پاسخ 200 هزار دانش آموز به پرسش رئیس جمهوری/برگزاری 50 هزار نمایشگاه کتاب در مدارس


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا مستقر در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، علی اصغر فانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب از حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب ابراز خرسندی کرد و گفت:با بازدید از غرفه‌های کودک و نوجوان شاهد حضور خانواده‌ها به همراه کودکانشان برای خرید کتاب‎‌های مورد نیاز آمده ام.

* نقش آموزش و پرورش در زمینه کتابخوانی
عضو کابینه دولت یازدهم در خصوص نقش آموزش و پرورش در زمینه کتابخوانی در جمع خبرنگاران افزود:باتوجه به تغییر رفتار کودکان و نوجوانان در سنین پایین لازم است کتابخوانی را ترویج دهیم.
فانی اظهار داشت: در دولت یازدهم به دنبال تاکید رهبر معظم انقلاب و دکترروحانی رییس جمهوری به سه نکته توجه داریم؛ تقویت گفتگو، احیای زنگ انشا برای ترویج مطالب مکتوب و تقویت فرهنگ کتابخوانی و کتاب.

* نصب قفسه های کتاب در مدارس
وی ادامه داد: در کلاس‌های مدارس قفسه‌هایی نصب و کتابها را بر حسب شرایط سنی طبقه بندی و در اختیار دانش آموزان قرار داده می شود.

* برگزاری پنجاه هزار نمایشگاه کتاب در پنجاه هزار مدرسه
وزیر آموزش و پرورش همچنین از برگزاری پنجاه هزار نمایشگاه کتاب در پنجاه هزار مدرسه خبر داد و گفت: بیشتر هدف ما این است در کنار کتاب درسی دانش آموزان، کتابهای غیر درسی نیز مطالعه کنند و تشویق شوند. از طرفی خلای فن گفتگو که در حال حاضر بین بزرگسالان وجود دارد، درآینده برطرف شود.
فانی اظهار داشت:همچنین پایان هر کتاب درسی منابعی را در اختیار دانش آموز پیش بینی کرده‌ایم که همراه با راهنمایی معلم بتوانند کتاب‌های غیر درسی را مطالعه کنند.

* پاسخ 200 هزار دانش آموز به پرسش مهر رئیس جمهور
وی افزود: در قالب کتاب‌های درسی با رویکرد پژوهش محوری هر سال پرسش مهر از سوی رئیس جمهوری مطرح می شود که سال گذشته سوالی در خصوص برجام پرسیده شد که 200 هزار اثر از دانش آموزان به جشنواره رسید.
وزیر آموزش وپرورش ابراز امیدواری کرد: بخش پژوهش در سال‌های آینده تقویت شود و دانش آموز درباره یک موضوع تحقیق پژوهش و تحلیل داشته باشد.
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
فراهنگ**1355**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
15 هزار ویزا از 50 هزار ویزای جعلی در دست مردم