سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حوزه و آموزش وپرورش گسست معرفتی بین نسل ها را رفع کنند


به گزارش ایرنا، علیرضا جدایی روز شنبه در جلسه ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با رویکرد هم افزایی در اطلاع رسانی بین این دو مجموعه افزود: زمانی که گسست نسلی اتفاق می افتد، ممکن است دو یا سه نسل همدیگر را درک نکنند که این پدیده مخاطراتی را بوجود می آورد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش بر تولید محتواهای معرفتی غنی از سوی این نهاد و حوزه علمیه تاکید کرد و افزود: اگر این دو مجموعه تاکنون موفقیت هایی داشته اند به کمک تولید محتواهای فاخر و غنی بوده است.
وی اظهار کرد: اگر بیشتر تلاش کنیم می توانیم در بیان و انتقال مفاهیم ارزشی با استفاده از فناوری روز، در مقابل سایر منابع خبری و اطلاعاتی به جایگاه بالاتری برسیم.
جدایی با اشاره به فعالیت تعداد زیاد دبیران دینی و قرآن در کشور، گفت: این قشر نیازمند توصیه ها و محتواهای دینی و ارزشی از سوی حوزه علمیه هستند که خبرگزاری حوزه می تواند این مهم را محقق کند.
وی افزود: معلمان دینی و قرآن نیازمند تغذیه های به روز فکری و دینی هستند، زیرا دوره های آموزش ضمن خدمت تا حدودی به این نیازها پاسخ می دهد.
وی گفت: تحلیل هایی که در درس های خارج فقه علما صورت می گیرد، به نگرشی دقیق و ناب از معارف دینی کمک می کند و می تواند در این عرصه به آموزش و پرورش کمک کند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر معرفت های ناب به دانش آموزان ارائه شود به توفیق بیشتری می رسیم تا اینکه شائبه های سیاسی زدگی به آن ها عرضه کنیم.
جدایی تاکید کرد: انتقال پیام های ارزشی جزو رسالت های جدی آموزش و پرورش و حوزه علمیه است و بسیاری از مراکز فرهنگی، دانشی و پژوهشی این رسالت را سرلوحه بسیاری از کارهای خود قرار داده اند.
وی همچنین با بیان اینکه مجموعه آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است و جولانگاه تفکرات سیاسی غیراصیل نیست، به محتوای سند ملی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: بر اساس این سند، جهت گیری آموزش و پرورش باید مبتنی بر اصول نظام و آنچه که قانون اساسی به آن تصریح کرده، باشد.
وی اضافه کرد: در غیر این صورت علاوه بر اینکه جامعه آسیب می بیند، دانش آموزان نیز ضرر می کنند و مسئولان از اهداف عالی سند آموزش و پرورش باز می مانند.
وی با بیان اینکه خط فکری آموزش و پرورش بر اساس مبانی دینی اسلام، اصول اساسی نظام و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است، تاکید کرد: آموزش و پرورش متعلق به حاکمیت نظام اسلامی است و مسئولان آن همواره خط اصیل نظام و رهبر معظم انقلاب را مدنظر دارند.
وی با اشاره به چالش هایی که امروز پیش روی جوانان کشور است، گفت: شکل گیری فضاهای شبهه افکنی، ایجاد تردید و وسوسه افکنی از مهم ترین این چالش هاست که باید مقابله جدی با این پدیده ها صورت بگیرد.
وی با اشاره به وظیفه سنگین رسانه ها در عرصه اطلاع رسانی، گفت: رسانه ها باید واقعیت ها را به درستی روایت کنند تا قرائت صحیح آن ها ماندگار شود و تصدیق عام پیدا کند که در این صورت تبدیل به هویت می شود.
جدایی با تاکید بر بالارفتن ظرفیت تفکر انتقادی، نقد، پذیرش و تحمل نقد، گفت: جامعه علمی که اعتماد به نفس معرفتی دارد، از هیچ نقدی فرار نمی کند بلکه پاسخ می دهد و جامعه را ارتقا می بخشد.
وی همچنین داشتن سواد رسانه ای را از ضروریات دانست و گفت: این روزها امپریالسم خبری با شبکه های مختلف ماهواره ای و موبایلی و شبکه های اجتماعی، یک سویه ایجاد شبهه می کند و حاضر به شنیدن پاسخ هم نیست.
وی ادامه داد: داشتن تفکر انتقادی و امر به معرف و نهی از منکر، جامعه مخاطب را به مرور به درک محیط و فضا و همچنین تحمل انتقاد و بیان آن می رساند.
جدایی بیان کرد: باید دانش آموزان را به نحوی تربیت کنیم و الگو دهیم که خودشان مقابله کنند و سواد رسانه ای همان ابزاری است که کمک می کند تا دانش آموزان در چنگال امپریالیسم رسانه ای اسیر نشوند.
/2085/ 1175/1042

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
علل گسست نسل ها