست به افزایش عدم تعادل راهبردی و متعارف میان دو کشور نزند وظیفه ما آسانتر خواهد بود.

وی افزود: پاکستان نمی‌تواند عدم تعادل راهبردی و متعارف با هند را تحمل کند.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
رد درخواست همکاری با آمریکا علیه طالبان درسال 1380