ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



منصوریان: باید حرفه‌ای بودن را به بازیکنانم آموزش دهم/ راحت می‌توانستیم پیروز شویم


به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، علیرضا منصوریان پس از شکست 2 بر یک تیمش مقابل سپاهان در کنفرانس خبری اظهار داشت: بازی خیلی خوبی بود و به لحاظ فنی به خصوص برای نفت بازی خوبی انجام شد. می‌توانستیم راحت برنده این بازی باشیم.

وی افزود: بازی کردن با سپاهان که کادر فنی‌اش تغییر کرده کار ما را سخت کرده بود چون ما با شناخت قبلی خود از این تیم وارد میدان شدیم. به نظرم خیلی راحت بازی را واگذار کردیم و بازیکنانمان حرفه‌ای نبودند که این بازی را باختیم. سپاهان هم همان تیم همیشگی نبود. آنها به لحاظ روحی نیز تغییر کرده بودند اما با این حال من از عملکرد فوتبالی و فنی بازیکنانم راضی هستم و آنها مقابل تیم خوب سپاهان بسیار خوب کار کردند.

سرمربی نفت تهران با اشاره به تفاوت‌های فوتبال حرفه‌ای و آماتور خاطرنشان کرد: ما باید به بازیکنانمان حرفه‌ای بودن را آموزش بدهیم، بارها به بازیکنانم گفته‌ام که نیاز نیست در دقیقه 91 طوری به بازیکن حریف فشار فیزیکی وارد کنید که داور مجاب شود پنالتی بگیرد اما این اشتباه در بازی با سپاهان صورت گرفت.

منصوریان در پاسخ به این سوال که چرا در این بازی ایمان مبعلی باتجربه را روی نیمکت نشاند گفت: ساختار تیمی‌مان را طوری تشکیل دادیم که اگر یک نفر از ما کم شد به ساختارمان آسیب نرسد که خوشبختانه همینطور شده است. ما همان نگاهی که به پیشکسوتان تیم‌مان داریم به جوان‌ها نیز داریم و اگر بازیکن جوانی توانسته جایگزین ایمان مبعلی شود این باید مایه فخر و مباهات آن بازیکن باشد. سعی کردیم بازیکنان جوانی را جذب کنیم که به مرز پختگی رسیده باشند که بازیکنان فعلی‌مان این شرایط را دارند این اولین بازی که ایمان پس از مصدومیت روی نیمکت نشست و البته بازیکنان باتجربه دیگرمان همین تجربه را داشتند.

وی ادامه داد: آلویز نانگ در این بازی نیمکت‌نشین بود، علیرضا عزتی کاپیتان تیم‌مان که نمی‌توانست بازی کند به اصفهان آمد تا روحیه تیم بالاتر برود و ما در چنین شرایطی ترجیح دادیم بازیکنان جوان را به میدان بفرستیم. به همین دلیل قربانی که شرایط بهتری نسبت به نانگ داشت در ترکیب قرار گرفت هرچند بازیکن جوانی است. با این حال ما برای بازی با استقلال در جام حذفی تغییراتی در ترکیب تیم خواهیم داشت.

منصوریان درباره اینکه چرا بازیکنانش خود را روی زمین می‌انداختند و بازی جوانمردانه را رعایت نمی‌کردند اظهار داشت: اعتقاد دارم که همیشه باید بازی جوانمردانه را رعایت کرد. به بازیکنانم گفته‌ام که هر وقت آسیب جدی می‌بینند روی زمین بمانند تا سلامتی‌شان به خطر نیفتد و هیچگاه به آنان اجازه ندادم که به دیدگاه حریف و هواداران آنها توهین شود تا بخواهند با وقت تلف کردن سوهان روح هواداران شد. درباره تیم حریف گفته‌ام حتی اگر بازیکنان حریف تمارض کردند فیر‌پلی رعایت شود اما باید از این جریان فاصله بگیریم که بخواهیم بی‌جهت وقت تلف کرده و توپ را به بیرون بزنیم.

وی اضافه کرد: یک بازی اروپایی را می‌دیدم که بازیکن تیم حریف ضربه‌ای را با آرنج به دروازه‌بان زد که اگر این دروازه‌بان آسیایی بود شاید 7 دقیقه خودش را روی زمین می‌انداخت اما این دروازه‌بان سریع بلند شد تا صلابتش را نشان داده و بگوید که ضربه آرنج بازیکن حریف اثری روی او نداشته است.

منصوریان درباره دلیل غیبت علیرضا بیرانوند در این بازی گفت: بیرانوند پس از حضور در تمرینات اعلام کرد که مصدوم است و ما نمی‌توانیم بازیکن مصدوم را به اردو بیاوریم. احمدی گوهری دروازه‌بان سابق تیم جوانان جایگزین بیرانوند شد و اسم او را گفتم چون در آینده از او زیاد خواهید شنید و آینده دروازه‌بانی تیم ملی است.

وی درباره اینکه چرا مثلث قهرمانی سال گذشته تاکنون نتوانستند نتایج خوبی بگیرند، گفت: 2 دلیل وجود دارد اول اینکه شرایط نفت، تراکتورسازی و سپاهان مانند فصل گذشته نیست و نگاه حریفان نیز به این تیم‌ها تغییر کرده است. نفت سال گذشته توانست در 3 جام مدعی شود و مورد توجه قرار بگیرد. با چنین شرایطی اوایل فصل هر تیمی که مقابل نفت، سپاهان و تراکتورسازی برنده می‌شد پیروزی‌اش را یک پیروزی بزرگ نام می‌گذاشت. دلیل دوم هم این بود که تیم ما و تراکتورسازی تغییرات زیادی کرد و هرچند سپاهان زیاد تغییر نکرد اما مهره‌هاش را از دست داد. مطمئن باشید تا هفته بیست‌وپنجم لیگ این تیم‌ها شکل واقعی خود را به دست می‌آورند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
چگونه در مبارزه با یک بوکسور پیروز شویم؟!