سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عملیات احداث مخزن 30 هزار مترمکعبی آب کارخانه نفلین سینت سراب آغاز شد


به گزارش ایرنا ، این پروژه در مساحتی حدود هفت هزار مترمربع و با صرف هزینه ای بالغ بر 76 میلیارد ریال اعتبار در مدت زمان 18 ماه در محل سایت تولید آلومینای سراب اجرا می شود .
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت شامگاه چهارشنبه در جریان بررسی آخرین وضعیت و مشکلات طرح تولید آلومینا از نفلین سینت سراب ، از انعقاد قرارداد تولید ورق آلومینیم جهت استفاده در بدنه اتومبیل با یک شرکت ایتالیایی خبرداد و افزود : با جایگزین کردن و تولید ورق آلومینیم به جای فولاد، علاوه بر کاهش هزینه های تولید خودرو و جلوگیری از آلودگی هوا ،مصرف بنزین نیز کاهش می یابد .
مهدی کرباسیان ، با بیان اینکه ظرفیت تولید آلومینیم در کشور سالانه 430 هزار تن است ، گفت : در برنامه ششم توسعه ظرفیت تولید آن باید به 800 هزار تن درسال برسد .
وی ، با بیان اینکه ساختار زمین شناسی ایران به گونه ای است که ذخایر چندانی از ماده معدنی بوکسیت ( متداول ترین ماده تولید آلومینا است) در اختیار نداریم ، افزود : استفاده از فن آوری نوین برای استحصال آلومینا از نفلین سینیت شرایط مناسبی را برای تولید این فراورده معدنی فراهم کرده است .
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت :حدود پنج میلیارد تن ذخیره معدنی نفلین سینت در شهرستان سراب شناخته شده و با توجه به ظرفیت های معدنی آذربایجانشرقی ، این استان، برای سرمایه گذاری در این بخش مناسب است .
وی ، با بیان اینکه پروژه نفلین سینت سراب هیچ گونه آلودگی زیست محیطی ندارد، گفت : تنها پسماند این پودر، گل بلیت است که از آن به عنوان ماده اولیه سیمان استفاده خواهد شد .
وی، احداث کارخانه نفلین سینت سراب را اولین ، مهترین و اولویت دارترین پروژه سازمان ایمیدرو اعلام کرد و افزود : بالای 50 درصد از زیر ساخت های این پروژه انجام شده و مراحل انتقال دانش فنی این طرح توسط شرکت اتو تک آلمان تا دو ماه آینده به اتمام می رسد .
کرباسیان ، با عذرخواهی از طولانی شدن مدت زمان اجرای این طرح ،تحریم ها ، نبود دانش فنی طرح و ضعف مدیریتی را از مهمترین علل تاخیر در احداث کارخانه نفلین سینت دانست و اظهارامیدواری کرد: عملیات اجرایی این طرح پس از فراخوان مناقصه بین المللی از اوایل سال آینده آغاز شود .
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز بابیان اینکه 18 سال از زمان کلنگ زنی این کارخانه می گذرد، افزود : تنها راه برون رفت از وضعیت نابسامان اشتغال در منطقه ، توسعه صنعت آلومینیم در این شهرستان است .
مهناز بهمنی گفت : تسریع در احداث و به سرانجام رساندن این طرح عظیم ملی که از آن به عنوان نفت آذربایجان یاد می شود، خواسته همگانی و مطالبه به حق مردم و مسئولان سراب است .
وی ، ایجاد دفتر طرح تولید آلومینا از نفلین سینت در سراب ، تامین اعتبارات لازم جهت اتمام زیرساخت های پروژه ، تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان و به نتیجه رسیدن مناقصه بین المللی اجرای طرح را خواستار شد .
فرماندار شهرستان سراب نیز با بیان اینکه احداث این کارخانه یک عنصر تاثیرگذار در ساختار سیاسی ، اجتماعی و اداری منطقه است ، افزود : احداث این طرح از مهمترین هسته های کلیدی بخش صنعت و معدن دربرنامه توسعه آذربایجانشرقی است .
داودگرشاسبی ، خواستارتخصیص اعتبارات ویژه و حل مشکلات اجتماعی در معدن رزگاه شد .
حجت الاسلام اکرمی ، امام جمعه سراب نیز با انتقاد از طولانی شدن عملیات احداث این طرح گفت :مردم روستاهای همجوار با این کارخانه ، بهترین زمین های کشاورزی خود رابه امید احداث یک پروژه بزرگ صنعتی در منطقه در اختیار دولتمردان قرار داده اند تا این طرح به سرانجام برسد .
محمد جعفر عظمایی ، مجری طرح نفلین سینت سراب نیز، اتمام عملیات گازرسانی ، آبرسانی و انتقال آن از سد تاجیار ، اجرای پست 230 کیلوولت برق و مطالعه راه دسترسی به معدن رزگاه را از مهمترین اقدامات انجام شده درتامین زیرساخت های این طرح عنوان کرد .
براساس این گزارش ، باراه اندازی کارخانه نفلین سینت ، 70 هزار تن آلومینا به همراه محصولات جانبی مورد نیاز کشور تامین و درفازهای فازهای بعدی به ترتیب به 200 هزارتن و500 هزار تن درسال افزایش پیداخواهدکرد .
با اجرای این طرح اشتغال مستقیم دوهزار نفر وغیر مستقیم 10 هزارنفر پیش بینی می شود که با احداث کارخانه سیمان این میزان افزایش می یابد .
7224/518

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آغاز عملیات احداث کارخانۀ فولاد کاشمر