تجاوز وحشیانه 50 کشیش به کودکان


ابتذال فرهنگی جامعه کشیشان آمریکا را در برگرفته است.موضوع انحراف و تجاوز جنسی کشیشان به کودکان در جهان غرب ابعاد تازه ای پیدا کرده و اخیرا صدها کودک، قربانی تجاوز از سوی حدود 50 کشیش معرفی شده اند. بر همین اساس، بخش هایی از تخلفات کشیشان دراین زمینه اخیرا در گزارشی از هیات عالی منصفه ایالت پنسیلوانیای آمریکا منتشر شده است. این گزارش پس از آن منتشر شد که دادگاه این ایالت یک کشیش کاتولیک را درارتباط با تعرض جنسی به کودکان دریک مرکز پناهندگی در هندوراس به بیش از 16 سال حبس محکوم کرد. با این وجود، اسقف ها بر بسیاری دیگر از موارد مشابه تعرض جنسی که بدون محاکمه مانده است، سرپوش گذاشته اند.

هیات عالی منصفه ایالت پنسیلوانیای آمریکا همچنین یک کشیش 70 ساله به نام "جوزف موریزیو" را در ارتباط با تعرض های جنسی مکرر به کودکان متهم کرد.

درهمین حال ، دیوید هکتون - نماینده ارشد دادستانی کل آمریکا - در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد هیات عالی منصفه بعد از محاکمه ای که هشت روز طول کشید، موریزیو را درماه سپتامبر به رفتارهای جنسی نامشروع در اماکن خارج از کشور و نیز دراختیار داشتن عکس های مبتذل از کودکان متهم کرد.

نمایندگان دادستانی کل گفتند که موریزیو یک مرکز خیریه را تشکیل داده است که بزرگ ترین کمک کننده به سازمان خیریه " برو نینو " شده است که به کودکان خانواده های فقیر یا کودکانی که خانواده هایشان آن ها را رها کرده و نزدیک "سان بیدرو سولا" در هندوراس زندگی می کنند، سرپناه می دهد.

موریزیو طی بیش از دوازده سفر از طرف کلیسا به هندوراس در فاصله سال های 2004 تا 2009 ، دو کودکی را که در مرکز پناهندگی زندگی می کردند، مورد تعرض جنسی قرار داد. او به تحمل دویست ماه حبس و پرداخت جریمه ای به مبلغ 50 هزار دلار و نیز پرداخت ده هزاردلار غرامت به هر قربانی محکوم شد.

همچنین به گفته دادستان کل هند ، دادگاهی درجنوب این کشور برای یک کشیش مسیحی به علت تعرض جنسی به دختری دوازده ساله حکم قضایی صادر و وی را به 40 سال حبس محکوم کرد. " پاستور سانیل کیه جیمز " کشیش 35 ساله مسیحی به این دختر که عضو گروه جیش الخلاص در ایالت کرالا دراستان تریشور هند بود، تعرض کرده است.

بیوس ماتئو گفته است که دادگاهی محلی جیمز را به علت این تجاوز جنسی و بر اساس قانون حمایت از کودکان در برابر جنایت های جنسی و نیز بر اساس قانون مجازات هند درزمینه اتهام های مربوط به تعرض به کودکان به بیست سال حبس محکوم کرده است.

این محکومیت درحالی صورت می گیرد که جامعه جهانی توجه خود را به موضوع تعرض جنسی کشیشان به کودکان متمرکز کرده است.

منبع: العالم


ویدیو مرتبط :
تجاوز کشیش به کودکان